Beste mensen,
Op mijn werk hebben we een vrij kale windows server 2003 installatie. Hierop moet een programma (Van iemand anders) gaan draaien.
Deze app werkt prima op onze test pc (windows 2000), maar nu we hem naar ws2k3 verplaatst hebben krijgen we een foutmelding in een (bij het programma horende) errorlog.
namelijk deze:
Echter, na het downloaden van het MDAC 2.8 SP1 bestand kwam ik er achter dat deze niet voor windows server 2003 was bedoeld.
Nu is mijn vraag:
hoe zorg ik dat ik toch ado (adodb.dll) op die server geinstalleerd krijg.
Op mijn werk hebben we een vrij kale windows server 2003 installatie. Hierop moet een programma (Van iemand anders) gaan draaien.
Deze app werkt prima op onze test pc (windows 2000), maar nu we hem naar ws2k3 verplaatst hebben krijgen we een foutmelding in een (bij het programma horende) errorlog.
namelijk deze:
Nu heb ik op internet gezocht en kwam hier uit. Die verwijst me door naar hier om MDAC te installeren (waar ado in zit).FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'ADODB, version=7.0.3300.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b030f5f11d50a3a' or one of its dependencies. The System can not find the file specified.
Echter, na het downloaden van het MDAC 2.8 SP1 bestand kwam ik er achter dat deze niet voor windows server 2003 was bedoeld.
Nu is mijn vraag:
hoe zorg ik dat ik toch ado (adodb.dll) op die server geinstalleerd krijg.
This message was sent on 100% recyclable electrons.