Met of zonder scanner...

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:54
Een makkelijke vraag voor de trouwe lezers.

Ik wil een printer kopen en ik vroeg mezelf af of ik een ingebouwdescanner/kopier ding erbij wil hebben. Hoe vaak gebruiken jullie de scanner/kopier?
Toen ik nog op het mbo zat had ik geen scanner thuis, dus heb nooit de behoefte gehad om er toen 1 aan te schaffen.
Nu ik een hbo studie volg, heb ik zeker een printer nodig, maar zou een scanner ook handig zijn?

Merci

ps vandaag naar de MMarkt geweest, er stond een mooie Canon MP510 voor 95,-, alleen zaten er 4 catriges in. Ik vroeg aan de verkoper of, je dan niet meer geld kwijt bent, omdat je 4 cartiges koopt. Hij zei: als een bepaalde kleur op is, hoef je alleen die te vervangen. Dus het bespaart je geld.
Klopt zijn redenering?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

noud schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:34:
Nu ik een hbo studie volg, heb ik zeker een printer nodig, maar zou een scanner ook handig zijn?
Dat kun jij zelf beter inschatten dan wij lijkt me.
als een bepaalde kleur op is, hoef je alleen die te vervangen. Dus het bespaart je geld.
Klopt zijn redenering?
Ja.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 16:37

EXX

EXtended eXchange

Een all-in-one is handig als je snel even een kopietje wil maken, zonder de PC aan te hoeven zetten.

Sinds ik een all-in-one heb (Canon MP780) gebruik ik dat regelmatig.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
ps vandaag naar de MMarkt geweest, er stond een mooie Canon MP510 voor 95,-, alleen zaten er 4 catriges in. Ik vroeg aan de verkoper of, je dan niet meer geld kwijt bent, omdat je 4 cartiges koopt. Hij zei: als een bepaalde kleur op is, hoef je alleen die te vervangen. Dus het bespaart je geld.
Klopt zijn redenering?
Niet helemaal, als er dus een kleur op is hoef je maar van een kleur een nieuwe cardridge aan te schaffen, en kunnen de andere wachten totdat ze op zijn, maar je moet niet vergeten dat je ook voor de cardridge moet betalen waarvan er in die printer vier zitten, waarschijnlijk zijn die vier cardridges bij elkaar wel duurder dan 2 (kleur, zwart-wit), het ligt er maar aan hoeveel je bespaart.

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 10:46
noud schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:34:
...
Ik vroeg aan de verkoper of, je dan niet meer geld kwijt bent, omdat je 4 cartiges koopt. Hij zei: als een bepaalde kleur op is, hoef je alleen die te vervangen. Dus het bespaart je geld.
Klopt zijn redenering?
Ware het niet dat de printkop vast zit. Dus na verloop van tijd kun je de printer weggooien omdat die kop smerig is geworden of uitgedroogd. Bij de andere cartridges zit die kop op het patroon zelf. Dus als ie uitdroogd is het niet zo erg.

Verder weet ik niet hoevaak jij print of gaat printen. Ik heb tijdens mn hbo studie informatica alleen dingen geprint voor verslagen/presentaties/etc. wat zo ongeveer op één keer in de 3 maanden uit kwam.

Ook wil ik je waarschuwen voor de goedkopere inkjets (van bijv. hp) die het papier horizontaal opslurpen. Na verloop van tijd raakt dit mechanisme 'defect' en gaat meerdere papiertjes tegelijk oppakken.

Als ik persoonlijk een nieuwe printer zou moeten kopen zou ik een kleine laserprinter zoeken (brother heeft er een voor rond de 90 euro), erg veel uit één toner halen en vrij snel, hoewel huidige inkjets zeker zo snel, dan niet sneller zijn.

Mijn advies: Stel je eisen vast dat maakt de zoektocht een stuk makkelijker. Wil je kleur of alleen z/w? Maakt de snelheid uit? Moet zo'n scanner erin om te kopiëren of kun je dat ook op school/printshop wel?

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.B op 10-09-2007 13:48 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:54
Hoi, ik las inderdaad bij andere toppics dat vaak bij goedkopere printers de cardridges gemiddeld duurder zijn, dan een duurdere printer (vaak, niet altijd!). Verder las ik ook dat een laserjetprinter goedkoper is in zijn inktverbruik.
Vanmorgen heb ik bij de Mediam. gekeken en zag daar alleen grote Laserjets staan en zij waren bovendien ook aan de prijsige kant.

Wat ik wil staat al vast..
Zwart/Wit prioroteit nummero 1,
Mits het kan ook kleur maar dan niet om vakantiefotos uit te printen eerder voor tabellen/grafieken/ kleine fotos ter verduidelijking. Dus dan vallen vaak de photoprinters al af.
Prijs max 100
Inktverbuik laag
Geen papierjamming!
De snelheid/grootte/ geluid maakt niet veel uit.

Op school kan ik kopieeren en ongetwijfeld ook wel scannen... Persoonlijk lijkt het mij beter om thuis de zaken te printen dan op school. De vraag was echter of jullie vaak de scanner hebben gebruikt? Ik moet namelijk aan iemand refeneren. En als veel mensen zeggen dat zij maar zelden dat gebruiken, dan koop ik een printer zonder scanner/kopier.
In iedergeval bedankt voor de reacties

ps ik denk dat ik zelf wel uitkom welke printer ik wil gaan aanschaffen, ik check de reviews van Tweakers wel en maak daar een keuze uit.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
ik heb een canon met scanner en dat vind ik best handig, vooral omdat je de pc niet aan hoeft te zetten om even te scannen. Denk ook aan copietjes van bankafschriften, contracten e.d.

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb zelf sinds kort een print/scan/kopieer combi en ik moet zeggen dat ik het toch handig vind. Vandaag bijvoorbeeld, voor wiskunde is het heel handig om een uitwerkingenboek te hebben omdat ons antwoordenboek alleen de eindantwoorden geeft en als die te lang zijn staat er alleen maar een sterretje. Laat zo'n uitwerkingen boek nou 40 euro kosten. Nu kan ik er 1 van school meenemen of van iemand anders lenen die wel 40 euro voor dat ding over had en even het hoofdstuk scannen of kopieren.

Leegte

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

noud schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:19:
Wat ik wil staat al vast..
Zwart/Wit prioroteit nummero 1,
Prijs max 100
Inktverbuik laag
Geen papierjamming!
Dan zou ik eerder naar een laserprinter kijken van €70 (brother) of iets duurder als je een netwerkprinter wilt hebben (Lexmark). Veel mooiere tekst-printjes dan een inkjet, goedkoopst per printje en er kan geen inkt uitdrogen als je hem een tijdje niet gebruikt.
De vraag was echter of jullie vaak de scanner hebben gebruikt? Ik moet namelijk aan iemand refeneren. En als veel mensen zeggen dat zij maar zelden dat gebruiken, dan koop ik een printer zonder scanner/kopier.
Aan dat soort antwoorden heb je dus weinig, want iedereen kan iets anders zeggen.
Mijn situatie: Ik gebruik de scanfunctie 1x per halfjaar, mijn vader gebruikt hem dagelijks. Moet je nu wel een scanner hebben of niet? :z

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 10-09-2007 16:43 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1