[Ervaringen] Philips 42 PFL 7662D

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Ik overweeg om binnenkort een Full HD tv te kopen en zat al een tijdje te kijken naar een Sony Bravia (40W2000). Nu zag ik gisteren op tv een aanbieding bij ITs van een Full HD tv van Philips. Als ik de specificaties bekijk van beide tv's dan vallen de verschillen volgens mij wel mee. De Sony heeft een hogere contrast ratio en de Philips heeft weer een iets snellere beeld refresh rate. Wie heeft er ervaring met dit model van Philips en wat zouden mensen aanbevelen? Het gaat puur om het kwaliteit van het beeld en niet zozeer het prijsverschil van 500 euro tussen beide.

Philips 42 PFL 7662D
  • 107 cm LCD met W-UXGA
  • Full HD (High Definition)
  • Contrastverhouding 4.000 : 1
  • 1920 x 1080p beeldlijnen
  • Helderheid 550 candela per m2
  • Kijkhoek tot 178 graden
  • Beeldverversing 1x per 5 milliseconden
  • Pixel Plus HD / ingebouwde dig.tuner
  • 2x HDMI en YPbPr aansluiting voor HD
  • afmetingen(BxHxD): 1046 x 686 x 118 mm
Sony KDL 40W2000
  • 100 cm LCD scherm met BRAVIA ENGINE
  • Volledig HD-televisie 1920 x 1080
  • Contrastverhouding 8.000 : 1
  • 1920 x 1080 beeldlijnen
  • Helderheid 450 candela per m2
  • Kijkhoek tot 178 graden
  • Beeldverversing 1x per 8 miliseconden
  • Live Colour Creation backlight
  • 2x HDMI en YPbPr aansluiting voor HD
  • afmetingen(BxHxD): 988 x 665 x 105 mm

[ Voor 41% gewijzigd door stp_4 op 10-09-2007 08:52 ]

stp - PSN ID: stp_4

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als je echt wil weten wat het verschil in kijkervaring is, dan zou ik je toch echt eens aanraden om gewoon langs een winkel te gaan waar ze de modellen hebben staan. Ik zou gezien het bedrag wat je neerlegt mijn keuze niet laten bepalen door wat 'reviews' van internet, maar de apparaten in het echt aan het werk willen zien.

Spit ook eens dit draadje door :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Chiron schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:23:
Als je echt wil weten wat het verschil in kijkervaring is, dan zou ik je toch echt eens aanraden om gewoon langs een winkel te gaan waar ze de modellen hebben staan. Ik zou gezien het bedrag wat je neerlegt mijn keuze niet laten bepalen door wat 'reviews' van internet, maar de apparaten in het echt aan het werk willen zien.

Spit ook eens dit draadje door :)
Bedankt. Uiteraard is het het beste om gewoon te kijken. Alleen heb ik er weinig verstand van. Ik had gedacht dat er op 'papier' al wezelijke verschillen bestaan.

stp - PSN ID: stp_4

• Jetro2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Had ongeveer hetzelfde voor, begonnen bij de tatung, dan zag ik de philips voor bijna dezelfde prijs en nu wil ik de sony :)
Heb 2 reviews van eenzelfde site waar ik me wel op bazeer
Sony
Philips
Volgens die site is de Philips niet zo de max, ook beperkte instellingen. De sony neemt het op in de review tegen een Sharp en Samsung, welke toch geen kleine spelers zijn op de LCD markt. Kwestie beeld en geluid komt hij er het beste uit (design interesseert me niet zo). Enkel clouding is een probleem dat ik overal opnieuw lees bij de Sony.

Persoonlijk hecht ik ook veel belang aan het lagere verbruik van de Sony (185W ipv 240W), dat verschil in wattage zal niet snel het verschil in prijs terugbetalen, maar het milieu enzo zegt me ook wel iets (I know , ik zou dan geen lcd moeten kopen)
Kwestie van prijs reken ik 1700 - 1500 = 200€ verschil

Hoop dat je er iets mee bent

I'm not a geek! I'm a lvl 12 Paladin!