Toon posts:

wat doen wij mee?? ogr24,ogr25 of rc5 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat doen we eigenlijk mee als Dutch en Belgian Power Cows??

Is dat allemaal voor die 64bits code?

Thx
Thomas, een BPC in spe

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die 64 bits code = RC5_64
OGR = Optical Golomb Rulers, een ander project waaraan sommige afvalligen meedoen :P

Verwijderd

Topicstarter
ik las een tijd geleden ook iets over een project om een antivirus te vinden voor AIDS. Je krijgt dan ook berekeningen toegestuurd, net zoals bij de Power Cows.

Hoe heet dat dan?

Verwijderd

Dat is geen project van Distributed.net en voor zover ik weet doen we daar niet aan mee.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ik las een tijd geleden ook iets over een project om een antivirus te vinden voor AIDS. Je krijgt dan ook berekeningen toegestuurd, net zoals bij de Power Cows.
Dat is AIDS@Home, en daar doet DPC niet aan mee.

De reden? Simpel: er is een 'niet nader te noemen percentage' van de blocks commercieel.

Virussen? Scan ze hier!

• DSmarty
  • Niet online
Dat is een project wat nogal "verdacht" is, de bedoelingen van de organisatoren zijn niet zo nobel als dat ze het doen voorkomen.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op zondag 11 februari 2001 15:19 schreef Jppr het volgende:

Hoe heet dat dan?
da's volgens mij AIDS@home, da's een betaald project waar we niet aan mee doen, client blijkt zwaar bagger te zijn..

we doen wel mee aan Gamma Flux, seti@home, RC5 en OGR :P

Verwijderd

Topicstarter
wat is seti@home?

• DSmarty
  • Niet online
Een of ander wetenschappelijk zeer bekritiseerde methode waarmee men dmv het afvangen van radiosignalen buitenaards leven wil aantonen, de client daarvoor die ontcijferd alle straling die binnenkomt zeg maar...

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:07
DSmarty, ik begin zo langzamerhand te walgen van jou :r :P

Elke keer als er iemand is die iets vraagt is jouw antwoord: RC5 roelt, OGR suxx (komt het wel op neer iig)

Dat doen wij als stoere OGR'ers :P toch ook niet? (RC5 de grond inboren dan he) :)

Verwijderd

Ik snap de reactie van B-Force totaal niet!

Ik zie hier absoluut geen afkrakerij !

DSmarty heeft gewoon gelijk als je het mij vraagd...

• DSmarty
  • Niet online
B-Force --> :P

Ik kraak het niet af hoor, het enige dat ik heb gezegd is:
OGR = Optical Golomb Rulers, een ander project waaraan sommige afvalligen meedoen :P

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Het SETI project analyseert radiosignalen opgevangen door een grote telescoop ergens in Brazillië (geloof ik).

Deze telescoop is fixed; Hij kan niet bewegen en zijn bestreken oppervlak is dus afhankelijk van de draaiingen van de Aarde.
Dit maakt de hoeveelheid data beperkt. Er gaan geruchten dat de data van SETI al 7 keer doorgerekend is.

Feit blijft wel dat de software die de signalen analyseert steeds beter wordt en steeds gedetailleerder/specifieker naar bepaalde signalen zoekt. De data kan dus theoretisch nog ettelijke malen doorgerekend worden.

Wat de software precies doet gaat buiten het bestek van een post, maar in het kort houdt de software rekening met eventuele Doppler-verschuivingen van de signalen en probeert dan signalen met een onnatuurlijke vorm te detecteren. (Pieken en golven) Deze signalen zouden mogelijk van buitenaardse beschavingen afkomstig kunnen zijn.

Een veel uitgesproken argument tegen SETI is dat een beschaving door de vooruitgang in technologie, als inmiddels een bepaald niveau is bereikt, slechts zeer korte tijd met radiogolven zou communiceren.

In alle tegenargumenten zit wel iets en ik snap wel dat mensen liever iets anders doen met hun idle-time, maar toch vind ik SETI een leuk project. Ik heb het zelf ongeveer een jaar gedaan.

Ook voor distributed computing geldt : "Zelfbeschikking is een recht" :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op zondag 11 februari 2001 15:29 schreef DSmarty het volgende:
Dat is een project wat nogal "verdacht" is, de bedoelingen van de organisatoren zijn niet zo nobel als dat ze het doen voorkomen.
Wat houd het in dan :?
Ik ken het namelijk niet.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:28
Wil je meer weten over DPC, lees dit.
Pagina: 1