Simpele midi piano software voor de pc? i.c.m. midi keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 6.158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Beste tweakers, heb een m-audio 49e keystation gekocht toen ik nog een mac had, hier kon met garageband makkelijk een piano emuleren en zo een beetje oefenen. Nu heb ik alleen een pc staan hier kan ik geen goedkope of shareware(freeware) vinden waarmee ik gewoon piano geluiden kan spelen. Ik heb geen duur sample/audio pakket nodig maar enkel software die mijn midi keyboard als een piano laat klinken.

Weet iemand hier wat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 14:20

EMP

Krulloos!

Zit er niet al software bij de M-Audio die je kunt gebruiken?

Lees anders dit topic even door (had je ook zelf kunnen vinden), staan een aantal tips in.

[ Voor 15% gewijzigd door EMP op 10-09-2007 11:54 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Ja die m-audio software zit geen echte piano in. Alleen een paar vage varianten die echt niet klinken. Tevens staat er in die hele link die je stuurt niks nuttigs.

[ Voor 34% gewijzigd door mangahuisman op 10-09-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met freeware kan ik je zo eigenlijk niet helpen. Wat wel een hele leuke trial/shareware is is TruePianos. Die klinkt ook redelijk echt. (op youtube staat een filmpjehoe echt) Is jammer genoeg een trial, maar hij is wel met de keystation te gebruiken (30 dagen) want ik heb zelf namelijk ook zo'n keyboardje :) .

Wat ik met google nog vond was deze site waar wat piano instrumenten staan. Ze zijn met google redelijk makkelijk te vinden op de zoektag "free vst piano" maar welke nou goed klinkt en welke niet mag je zelf uit zoeken :P

edit: Ik heb geen ervaring met garageband, maar als die gebruik maakt van een VSTi piano kun je die mogelijk in een andere VSThost in windows ook gewoon blijven gebruiken? O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:28
Anvil Studio mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17

bonetone

2B Silver Sonic

Ik heb nu een trial van pianoteq draaien, niet alle tonen werken daarbij maar het klinkt wel prima!
www.pianoteq.com

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ook een M-audio en dat ding werkt perfect met de bij mijn audigy meegeleverde midi-software. Dus wellicht gewoon een simpele SB kopen (kosten tegenwoordig toch geen drol meer) en dan ben je klaar? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1