[AMD] Stotters bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 19:45

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Hoi volk.

Net een nieuw systeem anageschaft, met de volgende specs:
- MSI K9N-Neo F rev3
- AMD X2 6000+ socket AM2
- Zalman koeler voor AM2 (9500)
- 2x Seagate SATA 2 320 GB
- Zalman 460 Watt voeding
- Asus 8600GT Silent (PCIe)

Systeem draait perfect en stabiel met alle taken, alleen als ik een simpele game start gaat het mis. Meestal vanaf een seconde of 5 gaat het gebeuren stotteren. Soms tijdens het introfilmpje, soms pas tijdens het spelen, maar lang duurt het nooit.

Ik dacht eerst dat de oorzaak lag bij het geluid, (rrealtek onboard) wat steeds met settings tussendoor kwam, maar na deinstalleren van deze driver blijft het probleem bestaan.

Nu ben ik er inmiddels achter dat precies deze processor niet ondersteund wordt op mijn huidige moederbord (tot zover verkopers en hun "adviezen"). Ik ben er alleen niet zeker van dat deze stotteringen veroorzaakt worden door het niet ondersteunen van deze processor. Ik heb geen ander moederbord en/of processor voorhanden, dus testen daarmee zal niet werken. De reden dat ik deze combo er niet van verdenk is om het feit dat de rest stabiel loopt.

Mem-check leert mij dat er met het geheugen iig niets mis is.

Wat o wat kan het zijn? Alvorrens direct over te gaan tot aanschaf nieuw moederbord kan ik dit beter eerst zeker weten. Als er meer info nodig is laat het dan weten.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Khaine schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:48:
Nu ben ik er inmiddels achter dat precies deze processor niet ondersteund wordt op mijn huidige moederbord (tot zover verkopers en hun "adviezen"). Ik ben er alleen niet zeker van dat deze stotteringen veroorzaakt worden door het niet ondersteunen van deze processor. Ik heb geen ander moederbord en/of processor voorhanden, dus testen daarmee zal niet werken. De reden dat ik deze combo er niet van verdenk is om het feit dat de rest stabiel loopt.
BIOS-upgrade?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 21:01
Ik meende laatst ook een dergelijk topic gezien te hebben. Daar werd iets geroepen over een dual core patch welke geinstalleerd moest worden en daarna waren de problemen opgelost...

• Admiral Freebee
  • Niet online
AMD dual core optimizer geïnstalleerd? En de hotfix van Microsoft?

De technische details ken ik niet maar bij AMD dualcores is er voor veel games een fix nodig om ze vloeiend te laten draaien. Via Google kan je er vast meer over vinden.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
@ gambieter : Ook aan gedacht. De laatste versie van de BIOS is geinstalleerd.

@ admiral: Dankje. Ik google dadelijk voor de hotfix, en installeer deze vanavond. Ik laat het resultaat hier even weten.

@ rendier : zie reactie admiral

@ wagenveld : Ik kijk thuis de link even door.

thnx voor de snelle replies. Ik ga eerst aan de slag met de hotfix en patch. Het resultaat post ik hier.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Goed, een statusupdate.

Geinstalleerd (of geprobeerd):
- Hotfix van MS. Ging niet omdat de taal van het OS niet overeen kwam met de fix (NLvs UK).
- Dual core optimizer ... geen effect
- Laatste Bios voor MSI bordje ... geen effect

Ik begin toch te twijfelen aan de combo van het bord en de processor, temeer omdat de processor niet ondersteund wordt op het huidige bord.

Als ik echter kijk naar diverse settings wordt de processor gewoon herkend. Video's afspelen of doelloos renderen met programma's als photoshop e.d. gaat als een trein, maar zodra ik een game (willekeurige) gaat het na een paar seconden gewoon fout.
De klachten lopen uiteen van het gewoon heel erg stotteren tot vastlopers waarbij ook het geluid hoorbaar hapert/hangt. Overigens is het soms zo dat het probleem voor een paar seconden verholpen door naar de desktop terug te keren.

Is het een bekende klacht dat er vastlopers veroorzaakt worden door deze setup? Ik bn zoveel mogelijk aan het proberen de klacht te isoleren, maar kom daarbij eigenlijk alleen uit de op combo mobo/proc.

Iemand nog een suggestie?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Zet eens 1 core uit, en check de temperaturen van je cpu, gpu, etc.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Wat dacht je van je Nvidia Display drivers ? Je MSI Mobo drivers ?

Het kan best goed een Driver probleem zijn !

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
@ Warcow : De temps zijn met 30 graden idle, en rond de 40 stressed dik in orde denk ik. Ik zal eens proberen (zover dat mij lukt) om 1 core uit te zetten.

@CDAABeltje: MSI drivers voor ondermeer K8 CPU support en onboard spul zijn de laatste uit de reeks (te downloaden van de MSI site), Van Nvidia heb ik ook de laatste forceware geinstalleerd.

Nu eerst eens kijken of het verschil maakt als ik 1 core tijdelijk uitzet.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Sommige (oude) games werken niet goed in een multicore systeem.
Je moet altijd de dual core optimizer gebruiken though.

Verwijderd

Ik dacht eerst dat de oorzaak lag bij het geluid, (rrealtek onboard) wat steeds met settings tussendoor kwam, maar na deinstalleren van deze driver blijft het probleem bestaan.
Heb je achteraf ook een nieuwe driver geïnstalleerd voor je realtek onboard geluid? Of gebruik je een geluidskaart nu?

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Is dit niet de Nederlandse hotfix van MS: http://www.microsoft.com/...FB8A0FCE3B&displaylang=nl ?

Is de dual core fix van dit topic: [XP x86] KB896256 Hotfix voor dual core*

[ Voor 26% gewijzigd door SuperPaddo op 12-09-2007 00:15 ]

Grolsch Royce!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Van de AMD Site zelf:

Dual Core Optimizer

Dual Core Driver

Succes drmee :)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Ok, aantal acties ondernomen, en dit zijn de conclusies:

- Hotfix geinstalleerd: Niet werkend gekregen.
- Optimizer geinstalleerd: geen positief merkbaar effect.
- Geluid gedisabled ( dus driver uitgeschakeld) : geen positief effect
- Oudere games gespeeld: zelfde effect als nieuwe games

Zucht ... ik denk toch dat het komt door het niet supporten van de processor door het moederbord. Heeft er iemand enig idee of komende bios-update's soms ineens wel ondersteuning biedern voor processoren? Op het moment van schrijven ondersteunt mijn K9N Neo-F rev3 alles behalve mijn X2 6000+ 125 Watt, maar als er over een maand ongeveer een update aankomt wacht ik wel met een ander bord aanschaffen....

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Kun je de CPU niet gewoon terugbrengen en ruilen voor bijvoorbeeld een X2 5600+ of eventueel X2 6400+? Die X2 5600 is maar 200MHz lager geclockt dan de X2 6000+, dus daar hoef je niet van wakker te liggen :)

• warcow
Het lijkt me sterk dat die cpu niet ondersteund is. Ik neem aan dat er dan gewoon iets scheef zou staan. (andere speed ofzo)

Dit klinkt gewoon als een software probleempje. Had je nu al geprobeerd op 1 core te draaien. (dat is namelijk een super bekend probleem, en ook wel in de faq te vinden lijkt me)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat warcow zegt, heb je nu exact de stappen in de link die ik gepost heb gevolgd? Hier dezelfde problemen die opgelost waren na die acties.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
MSI site met mijn moederbord en CPU support. Ter informatie voor Warcow en wagenveld.

Op 1 core laten draaien heb ik nog niet geprobeerd. Verder ook nog niet in verdiept. Ik zal dat dit weekend wel doen. Maargoed, als het draaien op 1 core wel lukt, is het kopen van een dual-core eigenlijk overbodig geworden, want dan haal je die performance-winst er nooit uit. Kon ik net zo goed door met mijn vorige processor (3500+ op socket939).

@ CPT. Iglo L : Ik zou em moeten kunnen omruilen, maar dan zou ik eerder voor een ander moederbord gaan.

Dit weekend meer updates :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Khaine schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:53:
Maargoed, als het draaien op 1 core wel lukt, is het kopen van een dual-core eigenlijk overbodig geworden, want dan haal je die performance-winst er nooit uit. Kon ik net zo goed door met mijn vorige processor (3500+ op socket939).
De meeste games profiteren sowieso niet van een dualcore processor. Als je het proces echter toewijst aan één core dan zal deze nooit "even" naar de andere core kunnen switchen.

Verwijderd

Khaine schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:53:

Op 1 core laten draaien heb ik nog niet geprobeerd. Verder ook nog niet in verdiept. Ik zal dat dit weekend wel doen. Maargoed, als het draaien op 1 core wel lukt, is het kopen van een dual-core eigenlijk overbodig geworden, want dan haal je die performance-winst er nooit uit. Kon ik net zo goed door met mijn vorige processor (3500+ op socket939).
Das natuurlijk een statement die nergens op slaat he :P Dat komt mede doordat de games die je speelt niet geoptimaliseerd zijn om gebruik te maken van Dualcore. Speel maar eens een spel gebaseerd op de Unreal 3 Engine (Bioshock, Medal of honor Airborne assault) en je zal merken hoeveel profijt je ineens hebt van dualcore. Speel hetzelfde spel met maar 1 core toegewezen, en je performance zakt in als een gesloopt flatgebouw dat neerstort (:P)

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Je kan aan MSI mailen en vragen of er support komt.
Maar ik denk als er NO achter compatibility staat, dat dat er niet voor niets staat.
Denk of cpu of mobo omruilen, helaas :'(

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
[updateje]

Kleine grote kick.
Na nogmaals diverse acties te hebben ondernomen geef ik het op. Ik ga met mijn moederbord terug en wissel het om voor iets wat wel ondersteuning biedt aan mijn processortje, of ga terug met mijn 6000 om hem te wisselen voor een 5600.

Ook bij het draaien op 1 core lopen de games heel hard vast namelijk. Bedankt voor de hulp none-the-less!

Verwijderd

Maar je draait nu dus alsnog gewoon zonder de Hotfix wat een deel van de problemen als nog wel kan verklaren, wat ging er precies mis?

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag, maar heb je de register 'truc' ook gedaan voor de hotfix?

Verwijderd

Stuur je 'probleem' eens door naar MSI en zeg hun wat voor een CPU je hebt met code. Wellicht dat hun een bios willen schrijven voor die CPU.

Tevens heb je ook monitoring-tools draaien zoals DUmeter of Netlimiter? Enig iets anders? Temperatuur meter? Een background check?

Probeer nog eens met een kale install, met alleen drivers en verder niets. Treed het dan nog op ?

Bar weinig tips worden er hier gegeven... :| brrr

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

kom ik weer met me eeuwig zelfde antwoord bij dit soort problemen :

hoor je toevallig je hdd niet ratelen onder het stotteren ?
kijk of je disks niet in pio mode staan want het klinkt (jah jah daar komt ie weer ) verdacht veel op swappen

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
@ iedereen: Dank weer voor de responses

@sync: Draai momenteel inderdaad zonder hotfix. Dit omdat ik de hotfix NL niet geinstalleerd krijg en niet vermoed dat het het probleem oplost. De winkel in kwestie waar ik het product heb gehaald heeft inmiddels vermeld dat de proc. en moederbord niet compatible zijn.

@T89D : zie boven voor het antwoord.

@lism : Jah ik heb speedfan draaien op het moment van gamen, maar die geeft geen enkele absurde temperatuur. 40 Graden voor de schijven en 35/40 voor de processor.

@Def!ance: Ik heb het net getest, maar merk geen enkele ratel bij de harde schijven. Die maken nauwelijks meer of onnatuurlijk geluid. Toch bedankt voor de suggestie.

Verwijderd

Juist omdat je zo'n prog hebt lopen, kan het zijn dattie daarom gewoon eventjes hangt. Zet het eens uit, elke type van monitor software :)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:57:
Juist omdat je zo'n prog hebt lopen, kan het zijn dattie daarom gewoon eventjes hangt. Zet het eens uit, elke type van monitor software :)
idd het kan zijn dat hij door het pollen van speedfan je stotter veroorzaakt

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• bowgandalf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik heb het zelfde probleem.
nadat ik een 8600GT heb geplaatst krijg ik terwijl ik speel telkens een fps drop waardoor het fatsoenlijk spelen onmogelijk word.
Ik heb met Video Memory Watcher gekeken en het is net alsof het geheugen gelijk volloopt en niet word geleegd.

ik heb het volgende systeem:
AMD 64x2 3800+
2x512mb corsair geheugen.
250 GB sata2 HD
ASUS 8600GT 256 MB <- orginele drivers van CD en nieuwste drivers geprobeerd
ASUS M2N-E moederbord
550W voeding.

Ik ben hier nu al een week mee aan het klooien en ben inmiddel 4 x formateren verder maar niks helpt.
Iemand een idee??

Hiervoor liep het systeem met een 7600GT zonder problemen (totdat die kaart kapot ging dan :P )

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bowgandalf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 01:07:
Ik heb het zelfde probleem.
nadat ik een 8600GT heb geplaatst krijg ik terwijl ik speel telkens een fps drop waardoor het fatsoenlijk spelen onmogelijk word.
Ik heb met Video Memory Watcher gekeken en het is net alsof het geheugen gelijk volloopt en niet word geleegd.

ik heb het volgende systeem:
AMD 64x2 3800+
2x512mb corsair geheugen.
250 GB sata2 HD
ASUS 8600GT 256 MB <- orginele drivers van CD en nieuwste drivers geprobeerd
ASUS M2N-E moederbord
550W voeding.

Ik ben hier nu al een week mee aan het klooien en ben inmiddel 4 x formateren verder maar niks helpt.
Iemand een idee??

Hiervoor liep het systeem met een 7600GT zonder problemen (totdat die kaart kapot ging dan :P )
Merk voeding? Misschien dat de 7600GT het nog net trok, maar de 8600GT teveel vraagt. Zeker een mogelijkheid als het een Sweex, Qtec of andere C-merken betreft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Opzich zou zo'n voeding het wel kunnen.... maar het wordt onstabiel omdat zo'n voeding maar 1x 12V rail heeft waar het hele systeem op draaien moet, en als daar stroom van gebruikt wordt dan kan het nogal instabiel worden. Het is niet per definitie dat het systeem het dan maar gelijk niet meer doet.

Die stotteringen lijken me stug doordat er te weinig stroom zou zijn. Immers werkt een CPU of GPU niet voor de helft als er maar voor de helft aan stroom is... Die werkt of die kapt ermee. Het is 1 van de 2 iig :)

Monitoring software op de achtergrond zoals Speedfan, Dumeter, Netlimiter, software dat gebruikt wordt om temps in general mee uit te lezen, software dat op de achtergrond dingen aan het doen is. Wellicht is het wel een XP Service Pack update wat je systeem schokken doet (het is immers vaker voorgekomen). Systeemherstel dat op de achtergrond bezig is, i.e allemaal kleinere dingen waar niet naar gezocht wordt heb ik het idee.

Verwijderd

Kijk eens hoe de pc ingesteld staat onder power options en power schemes. (rechtsklik bureaublad=>screensaver, tabje power options)

Home/Office Desk is goed
Minimal power management betekent dat amd cool and quiet ingeschakeld wordt en de processor dus dynamisch onderclockt wordt om stroom en temp redenen.

Het stotteren (versnellen, vetragen) kan dus zijn omwille van die cool and quiet. Dus de processor die continu versnelt en vetraagt naarmate de gevraagde load. Correct me if i'm wrong.

Ander geval idd rechtsklik op het proces in de task manager=> affinity => cpu0 (één core dus)
Games als unreal99 lopen finaal in de soep als het OS probeert de game te runnen op twee cores.

De laatste mogelijkheid is het moederbord-processor compabiliteitsprobleem.

(of eventueel een gelijkaardig onderclock/overclock verhaal maar dan met je gpu, who knows)

Verwijderd

Bij mij gingen de prestaties met sprongen omhoog toen ik in de bios de energie besparing voor de processor uitschakelde.

8)7 Ik zie net dat deze tip al was gegeven, sorry voortaan zal ik beter lezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 21:56 ]

• warcow
Aan de TS:
Het is nu al een aantal keren gezegt, dat de Hotfix of het draaien van 1 core vaak dit soort problemen oplost. Als meerdere mensen dit melden, snap ik niet waarom je deze eenvoudige dingen gewoon uitprobeerd. Het kan best zijn dat je niet wilt geloven dat dit het probleem oplost, maar even uitproberen kan nooit kwaad. En dat het moederbord jouw specifieke cpu niet ondersteund hoeft niet de oorzaak te zijn. (het kan wel, maar zolang je bovengenoemde niet geprobeerd hebt zou ik daar beginnen.)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
warcow schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:08:
Aan de TS:
Het is nu al een aantal keren gezegt, dat de Hotfix of het draaien van 1 core vaak dit soort problemen oplost. Als meerdere mensen dit melden, snap ik niet waarom je deze eenvoudige dingen gewoon uitprobeerd. Het kan best zijn dat je niet wilt geloven dat dit het probleem oplost, maar even uitproberen kan nooit kwaad. En dat het moederbord jouw specifieke cpu niet ondersteund hoeft niet de oorzaak te zijn. (het kan wel, maar zolang je bovengenoemde niet geprobeerd hebt zou ik daar beginnen.)
Khaine schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:58:
Goed, een statusupdate.

Geinstalleerd (of geprobeerd):
- Hotfix van MS. Ging niet omdat de taal van het OS niet overeen kwam met de fix (NLvs UK).
Khaine schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:51:
Ok, aantal acties ondernomen, en dit zijn de conclusies:

- Hotfix geinstalleerd: Niet werkend gekregen.
Khaine schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:05:
@ iedereen: Dank weer voor de responses

@sync: Draai momenteel inderdaad zonder hotfix. Dit omdat ik de hotfix NL niet geinstalleerd krijg en niet vermoed dat het het probleem oplost.
Eerst even lezen he ;)

None-the-less zal ik mijn minder valide XP engels eens uit de kast pakken en die installeren. Wellicht dat dat het 1 en ander verhelpt.

Zou een ander OS het euvel kunnen verhelpen? Bijvoorbeeld Ubuntu 7.04 voor AMD64 procs?

Verwijderd

Ubuntu lost je XP probleem wellicht op, maar wat heb je dan aan XP? :P

Ik bedoel... Nu gooi je een ander OS op je bak waarbij je denk ik de rest van je favo XP / Windows programma's niet eens gebruiken kan. Kijk eens voor nieuwe drivers, herinstall met de drivers op CD, i.e sluit alles gewoon uit. Stap voor stap.

Lijkt me stug dat je CPU niet ondersteund wordt, imo heb ik zelf ook een AMD draaien die nagenoeg prima werkt.

• warcow
Uit je posts begrijp ik dat je geprobeerd hebt de Hotfix te installeren, maar dat dit niet ging vanwege taalverschil. Dat komt erop neer dat je dus niet de hotfix hebt geinstalleerd. Dus daar zou ik dan als eerst naar kijken. (en alsnog even op 1 core draaien, dat zou ook zeer goed kunnen werken.)

edit: Je kan trouwens wel steeds zeggen dat dit het probleem niet verhelpt, maar dat weet je pas als je het probeerd. :)

[ Voor 17% gewijzigd door warcow op 26-09-2007 11:26 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
warcow schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:26:
Uit je posts begrijp ik dat je geprobeerd hebt de Hotfix te installeren, maar dat dit niet ging vanwege taalverschil. Dat komt erop neer dat je dus niet de hotfix hebt geinstalleerd. Dus daar zou ik dan als eerst naar kijken. (en alsnog even op 1 core draaien, dat zou ook zeer goed kunnen werken.)
Inderdaad. Ik heb de hotfix niet geinstalleerd gekregen (run-time error), en daarom besloten dit nog even te laten rusten.
edit: Je kan trouwens wel steeds zeggen dat dit het probleem niet verhelpt, maar dat weet je pas als je het probeerd. :)
Daar heb je gelijk in. Daarom zal ik dit alsnog proberen, na een verse winXP install.

@lism: Die programma's krijg ik met wine enzo wel werkend. Het gaat mij nu even om het gamen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Staat de pc simpelweg niet gewoon te warm? Kan je eens kijken hoe warm je cpu, gpu, memory is?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Kickje

HotFix geinstalleerd, maar het euvel blijft. Heb na lang zoeken de juiste hotfix te pakken gekregen en die installeerde na registry-patch wel juist. Reboot en gaan met de banaan.

Wel een pluspunt isdat de games nog iets langer doorgaan. Waar LOTR 1 (Battle for Middle Earth) eerst bij de intro al stuk liep, doet hij dat nu pas halverwege het spel. Overigens kan ik zonder problemen 4 a 5 uur achteréén Diablo 1 doen, zonder dat er 1 kick gegeven wordt.

Ik ben momenteel clueless. Wel weet ik dat sommige vastlopers worden veroorzaakt door een irritante realtek pop-up die mij weet te vertellen dat een stekker is aangesloten ( :? ) terwijl er totaal niets aan de stekkers wordt veranderd tijdens het spelen. Ik heb een topic gezien waarin de geluidskaart de boosdoener is, dus ik ga aan de hand van dat topic nog even wat acties ondernemen.

Anders dan dat weet ik het ook niet meer.

@Falcon: De temperatuur is dik in orde. 40 Graden Stressed en ongeveer 32 Idle. Schijven komen er nauwelijks bovenuit, en de videokaart incl. passieve koeling houd zich lager dan 60 graden.

Verwijderd

Je kan als het goed is die popup uitzetten, of als dat niet lukt gewoonweg de software van Realtek de-installeren en desnoods de drivers van je geluidskaart manual installeren. (zit je wel zonder je panel, maar ik denk dat dit met Windows Geluidsbeheer ook prima te doen is).

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Subtiele schop.

Inmiddels nogmaals de MSI helpdesk gemaild, en ditmaal binnen 2 dagen antwoord:
Beste Ludo,

De X2 6000+ wordt niet ondersteunt op de K9N Neo V3, omdat het voeding
circuit niet in staat is om de CPU stabiel te voeden. Vandaar dat de 125
Watt niet wordt ondersteund en de 89 Watt versie wel. De Platinum en
Diamond uitvoeringen kunnen de CPU wel voeden.

Met vriendelijke groet,

Support Team

Mystar Computer B.V.

Ekkersrijt 6050

5692GA Son
Petje af voor de vlotte en duidelijk ondersteuning van MSI Nederland! Dat wordt dus op zoek naar een nieuw moederbord. Ik zal mijn oproep wel plaatsen in een daarvoor geschikt topic. Deze kan ondertussen lekker blijven hangen in de database :)

Bedankt voor de replies!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Ik zou persoonlijk dan een 200MHz langzamere X2 5600+ gaan halen in plaats van een nieuw moederbord. Op die manier hoef je niet Windows weer helemaal opnieuw te installeren en behoudt je alles wat je nu nog op je computer hebt staan.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Cpt.Iglo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:35:
Ik zou persoonlijk dan een 200MHz langzamere X2 5600+ gaan halen in plaats van een nieuw moederbord. Op die manier hoef je niet Windows weer helemaal opnieuw te installeren en behoudt je alles wat je nu nog op je computer hebt staan.
Helemaal mee eens, het verschil tussen een X2 5600+ en 6000+ is toch niet om over naar huis te schrijven; je zal het amper merken.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Op zich ben ik het met jullie eens, ware het niet dat:
- een nieuw moederbord goedkoper is dan de overstap van deze proc. naar een langzamere
- ik toch windows opnieuw wil installeren, of misschien wel Ubuntu :)

Pagina: 1