Toon posts:

OSX Tiger , Windows XP en linux Ubuntu installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe voor school de opleiding digitaal particulier onderzoeker en hiervoor moet ik op een pc of laptop Windows XP en Ubuntu draaien. Aangezien ik een mac heb waar dus al Tiger opstaat vroeg ik me af of het bijvoorbeeld met Bootcamp mogelijk is alle 3 deze besturingssystemen naast elkaar te draaien en dan vooral hoe?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Denk niet dat het de bedoeling is van zowel je opleiding als van dit forum, als andere gebruikers jou gaan vertellen hoe je je huiswerk moet doen.

Er staan over multiboot systemen, en over Apple's BootCamp, genoeg topics alhier.
Lees die eens door zou ik zeggen, en Google er eens iets op los...

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 13:02
Ik zou Ubuntu onder virtualisatiesoftware draaien, hardwarecompatibiliteit is erg matig op Apple hardware (o.a. toetsenbord, wireless, display, isight). Daarmee is het dus simpel om Windows op een boot camp partitie te zetten.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Idd, ik zou ook gaan virtualiseren. Voor Ubuntu is er gewoon een appliance te downloaden bij VMWare.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Voor wij jouw huiswerk gaan doen: wat heb je zelf geprobeerd?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen huiswerk. dit is de eerste dag, wij moeten dit gewoon installeren zodat wij hier later ons werk en dus mijn huiswerk op moeten doen, dit is gewoon de basis, ik heb gegoogled hoe ik windows xp kan installeren en dit is dus dan ook gelukt, maar aangezien mijn kennis van linux 0 is wou ik graag weten hoe ik dit er naast kan zetten.

dus windows xp en mac heb ik nu naast elkaar draaien, ik heb alleen nog wat hulp in de goeie richting nodig om ubuntu te installeren

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als via Google zoekt naar "triple boot mac os x ubuntu" zijn er uitgebreide handleiding te vinden waar uitgelegd wordt hoe Mac OS X, Windows XP en Ubuntu op een Mac krijgt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 22:45
Ik heb het hier (help.ubuntu.com) en hier mee gedaan.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Vraag het eens op school aan een ander Macbook gebruiker;-)

Als je in Rotterdam zit kan ik je morgen in de pauze wel ff helpen:P

[ Voor 69% gewijzigd door loser180 op 12-09-2007 15:05 . Reden: Typo ]

Jouw naam in onder mijn Post

Pagina: 1