amd 690g x1250 artifacts

Pagina: 1
Acties:

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 20:21
Ik heb voor mijn oom een computer in elkaar gezet met het volgende moederbord:
GigaByte GA-MA69G-S3
deze bevat de volgende onboard gpu:
Integrated ATI™ Radeon™ X1250-based graphics

Nu is het zo dat ik er een 20" lcd scherm achteraan heb gesloten met behulp van de hdmi=>dvi converter, als ik hem op 1280*1024 zet is het beeld perfect maar wanneer ik hem op de 1600*1200 zet krijg ik allemaal rode artifacts over het beeld

ik ga er dus vanuit dat dit niet kan liggen aan de videokaart zelf, heb al de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd en dit mocht allemaal niks uitmaken.

Dus heeft er iemand nog tips om dit probleem op te lossen??

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Staat de refreshrate op 60Hz? Dat is zat voor een TFT scherm.

• stefans
ja uiteraard staat die op 60Hz
het rare is dus ook als ik hem terugzet op 1280*1024 het allemaal goed werkt
ik heb zoiets ook gehad toen ik mijn 30" dell ging aansluiten op een mac g5, de videokaart die daar inzat zou ook een resolutie ondersteunen van 2560*1600 maar trok dat dus ook niet en kreeg ik ook zo'n zelfde soort artifacts als dat ik nu heb op dit lcd scherm.
Zou dit nu het zelfde probleem zijn als wat ik had met de mac??

Verwijderd

Hum jij bent niet de eerste met de zelfde probleem
Er zijn mensen met de laptop die deze zelfde onbourd chip hebben die het zelfde probleem hebben.

Het lijkt wel of de geheugen niet toerijkent is voor je onbourd.
Waardoor er fouten onstaan met verwerken.
Vergeet niet dat de databus de interne geheugen aanspreek maar jouw cpu zelf ook
Hierdoor lijkt het net of er iets fouts gaat.

Even zoeken bij laptop variant om te kijken of hun het probleem hebben opgelost.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-07 21:09

psy

Probeer eens een ander reepje DDR2 geheugen erin te stoppen, als je die hebt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• stefans
Ik heb wel andere geheugen maar dit zou toch niets mogen uitmaken
kan wel een keertje memtest draaien maar als er iets mis zou zijn met het geheugen dan zou dit toch je toch altijd deze artifacts te zien krijgen

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Laatste BIOS erop gezet? Die zou heel wat problemen met de grafische kaart moeten oplossen...

Yes, but no.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-07 21:09

psy

stefans schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:29:
Ik heb wel andere geheugen maar dit zou toch niets mogen uitmaken
kan wel een keertje memtest draaien maar als er iets mis zou zijn met het geheugen dan zou dit toch je toch altijd deze artifacts te zien krijgen
Ik kreeg artifacts met het ene geheugen, en na het plaatsen van ander geheugen, waren de artifacts verdwenen. Vandaar dat ik het toch even opmerk :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• stefans
@miejas er staat nu bios f2 op en bij de f3 en f4 staat alleen het volgende:
Improve HT bus overclocking, dus als ze problemen met de onboard gpu zouden hebben opgelost hadden ze dit er toch wel bijgezet (ondanks dit zal ik vanavond een bios update uitvoeren)
en overclocken is niet echt nodig zit een x2 6000+ in :)

@ psy ik heb er nu dit setje inzitten:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=5595

en het volgende setje heb ik nog liggen:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=5594

ik denk dat hierop dezelfde chips zitten alleen is het 2Gb setje dubbelsided en het 1Gb setje enkel sided, dus of dit verandering gaat brengen.....

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:46
stefans schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:18:
ja uiteraard staat die op 60Hz
het rare is dus ook als ik hem terugzet op 1280*1024 het allemaal goed werkt
ik heb zoiets ook gehad toen ik mijn 30" dell ging aansluiten op een mac g5, de videokaart die daar inzat zou ook een resolutie ondersteunen van 2560*1600 maar trok dat dus ook niet en kreeg ik ook zo'n zelfde soort artifacts als dat ik nu heb op dit lcd scherm.
Zou dit nu het zelfde probleem zijn als wat ik had met de mac??
Sommige 30" schermen vereisen een Dual Link DVI aansluiting bij bepaalde resoluties geloof ik, dat kan een probleem zijn, misschien is dat ook een probleem met je huidige scherm?
(weet dit niet 100% zeker dus als ik het fout heb mijn excuses)

• stefans
nee die mac had een dual-dvi verbinding en zou ook die resolutie moeten ondersteunen (volgens de site)

ik heb nu mijn 20" aangesloten via de dsub en nu heb ik op 1600*1200 geen artifacts meer. Dus kan daaruit concluderen dat het niet aan het geheugen ligt maar waarschijnlijk aan de hdmi=>dvi adapter
een bios update heeft het probleem ook niet verholpen dus blijf lekker bij de dsub aansluiting

[ Voor 12% gewijzigd door stefans op 10-09-2007 23:44 ]

Pagina: 1