Partitie heeft geen driveletter

Pagina: 1
Acties:

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:35
Mijn pc was kapot. Een geheugen reepje was stuk en daardoor kreeg ik telkens een BSOD bij het opstarten en bij het installeren van een frisse windowsversie.

Nu heb ik zolang dat kapotte geheugenreepje eruit gehaald en windows kunnen installeren. Nu staat bij Deze Computer echter alleen maar de C:\ drive. Eerder had ik ook nog en partitie waar al mijn gegevens op stonden. Deze partitie ziet ie gewoon niet. Als ik dan bij Schijfbeheer kijk, staat die partitie er wel bij, maar zonder driveletter. ook staat er in het kader: In Orde )Primaire Partitie).

Het probleem nou is dat ik die partitie geen driveletter kan toewijzen. Als ik rechtermuisknop doe, staat er alleen maar: Volume Verwijderen en Help.

En partition Magic 8.0 werkt niet onder vista.

Ben ik nou al mijn gegevens kwijt? Mijn backup is ver out-of-date, dus ik kan het echt niet gebruiken om alles kwijt te zijn.

Specs:
Intel C2D 6420
Asus P5B
Geil PC2-6400 (2x 1GB, waarvan 1 reepje nou kapot is)
Samsung 320GB HDD (80GB C:\ partitie en 220GB voor Mijn Documenten, die dus verdwenen is)

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 14:52

Arethusa

Niet die server

Je kun een linux bootable cd gebruiken om te kijken of je de schijf nog benaderen kunt om te zien of je data nog bestaat.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 22:57

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Partition magic onder DOS opstarten met een boot CD.Werkt bij mij altijd perfect.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• NilsPils
Met Hiren's BootCD?? Want die heb ik nog wel ergens liggen geloof ik. Kan ik inderdaad eens proberen!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

of je installeert Win XP en doet het volgende:

Om een driveletter te kiezen moet je in partition Magic 8.0 zijn. Rechtermuisknop op de partitie zonder driveletter en helemaal onderaan moet je kijken, daar kan je een driveletter kiezen

[ Voor 8% gewijzigd door MrJames op 10-09-2007 10:07 ]

• NilsPils
Ik heb eens Partitioninfo gestart en hij geeft de volgende fout aan bij deze onzichtbare drive: "Error #113: Primary partition starting at 163842048 overlaps previous partition"

Wat kan ik hiermee? Heb namelijk geen flauw idee wat het betekent.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 22:57

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

NilsPils schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:04:
Met Hiren's BootCD?? Want die heb ik nog wel ergens liggen geloof ik. Kan ik inderdaad eens proberen!
Ik zou het hier eens mee proberen ja.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Pagina: 1