[XP]Trage boot met C2D systeem

Pagina: 1
Acties:

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-02 19:42
Ik heb de volgende configuratie:

- Gigabyte Ga p35 Ds3
- E6750 @ 3.4Ghz
- Geil 4-4-4-12 @ 900Mhz
- Sapphire X1950XT

Nou is mijn probleem dat het booten van windows gewoon ontiegelijk traag is! Het laad "dingetje" van windows gaat zo'n 6 keer heen en weer (Vorige systeem was dat 0.5 keer ).

Vervolgens krijg ik zo'n 5 seconden een zwart scherm waarna mijn muis pointer langzaam verschijnt en moet ik enkele programma's + windows verkenner openen voordat alles zo snel is als het hoort te zijn.

3Dmark score is wel gewoon zoals het hoort.

Uitgesloten:
Fragmentatie hdd
Malware
Een teveel aan processen, draai er 22 inclusief viruscanner (nod32)
Ati drivers
DMA/pio mode
Andere sata controller / poort
ACHI staat uit

Het is niet plotseling gekomen sinds de overclock.

Iemand een idee? Ik kom er even niet meer uit :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Als je dat heel traag vind moet ik nodig even naar mijn (soortgelijke) systeem kijken :X

• Ubernerd
babbaloerie schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:39:
Als je dat heel traag vind moet ik nodig even naar mijn (soortgelijke) systeem kijken :X
Mijn 3500+ met 1GB aan ddr400 startte bijna 15 seconden sneller op in totaal :/

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Je zou de boot.ini aan kunnen passen zodat hij in plaats van het Windows bootlogo laat zien wat hij precies aan het doen zit: http://www.microsoft.com/.../information/bootini.mspx

/noguiboot
/sos
/bootlog

zijn de parameters die je nodig hebt.

Edit: betere link

[ Voor 15% gewijzigd door babbaloerie op 10-09-2007 15:12 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:58
Je geeft het probleem zelf al aan.... Je stapt van AMD naar intel over ;) Maar heb je toevallig nog externe schijven eraan hangen??? Koppel deze dan eens los.

Carpe Diem

• Ubernerd
muppet99 schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:13:
Je geeft het probleem zelf al aan.... Je stapt van AMD naar intel over ;) Maar heb je toevallig nog externe schijven eraan hangen??? Koppel deze dan eens los.
Nopes, die staan uit.
babbaloerie schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:09:
Je zou de boot.ini aan kunnen passen zodat hij in plaats van het Windows bootlogo laat zien wat hij precies aan het doen zit: http://www.microsoft.com/.../information/bootini.mspx

/noguiboot
/sos
/bootlog

zijn de parameters die je nodig hebt.

Edit: betere link
Ik knoei liever niet aan mijn boot.ini zonder een goede ghost image :P Maar toch bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ubernerd schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:37:
Ik knoei liever niet aan mijn boot.ini zonder een goede ghost image :P Maar toch bedankt
Je kan er gewoon een extra regel onder zetten hoor :)
How to edit the Boot.ini file in Windows XP

En om nou een Ghost te trekken voor een textfile van 1KB die je prima met een BartPE/NTFS-enabled bootdisk/LiveCD kan repareren lijkt me wat overdreven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1