Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tabellen vs Frames

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bezig op school met het maken van een opdracht. het is de bedoeling dat ik hiervoor een site maak, en daarbij ook uitleg wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen Tabellen en Frames. Nu heb ik een tijd lopen googlen en ben ik een aantal kleine dingen tegen gekomen, waaronder dat ze beide manieren afraden. Maar ik moet dus weten wat de verschillen echt zijn, en aangezien ik niet echt vele verstand heb van website's hoop ik hier enige nuttige informatie te vinden voor een leek als ik. Heeft iemand misschien een website gevonden waar de verschillen opstaan en overeenkomsten, of is iemand in staat om mij het in het kort te vertellen..?? En ook welke het beste is om te gebruiken (ik moet namelijk 1 van de 2 gebruiken)

Alvast bedankt !

Nick

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

www.w3schools.com

Tabellen zijn voor het weergeven van data, bijvoorbeeld een gebruikerslijst. Frames zijn oud, en bijvoorbeeld slecht te doorzoeken door zoekmachines.

Tabellen zijn niet "slecht", frames zijn niet "slecht", ze kunnen alleen verkeerd gebruikt worden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 07:45
nickb90 schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:09:
HNu heb ik een tijd lopen googlen en ben ik een aantal kleine dingen tegen gekomen, waaronder dat ze beide manieren afraden. Maar ik moet dus weten wat de verschillen echt zijn
Wat heb je al? en kun je daar niet dieper op zoeken?

Jan-Willem

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je dan toch per se één van de twee moet gebruiken voor een lay-out, gebruik dan frames. En schop je leraar. ;)

Verder ga ik dit topic sluiten, want de verschillen en overeenkomsten tussen tabellen en frames zie je zelf ook wel als je een willekeurige framespagina naast een willekeurige pagina legt die is ingedeeld met tabellen. Zo kun je beiden gebruiken voor het indelen van een pagina in stukken, maar bevatten frames-pagina's dus allemaal losse files waar een tabellensite doorgaans maar één file gebruikt.

En de belangrijkste les: niet alles wat leraren zeggen is waar. Gebruik liever div's in combinatie met CSS. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.