Toon posts:

[Vista] Bestanden onzichtbaar onder C:\Program Files\

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige weken heb ik het rare verschijnsel dat als ik een applicatie installeer onder C:\Program Files\ de bestanden die het programma zelf aanmaakt (cache, temp, log, etc) onzichtbaar zijn. Deze zijn op geen enkele manier terug te vinden maar de applicatie ziet ze nog steeds en werkt dus goed. Om twee voorbeelden te noemen: fotoproduct4u en sabnzbd. Met de eerste kan je fotoalbums maken en de tweede download bestanden uit newsservers. Beide applicaties werken prima maar als ik ga kijken waar ze hun opgeslagen bestanden neer zetten dan staat hier niets. Zowel windows verkenner als acdsee ziet ze niet. Het aanvinken van Show hidden files and folders onder Folder options geeft ook geen resultaat.

Ik heb op internet rond lopen zoeken naar een soortgelijk probleem maar kan niets vinden.

Iemand een idee of suggestie?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08
Kijk eens onder C:\Users\<naam>\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\<folder>

Als je in de echte 'program files' folder zit, dan moet er bovenin (onder het menu) ook een knopje zitten waarmee je deze kan zien ('compatibility files').

[ Voor 20% gewijzigd door sewer op 10-09-2007 10:21 ]

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Ja, zoals hierboven, zoek in het profiel waarmee je aangelogd bent. Programma's schrijven overhet algemeen hier hun data weg.

Verwijderd

Topicstarter
Verhip. De files staan inderdaad daar. Bedankt voor de tip.

Wel apart dat ik hier voorheen nooit last van had. Gebruik Vista al vrij lang maar pas sinds de laatste paar weken verstopt Vista de files daar.

Cheers.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:09:
Wel apart dat ik hier voorheen nooit last van had. Gebruik Vista al vrij lang maar pas sinds de laatste paar weken verstopt Vista de files daar.
Dat ligt meer aan de applicaties zelf dan aan Vista.
Applicaties horen nou eenmaal geen applicatiedata in de programmafolder neer te zetten (rechtenkwesties) :), enkel programmabestanden.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 10-09-2007 20:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08
Dat is al vanaf het begin hoor ;) Bij Vista willen ze 'program files' en data beter scheiden. Wat ze volgens mij doen (heb het niet echt uitgezocht), is dat tijdens installatie (onder het account trustedinstaller) alles onder program files gezet wordt, als de applicatie daarna nog dingen neerzet dan gaat dat in de virtual store.

Zo heb je dus ook met programma's als emule, die de downloads in een subfolder van hun installatiefolder wilt zeten, dat het hier terecht komt. Normaal hebben de progs hier geen enkele last van, omdat windows voor hun de echte program files-folders en de virtualstore folders merged, zodat compatibiliteit met oudere programma's gewaarborgd blijft. Maar als je dus handmatig met Windows Explorer, of via zo'n open-dialoog browsed, dan zie je de virtualstore-bestanden in eerste instantie niet.
Pagina: 1