"Netwerkverkeer" tussen virtual machine-host op standalone

Pagina: 1
Acties:

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50
Ik heb 'Microsoft Windows Mobile 5.0 Emulator Image geinstalleerd', dat is een programma om een PDA met met WM5 te emuleren op mijn laptop. Op deze laptop heb ik windows xp geinstalleerd. De virtuele PDA-applicatie gebruik de 'virtuele netwerk adapter' die gemaakt wordt bij het installeren van Microsoft Virtual Server 2005 SP2.

Het idee is dat ik op de windows XP-host een web-applicatie onder IIS installeer, en dan met die virtuele PDA-applicatie deze benader en kan tonen hoe het op PDA's uitziet. Als alles aan het netwerk hangt, dan krijgt mijn laptop en die PDA-applicatie beide een IP-adres van mijn DHCP, en gaat alles prima. Echter denk ik dat op het congres waar ik de presentatie doe ik helemaal geen netwerkverbinding zal hebben.

Wat ik eerst probeerde was om beide machines een vast ip-adres te geven in de range van de DHCP-server, en ook de gateway en DNS/WINS handmatig te zetten. Met netwerkkabel werkte het vervolgens nog steeds perfect, maar als ik de netwerkkabel uit mijn laptop trek dan werkt het niet meer. Als ik dan bij 'ipconfig /all' kijk, dan staan mijn handmatig ingevulde waardes er ook niet, er staat alleen 'Media disconnected' bij 'media state'.

Vervolgens heb ik geprobeerd om de ip-adressen in de loopback-range te zetten (laptop op 127.0.0.1 en in de pda-applicatie op 127.0.0.2), maar dat mag blijkbaar niet. Heb een beetje gegoogled op 'virtual machine host loopback/no network/standalone', maar kan helaas geen antwoord vinden.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik een netwerkverbinding maken tussen de virtuele PDA en de host, als er geen netwerkkabel in de NIC van de host zit :?

In het uiterste geval kan ik mijn router meenemen, en daar de laptop mee verbinden. Ook al heeft die geen internet daar, dan kan die tenminste de adresjes uitdelen aan de laptop aan de virtuele-pda. Maar een echt fijne oplossing is het niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 10-09-2007 13:52 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-03 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja kan natuurlijk proberen een Loopback adapter te installeren, en een IP adres te geven. Dan laat je de IIS server op dat IP adres luisteren.
Je "PDA" geef je dan een IP in dezelfde range :)

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 10-09-2007 14:00 . Reden: typo's :( ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50
Ah, perfect. Ik wist wel dat ik iets met loopback moest doen, maar had nog nooit gehoord dat je daar een losse adapter van kon installeren. Het was nog wel even pielen, maar dat komt omdat de netwerkmanagement van windows mobile 5 een beetje brak is? Anyway, na een 'cold reboot' van de 'virtuele pda' werkt het nu :)

Hartelijk dank _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 10-09-2007 14:27 ]