WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Als het maar op één domeinnaam gaat zou ik die gewoon als één van je startpagina's instellen bij Firefox, dan hoef je maar een keertje te klikken en zie je direct of ie nog bezet is of niet.
.
Zoek een goede nl-registrar, script een whois-checker (Vanaf een whitelisted server) en je bent er. Let er wel op dat .nl domeinen niet expiren, zoals dat bij .com domeinen wel het geval is. Scripts/sites kunnen dus pas zien of iets vrij is als hij expliciet wordt opgezegd. Ze zien 'm niet aflopen.
Als een NL-domeinnaam niet expireert, hoe komt deze dan vrij? Alleen als er wordt opgezegd? En als er niet betaald wordt dan?
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Verwijderd
Als ik het goed heb blijft de domeinnaam dan in handen van de gene waar het tot voor kort bij gehost was. (dat was bij mij i.i.g wel het geval)Aziona schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:59:
Als een NL-domeinnaam niet expireert, hoe komt deze dan vrij? Alleen als er wordt opgezegd? En als er niet betaald wordt dan?
Hier ben ik ook naar opzoek, ik wilde een domein naam reggen ik iedere dag kijken.. is hij vrij ??
nee nog steeds niet
en toen zo ineens was hij ingepikt door zoon domeinkaper/spamboer.
waardeloos, maar blijkbaar valt er niets aan te doen ? Het domein komt dit jaar weer vrij, en dan wil ik hem asap realtime reggen maar hoe doe je dat ?
nee nog steeds niet
waardeloos, maar blijkbaar valt er niets aan te doen ? Het domein komt dit jaar weer vrij, en dan wil ik hem asap realtime reggen maar hoe doe je dat ?
My favorite programming language is solder.
Vaak kun je bij de whois informatie enzo toch zien tot wanneer het domein registreerd is. Meestal wordt deze een maand voor aflopen weer met een jaar verlengd, maar volgens mij hoef je echt niet elke dag te checken of hij nog bestaat. Daarbij laten de meeste mensen hun contract automatisch verlengen dus lijkt me de kans klein dat je hem te pakken krijgt. En dan is het zelfs volgens mij zo dat als ze hem vergeten te registreren, dat ze hem terug kunnen eisen binnen een bepaalde tijd als ze aan kunnen tonen dat hun het domein hadden en ook gebruikten.
Hmmm.. dan weet je dat de website niet meer online is , het kan evengoed zijn dat de domain name nog wel geregistreerd is. Als deze vervallen is heb je nog steeds een grace period voor dat deze vrijkomen. De vrijgave in belgie gebeurd zo :zeus.hestia schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:00:
Als het maar op één domeinnaam gaat zou ik die gewoon als één van je startpagina's instellen bij Firefox, dan hoef je maar een keertje te klikken en zie je direct of ie nog bezet is of niet.

Het beste wat je kan doen is naar een registar vragen dat ze deze functie hebben ( ik dacht bijvoorbeeld godaddy.com ).
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Dan komt er een incasso-procedure. Want je moet betalen. Dan kun je daarna opzeggen.Aziona schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:59:
Die expiratie datum op de website van sidn is niet zo waardevol. De domeinhouder heeft erg veel rechten en kan zelfs als die datum is afgelopen het domein nog behouden. Er zit een heel systeem achter om te voorkomen dat mensen per ongeluk hun domein kwijt raken.Puch-Maxi schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:06:
Hier ben ik ook naar opzoek, ik wilde een domein naam reggen ik iedere dag kijken.. is hij vrij ??
nee nog steeds nieten toen zo ineens was hij ingepikt door zoon domeinkaper/spamboer.
Pagina: 1