Toon posts:

Maand oude pc sterft tijdens powerpoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het maken van een powerpoint presentatie die morgen af moet hehe 8)7 viel mijn pc plotseling uit en start nu niet meer op. Even de specs:

Intel E6600
Dark power pro 750 watt voeding. (Net nieuw omdat de eerste een raar geluid maakte dus deze heb ik na een RMA ontvangen).
8800gtx
2 gig ocz pc8500 1066mhz
asus p5N32-E SLI moederbord

Ik denk persoonlijk dat het de voeding wel weer zal zijn. Maar dit vind ik gewoon heel apart omdat ik niks boeiends aan het doen was en deze ruim voldoende watt hoort te leveren. Ook brand het lampje van het moederbord wel en de fans van de kast (deze gaan aan als je net de stekker erin doet ook al is de pc nog niet aangezet, doen ze normaal ook) of te wel een beetje stroom is wel aanwezig. Maar de cpu fan draad niet. Verder gebeurd er helemaal niks wanneer je op de power knop drukt.

Alles ziet er verder normaal uit geen doorgebrand moederbord of cpu. In ieder geval niet te zien.

Als iemand nog suggesties heeft of uitsluitings opties. Heb hier even niet zo snel een andere voeding helaas om te testen.

Alvast bedankt,

Lodewijk

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 11:02 . Reden: typo 8)7 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Ik zou proberen de power en reset switch los te maken, en dan even handmatig hier contact mee te maken voor het opstarten. (dus de beide power switch pinnetjes even te kortsluiten)
Als dat niet werkt, is het moederbord of voeding kapot.

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Klein vraagje was die andere voeding ook nieuw.

Wellicht dat je mobo contact maakt met de systeemkast, misschien schroefje tussen mobo en de kast.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. die andere voeding was ook nieuw. zal even kijken of het mobo contact maakt. @warcow is dat om uit te stuiten of de power knop werkt???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Neem deze eens stap voor stap door, het probleem kan in principe overal liggen en om dat uit te sluiten zul je toch moeten testen. Dus enkel door uit te sluiten kun je achterhalen waar het precies zit.

• warcow
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:54:
Bedankt voor de snelle reactie. die andere voeding was ook nieuw. zal even kijken of het mobo contact maakt. @warcow is dat om uit te stuiten of de power knop werkt???
Precies. Het is niet vaak zo dat er helemaal niks gebeurd. (vaak draait er altijd wel even een fan, al is het maar eventjes)
Wat de persoon onder mijn eerste post zei over kortsluiting is ook zeer goed mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
In die troubleshouter staan nogal standaard dingen. Omdat de pc helemaal niet meer opstart zal het waarschijnlijk wel het mobo zijn of de voeding. Ook omdat hij in 1 klap uit was zonder error blauw scherm des doods of rare vervormingen in beeld of trager worden of iets dergelijks.

Het mobo maakt niet echt contact met de kast er zitten een soort rubber ringetjes onder. Alleen aan de achterkant zitten lipjes tegen het mobo aan maar dat is vrij standaard geloof ik, bij de usb ingangen.

Het powerswitch met de hand doen hielp ook niet.

Denk dat ik morgen maar gewoon een andere voeding moet zien te lenen van iemand om het te testen dan. Ik vroeg me af of niet iemand hier ervaring mee had gehad en dat het simpel op te lossen was.

• warcow
Pas wel op met een andere voeding. Aangezien de vorige ook al kapot gegaan was, kan het best zijn dat het moederbord de doosdoener is. (dat deze gaar is, en je voedingen kapot laat gaan)
Best lastig om te testen, maar als het nog een keer gebeurd, zou ik het moederbord (of toch kortsluiting) verdenken.

edit: En bij het "backplane panel" mogen er best wat dingen tegen de kast zitten inderdaad.
@ onder mij: En in dat geval is het inderdaad vrij onwaarschijnlijk dat het de switch is.

[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 10-09-2007 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohw ja en de pc stond eerst aan dus dan zal het waarschijnlijk toch niet de powerswitch zijn want dan zou hij niet ineens uitvallen toch?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 00:07:
In die troubleshouter staan nogal standaard dingen. Omdat de pc helemaal niet meer opstart zal het waarschijnlijk wel het mobo zijn of de voeding. Ook omdat hij in 1 klap uit was zonder error blauw scherm des doods of rare vervormingen in beeld of trager worden of iets dergelijks.
maar het zijn ook juist de standaardproblemen waar je last van hebt :P Daarom is die FAQ ook opgesteld ;)
Denk dat ik morgen maar gewoon een andere voeding moet zien te lenen van iemand om het te testen dan. Ik vroeg me af of niet iemand hier ervaring mee had gehad en dat het simpel op te lossen was.
Dit soort dingen zijn niet simpel op te lossen, althans er is niet 1 oplossing die altijd werkt. Je voeding is een goede kandidaat als brak onderdeel, maar het probleem kan ook bij kortsluiting liggen tussen je kast en mobo bijv.

Verwijderd

Topicstarter
oke super bedankt warcow. trouwens de vorige voeding had het niet begeven maar maakte rare geluiden onder hoge belasting tijdens gamen bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan ga ik eerst uitzoeken of ergens kortsluiting gemaakt zo kunnen worden. ook bedankt terw_dan

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 08:01
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:47:
Tijdens het maken van een powerpoint presentatie die morgen af moet hehe 8)7 viel mijn pc plotseling uit en start nu niet meer op. Even de specs:

Intel E6600
Dark power pro 750 watt voeding. (Net nieuw omdat de eerste een raar geluid maakte dus deze heb ik na een RMA ontvangen).
8800gtx
2 gig ocz 8600mhz
asus p5N32-E SLI moederbord

Ik denk persoonlijk dat het de voeding wel weer zal zijn. Maar dit vind ik gewoon heel apart omdat ik niks boeiends aan het doen was en deze ruim voldoende watt hoort te leveren. Ook brand het lampje van het moederbord wel en de fans van de kast (deze gaan aan als je net de stekker erin doet ook al is de pc nog niet aangezet, doen ze normaal ook) of te wel een beetje stroom is wel aanwezig. Maar de cpu fan draad niet. Verder gebeurd er helemaal niks wanneer je op de power knop drukt.

Alles ziet er verder normaal uit geen doorgebrand moederbord of cpu. In ieder geval niet te zien.

Als iemand nog suggesties heeft of uitsluitings opties. Heb hier even niet zo snel een andere voeding helaas om te testen.

Alvast bedankt,

Lodewijk
Lol, is dat niet wat snel?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1