Toon posts:

upgrade ram geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal nieuw in al deze upgrades dus ik had een vraag

ik heb voor de moment :
1.8ghz
400mhz FSB
256mb pc133 sdram

van een kameraad kreeg ik : 256mb pc266 2keer
hoe moet ik dat installeren

het in de computer insteken dat kan ik maar hij vermeldde iets over de bios en over een
multiplier

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:44
Als het goed is klokt je BIOS het snellere geheugen automatisch terug naar de snelheid waar het voor bedoeld is, met die Multiplier hoef je dus niet veel te doen denk ik. Waar je wel zeker van wilt zijn is of het geheugen wel hetzelfde is aan elkaar, controleer even de aansluitingen (aantal pins en plek waar de 'gaps' zitten) als je het inderdaad zou vervangen.

Verwijderd

PC133 is SD-Ram en PC266 is DDR-Ram dus dat gaat niet werken

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:44
Dat kan prima werken want er zijn genoeg hybride borden die zowel SD als DDR aankunnen, je moet het alleen niet tegelijk in je moederbord steken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Juist als je nieuw bent verwachten we dat je het PMG Beleid doorneemt voordat je post. Helaas lijk je dat niet gedaan te hebben hier, aangezien je veel belangrijke gegevens uit je topicstart weglaat. Denk daarbij aan exact wat voor CPU je hebt (1.8GHz kan nogal wat zijn...), welk moederbord je hebt (misschien belangrijkste van allemaal), etc. Verder kunnen wij niet raden welke melding je krijgt als je ook dat niet exact meldt.

Zoals al gemeld, PC133 en PC266 kan bij hoge uitzondering wel allebei op sommige moederborden, maar nooit tegelijk. Ofwel je hebt je gegevens door de war gehaald, danwel heb je gelijk je antwoord. In ieder geval kunnen wij op basis hiervan niet meer doen dan gokken. Ik raad je aan om je gegevens duidelijk op een rij te krijgen. Als je dat hebt, rolt er hoogstwaarschijnlijk vanzelf een antwoord uit. Zo niet heb je in ieder geval de informatie waarmee je hier een goed topic kunt openen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.