Toon posts:

Laptop schakelt niet meer over op accu

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS laptop en deze werkt niet meer op de accu. Windows herkent de accu en geeft aan dat deze voor 100% vol is. Echter als ik de netstroom er van af haal valt de laptop direct uit.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-02 20:54

Sebazzz

3dp

Zit de accu er echt goed in? Alle pinnetjes schoon?
Misschien kan je iets in je BIOS instellen?

Heb je het ook als je computer in de BIOS zit of een Ubuntu Live CD draait?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ja accu zit goed en pinnetjes netjes schoon. Ook als je in bios zit stopt ie er direct mee als de netstroom er vanaf gaat. In bios heb ik geen instelling voor de accu kunnen vinden.

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 16:11
misschien een kapotte accu?

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik me dus af, aangezien windows en andere battery monitor software aangeven dat de accu voor 100% vol zit.

Iemand enig idee wat er voor zorgt dat de laptop netstroom gebruikt i.p.v. accu als netstroom aangesloten zit? Is dit electronica in de accu of elders binnen de laptop?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 09:39 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-02 20:54

Sebazzz

3dp

Ik weet precies hoe het zit, maar ik dacht dat in de laptop iets zit dat sensed of je aan netstroom hangt. Misschien is dat kapot... maar ik ben geen laptop expert.... ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je de accu eruit haalt en aan het stroomnet hangt, zegt ie dan ook dat de accu vol is? Anders lijkt ie me idd. kapot hoewel ze er volgens mij nooit in 1 klap ermee ophouden?

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-01 23:51
En kan je nog gewoon op accu werken? (Dus booten zonder netstroom?)

• Wim The Slim
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb dit zelfde probleem met mijn laptop gehad. Blijkt gewoon dat die accu's niet zo duurzaam zijn!
Ik heb toen een nieuwe accu gekocht en toen werkte alles ook weer zonder de netstroom. Alleen ging deze accu ook weer na een aantal maanden kapot. (ging overigens over een Packard Bell notebook.)

Ze hadden heel handig in hun voorwaarden staan dat ze maar zes maanden garantie op accu's geven. Dus GEEN garantie!!!. Ik denk alleen wel dat je van zo'n accu redelijkerwijs mag verwachten dat hij langer mee gaat. Dus heb je recht op een nieuwe accu tegen korting. (coulance.)

Verwijderd

Topicstarter
De laptop boot ook niet meer als deze niet aan de netstroom hang.

In windows power management zegt dat de accu er is en dat deze 100% vol is. Als ik de accu er uit haal (nog op netstroom) geeft windows dit ook aan dat er geen accu is.

Laptop is ruim twee jaar oud en durf het risico niet te nemen om een nieuwe accu te kopen als ik niet zeker weet of dit het probleem ook oplost.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:37:
De laptop boot ook niet meer als deze niet aan de netstroom hang.

In windows power management zegt dat de accu er is en dat deze 100% vol is. Als ik de accu er uit haal (nog op netstroom) geeft windows dit ook aan dat er geen accu is.

Laptop is ruim twee jaar oud en durf het risico niet te nemen om een nieuwe accu te kopen als ik niet zeker weet of dit het probleem ook oplost.
Je zou gewoon met multimeter spanning van accu kunnen meten. Dan kun je zien of het vereiste spanning bevat.

En blijft je merk en model nog geheim voor ons? :)

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-01 23:51
Ik denk dat het omschakel systeem naar batterij stroom kapot is. Het lijkt mij dus idd verstandig niet zomaar een nieuwe batterij te bestellen. Ken je niemand die dezelfde batterij heeft zodat je kan uitsluiten of het de batterij of de laptop is?
Pagina: 1