Lade van DVD brander gaat niet meer open

Pagina: 1
Acties:
  • 808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Ik heb een Philips DVD brander van een collega gekregen waarvan de lade niet meer open gaat. Ik wil eens kijken of het mij nog lukt om deze lade te maken.

Als de lade open is gaat deze gewoon dicht wanneer je op de knop duwt, maar als de lade dicht is en je duwt op de knop dan gaat de lade niet open. Je hoort wel heel ff een soort piep geluidje, wat volgens mij van het elastiekje is dat om het motortje draait.

Ik dacht eerst dat het motortje kapot was. Dit heb ik dan ook vervangen door een ander motortje van een andere CD-ROM speler die ik nog had liggen. Maar jammergenoeg doet de brander nog altijd precies hetzelfde.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
elastiekje is tever gerekt, heb ik ook ooit gehad.
als test: elastiekje in de vriezer, snel inbouwen, snel proberen (of gewoon n ander stiekje dr in natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Ik heb het elastiekje net vervangen door een strakker exemplaar. De brander doet nog altijd precies hetzelfde.

Ps. Als ik de lade tegenhoud bij het sluiten dan gaat deze wel weer vanzelf open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:31

Sebazzz

3dp

Maak hem eens open en kijk of er iets is dat kan voorkomen dat ie weer open gaat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 02:57
(jarig!)
Ik denk dat de lade een klap heeft gehad. Als je hem opent moet je eens met de lade jutteren. Als hij dan wel open gaat, is de lade een keer uit zijn voegen geweest. Voor 25 eurie heb je een nieuwe brander.... Tijd is geld ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eens met die Muppet. Je kunt nog proberen het gehele frontje eraf te laten, maar anders zou ik er niet teveel moeite insteken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Niet eens met die Muppet :). Het is juist zo leuk, althans dat vind ik dan, om zelf dingetjes te slopen, repareren, modden :). Waar ik zelf goed naar zou kijken, maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan, zijn de tandjes van de lademechanisme. Ik heb zoiets ook wel eens gehad met een audio cdspeler en het bleek dat de lade iets verschoven was waardoor de cd speler niet door had dat hij al dicht was en dus, als je op de knop drukte om hem te openen, zichzelf nogmaals dicht probeerde te trekken ipv de lade te openen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Precies temp00. Inderdaad kan ik voor 25 euro een andere brander kopen, maar ik vind het gewoon leuk om dit soort dingetjes zelf proberen te maken en misschien nog iets van te leren. Ik vond het al knap van mezelf dat ik er een ander motortje in heb geplaatst dat eigenlijk helemaal niet erin past. :)
Ik heb zelf ook al een brander in mijn pc zitten dus een extra brander is niet noodzakelijk.

Ik zal straks de brander nog eens open schroeven.
Pagina: 1