Hallo allemaal,
ik zit met een probleem waar ik jullie hulp kan gebruiken.
Mijn pc heeft vaak spontane reboots, op standaard snelheid D.w.z.
bus 266
geheugen 800MHz
timings standaard 5-5-5-15
spanning standaard 1,8-1,9V
processor multiplier 9x dus 2,4GHz
Ik heb alle settings op auto gehad met problemen. Daarna de settings handmatig ingevoerd om er zeker van te zijn dat het ook inderdaad goed staat. Controle o.a. met CPU-Z.
Met een stresstest van sp2004 (4 stuks) duurt het van een paar seconden tot enige minuten voordat een reboot optreedt. Dit afhankelijk van de settings.
Met een snelheid van 700MHz en losse timings van 5-6-6-18 draait het (redelijk), maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Dit geheugen moet gewoon op 800 kunnen draaien en uit meerdere tests heb ik ook richting 900 gezien. (Dit is misschien voor later.)
Mijn proc loopt prima t/m 3,6GHz, dus dat is echt het probleem niet.
Het maakt niet uit om de spanning op te voeren. Het lijkt er op dat deze combi niet werkt, bij mij althans.
Verder heb ik het geheugen een voor een getest in welk slot dan ook. Het maakt niets uit. Met 2GB (1 reepje) net zo snel een chrash als met 8GB.
Mijn voeding verdenk ik eerlijk gezegd ook niet.
Hardware:
Asus P5K Deluxe/WiFi-AP,Retail
G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x (totaal dus 8GB)
Intel Q6600
voeding Be Quiet Straight Power, 650 Watt
Iemand enig idee?
Bedankt,
Patrick
ik zit met een probleem waar ik jullie hulp kan gebruiken.
Mijn pc heeft vaak spontane reboots, op standaard snelheid D.w.z.
bus 266
geheugen 800MHz
timings standaard 5-5-5-15
spanning standaard 1,8-1,9V
processor multiplier 9x dus 2,4GHz
Ik heb alle settings op auto gehad met problemen. Daarna de settings handmatig ingevoerd om er zeker van te zijn dat het ook inderdaad goed staat. Controle o.a. met CPU-Z.
Met een stresstest van sp2004 (4 stuks) duurt het van een paar seconden tot enige minuten voordat een reboot optreedt. Dit afhankelijk van de settings.
Met een snelheid van 700MHz en losse timings van 5-6-6-18 draait het (redelijk), maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Dit geheugen moet gewoon op 800 kunnen draaien en uit meerdere tests heb ik ook richting 900 gezien. (Dit is misschien voor later.)
Mijn proc loopt prima t/m 3,6GHz, dus dat is echt het probleem niet.
Het maakt niet uit om de spanning op te voeren. Het lijkt er op dat deze combi niet werkt, bij mij althans.
Verder heb ik het geheugen een voor een getest in welk slot dan ook. Het maakt niets uit. Met 2GB (1 reepje) net zo snel een chrash als met 8GB.
Mijn voeding verdenk ik eerlijk gezegd ook niet.
Hardware:
Asus P5K Deluxe/WiFi-AP,Retail
G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x (totaal dus 8GB)
Intel Q6600
voeding Be Quiet Straight Power, 650 Watt
Iemand enig idee?
Bedankt,
Patrick