Laat ik voorop stellen dat ik zeker niet pretendeer veel kennis te hebben van MSSQL, ik ben redelijk intuïtief wat betreft de interface maar ik kom er helaas niet uit.
Ik heb op een server Microsoft SQL Server 2005 Express Edition draaien met daarop een database die ik vanaf iedere computer wil kunnen benaderen (een applicatie moet verbinding kunnen maken met de database).
Google leert mij al dat ik TCP/IP verkeer moet toestaan, poorten moet instellen, de Firewall moet instellen verkeer op deze poorten door te laten, et cetera. Dit heb ik allemaal ingesteld. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om verbinding te maken met de server.
Ik gebruik de volgende connectionstring:
De Express editie van MSSQL moet, volgens mij, ook "\SQLEXPRESS" aan de data source meegeven. Ik kom er alleen niet uit hoe dit nou precies moet:
De foutmelding die ik constant krijg is de volgende:
Kan iemand me helpen bij de connection string danwel de instellingen op de server (Windows Server 2003)?
Ik heb op een server Microsoft SQL Server 2005 Express Edition draaien met daarop een database die ik vanaf iedere computer wil kunnen benaderen (een applicatie moet verbinding kunnen maken met de database).
Google leert mij al dat ik TCP/IP verkeer moet toestaan, poorten moet instellen, de Firewall moet instellen verkeer op deze poorten door te laten, et cetera. Dit heb ik allemaal ingesteld. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om verbinding te maken met de server.
Ik gebruik de volgende connectionstring:
code:
1
| Provider=SQLOLEDB; Data Source=123.456.789.123,1433; Initial Catalog=DatabaseNaam; User ID=sa; Password=mijnwachtwoord; Network Library=dbmssocn; Integrated Security=SSPI; |
De Express editie van MSSQL moet, volgens mij, ook "\SQLEXPRESS" aan de data source meegeven. Ik kom er alleen niet uit hoe dit nou precies moet:
- 123.456.789.123,1433\SQLEXPRESS
- 123.456.789.123\SQLEXPRESS,1433
De foutmelding die ik constant krijg is de volgende:
code:
1
2
3
| Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005' [DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied. |
Kan iemand me helpen bij de connection string danwel de instellingen op de server (Windows Server 2003)?