[ws2k3] hoe krijg ik ado geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Beste mensen,

Op mijn werk hebben we een vrij kale windows server 2003 installatie. Hierop moet een programma (Van iemand anders) gaan draaien.

Deze app werkt prima op onze test pc (windows 2000), maar nu we hem naar ws2k3 verplaatst hebben krijgen we een foutmelding in een (bij het programma horende) errorlog.
namelijk deze:
FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'ADODB, version=7.0.3300.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b030f5f11d50a3a' or one of its dependencies. The System can not find the file specified.
Nu heb ik op internet gezocht en kwam hier uit. Die verwijst me door naar hier om MDAC te installeren (waar ado in zit).

Echter, na het downloaden van het MDAC 2.8 SP1 bestand kwam ik er achter dat deze niet voor windows server 2003 was bedoeld.

Nu is mijn vraag:
hoe zorg ik dat ik toch ado (adodb.dll) op die server geinstalleerd krijg.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

BasieP schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:27:
Beste mensen,

Op mijn werk hebben we een vrij kale windows server 2003 installatie. Hierop moet een programma (Van iemand anders) gaan draaien.

Deze app werkt prima op onze test pc (windows 2000), maar nu we hem naar ws2k3 verplaatst hebben krijgen we een foutmelding in een (bij het programma horende) errorlog.
namelijk deze:

[...]

Nu heb ik op internet gezocht en kwam hier uit. Die verwijst me door naar hier om MDAC te installeren (waar ado in zit).

Echter, na het downloaden van het MDAC 2.8 SP1 bestand kwam ik er achter dat deze niet voor windows server 2003 was bedoeld.

Nu is mijn vraag:
hoe zorg ik dat ik toch ado (adodb.dll) op die server geinstalleerd krijg.
Volgens http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms810805.aspx (tabel)
Kan MDAC 2.8 SP1 inderdaad niet geinstalleerd worden op een 2003 server.

De MDAC 2.8 is volgens bovenstaande linkje al geinstalleerd op de 2003 server (misschien moet je deze nogmaals installeren via de cd)

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:37:
De MDAC 2.8 is volgens bovenstaande linkje al geinstalleerd op de 2003 server (misschien moet je deze nogmaals installeren via de cd)
wij hebben een vrij minimalistische installatie gedaan. Het zou dus kunnen dat we hem idd niet meegenomen hebben.
Echter heb ik even door de windows components heen gewandeld, maar kan ook niks vinden wat er op lijkt.

Heb jij (of iemand anders) enig idee welk(e) component(en) ik zou moeten aanvinken voor ado?
We willen niet allemaal nutteloze dingen installeren namelijk

Ik had ook ergens gelezen dat dmv windows updates de SP1 van MDAC geinstalleerd zou worden, maar dit is dan wel alleen zo als deze ook is aangevinkt bij windows components (duh ;) )

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 16:09
C:\Windows\inf\mdac.inf

Rechtermuisknop en kies voor "Install", hij vraagt dan wel om de installatie disk. Succes! :+

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

BasieP schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:53:
[...]

wij hebben een vrij minimalistische installatie gedaan. Het zou dus kunnen dat we hem idd niet meegenomen hebben.
Echter heb ik even door de windows components heen gewandeld, maar kan ook niks vinden wat er op lijkt.

Heb jij (of iemand anders) enig idee welk(e) component(en) ik zou moeten aanvinken voor ado?
We willen niet allemaal nutteloze dingen installeren namelijk

Ik had ook ergens gelezen dat dmv windows updates de SP1 van MDAC geinstalleerd zou worden, maar dit is dan wel alleen zo als deze ook is aangevinkt bij windows components (duh ;) )
De MDAC 2.8 http://www.microsoft.com/...95-4b7d-b037-185d0506396c downloaden en installeren en daarna een windows update erover heen gooien.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BasieP schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:27:
namelijk deze:

[FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'ADODB, version=7.0.3300.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b030f5f11d50a3a' or one of its dependencies. The System can not find the file specified.]
De melding komt overigens van de ADO.NET Primary Interop Assemblies libs, niet van MDAC zelf.
MDAC componenten hebben namelijk geen versienummers met 7.0.xxxxx.

MDAC ADO dlls kun je met dit artikel controleren.
How to check for MDAC version

Waar jij naar op zoek bent is dus ADO.NET, als je namelijk op je letterlijke melding had gegoogled was je ook http://forums.microsoft.c...px?PostID=221287&SiteID=1 tegengekomen.
This doesn't appear to be an OS related issue, more of an application dependency issue. If you are writing your own applications, be sure to check that your dependent dll's are up to date and packaged with your app when you do your final compile.
Ik vraag me ernstig af of er wel gekeken is naar de prerequisites van deze applicatie, en of de persoon die deze applicatie gebouwd heeft uberhaupt wel zijn app netjes gecompiled heeft.

http://msdn2.microsoft.co...ary/aa224767(sql.80).aspx
To use ADO in .NET applications, you need to create a class, wrapping it as a .NET-compliant class, because .NET applications can't just call COM objects such as those in the ADO library. After you install the .NET Framework, you have a managed executable file called adodb.dll in the C:\program files\microsoft.net\primary interop assemblies folder. This file is what you need to import ADO code into any model of .NET application—Windows Forms, Web Forms, and Web Services.
Harde verwijzingen naar een bepaalde lib kan wel, maar lever dat ding dan ook mee 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 10-09-2007 16:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BasieP
alt-92 schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:26:
[...]

De melding komt overigens van de ADO.NET Primary Interop Assemblies libs, niet van MDAC zelf.
MDAC componenten hebben namelijk geen versienummers met 7.0.xxxxx.

MDAC ADO dlls kun je met dit artikel controleren.
How to check for MDAC version

Waar jij naar op zoek bent is dus ADO.NET, als je namelijk op je letterlijke melding had gegoogled was je ook http://forums.microsoft.c...px?PostID=221287&SiteID=1 tegengekomen.

[...]
True die was ik tegengekomen, echter kon ik geen ado.net install vinden voor .NET 2.0 (die op die server draait)

Ik heb toen gedacht dat, omdat het prima draait op de normale ADO (van win2k, en XP) dat dit zou volstaan.
Ik vraag me ernstig af of er wel gekeken is naar de prerequisites van deze applicatie, en of de persoon die deze applicatie gebouwd heeft uberhaupt wel zijn app netjes gecompiled heeft.

http://msdn2.microsoft.co...ary/aa224767(sql.80).aspx

[...]

Harde verwijzingen naar een bepaalde lib kan wel, maar lever dat ding dan ook mee 8)7
daar ben ik ook bang voor. Echter is dat niet mijn probleem. Ik speel de informatie gewoon door, en wou eigenlijk alleen maar uitsluiten dat ik iets niet (goed) had geinstalleerd op de server.

tnx anyway, ik zal het er eens met ze over hebben ;)

Pagina: 1