WRT54GL Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03 21:41
dit is alles wat we in huis hebben

Sweex Wireless Annex A
Linksys WRT54GL

PC1:
linksys WMP54G

PC2:
laptop (dell inspiron 9400)

PC3:
ethernet kabel.

nu ik heb op mijn pc (wmp54g) altijd lagstoten tijdens het gamen, dit schijnt te maken te hebben met die linksys dingen, dus is er een linksys wrt54gl gekocht om dit probleem te verhelpen en meteen wat sneller wireless te hebben (G-standaard). nu ik had deze aangekocht vanwege de goede reacties, en ik dacht dat het een router/modem combinatie was, zodat de sweex weg kon. dit bleek niet zo te zijn, maar aangezien het prijsverschil met de accespoint 10 euro was, was het niet zon probleem en nu zit dat ding gwn met een ethernet kabel in de lanpoort aangesloten (als een acces point dus). op onze sweex wireless annex a die dus tevens fungeert als modem (aangezien die sweex een router/modem combo is) zitten nu mijn pa en de wrt54gl vast, op de linksys zelf zit er alleen een stroom kabel en een LAN kabel in LAN poort 1.
nu die sweex werkt met totaal andere ip adressen dan de linksys (10.0.0.2) en de linksys werkt dan met (192.168.1.1).
laat het even duidelijk zijn dat wij geen geavanceerde functies verwachte alleen willen ik en mn moeder en mn vader gwn zorgeloos op internet, en de enige restrictie is dat ik de linksys MOET gebruiken, anders is competetief css-en geen pretje (iedere minuut een dikke lag stoot).
dus ik wil enkel dat dat ding gwn werkt.
bvb, mijn vader heeft altijd zorgeloos internet, daar hij gwn aan de bron met zn kabel zit, ik heb enkel een constante verbinding als ik data doorstuur, zodra er 2 minuten geen data is verzonden via het wireless valt het de hele tijd uit en kan ik heel moeilijk weer connecten (tenzij ik die secure connect easy dinges gebruik) dan werkt het weer even. alleen mijn moeder haar laptop doet echt super vreemd, ze kan wel op 1 van bij de wirelessen inloggen maar dan zegt windows "alleen lokaal" en heeft ze geen internet.
ook kan ik niet inloggen op de router...
bvb, als ik met de cd doe zegt hij dat ik een kabel van de modem (sweex) naar de linksys moet doen in de internet poort en dan een kabel in mn pc ze pc in een lanpoort van de linksys. als hij dan zo een laadbalkje heeft (dat ie gaat detecten ofzo) dan plots valt het uit als ie op 100% zit en moet ik ctrl-alt-delete en dan process beindigen doen omdat hij dan niet meer reageert ook heb ik dan geen internet, en moet ik de kabel uit het "internet" vakje halen en in een lanpoort stoppen (cfr acces point) en mn pa zn kabel kan dan in lanpoort 2 van de linksys (als een switch) of in de lanpoort van de sweex. als ik bvb enkel de stroom kabel bij de sweex induw en dan 1 kabel in de lanpoort, en voor de rest niks en ik duw dan op IE 10.0.0.2 in , dan gaat ie direct naar de software van de router, terwijl als ik dit process exact hetzelfde doe bij de linksys en ik voer dan 192.168.1.1 in in IE , dan gebeurt er niks en zegt hij "fout niet gevonden". echt heel vreemd. die hele manual werkt al voor geen meter en op internet kan ik ook niks nuttigs vinden.

ik heb zelf al wat zitten denken en denk dat het mss komt door de 2 verschillende systemen die gebruikt worden (10.0.0.x en 192.168.x.x) echt heel vreemd, op mijn sweex zou ik zo ook niet weten wat ik moet doen.

ik ben ten einde raad :-( en mijn ouders zijn heel boos omdat ze hoopten mijn wireless probleem op te loos (ik kan soms nogal heeeeeeeeeeeel boos worden vanwege die dikke lagstoot constant) en dit is wel gelukt alleen nu werkt de rest langs geen kanten. ook als mijn moeder op het oude netwerk inlogt terwijl de linksys compleet is afgekoppeld kan ze wel weer op internet. heel vreemd.

knip, dat is niet nodig..

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 10-09-2007 07:19 ]

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:43
heb je van beide routers de firmware upgrade gedaan? zonee probeer dat is even

je kan gaan werken met static ip

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-03 21:54
Ik denk dat je lagstoten in CS:S te maken heeft met je draadloze verbinding, gamen op een draadloze verbinding gaat wel maar dan moet je echter wel heel dicht bij de router zitten om niet teveel packet loss te krijgen, je zou kunnen overwegen om een kabeltje van de router naar jou computer te kunnen trekken.

Wat betreft het internet op de pc's ik denk dat, dat te wijten is dat de DHCP (deelt IP-adressen uit) op zowel de Sweex als op de Linksys actief zijn.
Nu ken ik wel meerdere Sweex modem/routers die en erg brakke DHCP hebben maar dat terzijde, ik zou aanraden om op de Sweex de DHCP uit te zetten (zorg dan wel dat alle bedrade computers op de linksys zijn aangesloten) en dan eens weer kijken of de verbinding / internet nog steeds instabiel is.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:25
pak eens een Tomato firmware te vinden op www.polarcloud.com

Verwijderd

Ik had vroeger ook problemen met lagstoten in CS:S (en heb wireless linksys router) .. kheb eens men drivers geupdate van mijn intel wirelesskaart op men toenmalige laptop en dat probleem was opgelost.

Eventueel op de firewall vd router de poort die css gebruikt openzetten .. wel minder veilig

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:08:
Ik had vroeger ook problemen met lagstoten in CS:S (en heb wireless linksys router) .. kheb eens men drivers geupdate van mijn intel wirelesskaart op men toenmalige laptop en dat probleem was opgelost.

Eventueel op de firewall vd router de poort die css gebruikt openzetten .. wel minder veilig
Mocht dat niet merken, kijk dan of er een utility is voor je draadloze netwerkadapter van de fabrikant. Die verhielp het probleem van die lagstoten bij mij (Asus WL-138g).

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Eerst even een klein advies. Je hebt nu een gigantisch lang verhaal opgehangen over iets wat je in 5 regels uit had kunnen leggen. Dit maakt het niet veel makkelijker om het te lezen, of om na te lezen.

Om te beginnen zal je het wireless gedeelte in je Sweex router uit moeten zetten. Je wilt deze niet meer gebruiken en hij kan dus alleen maar voor problemen zorgen.

Vervolgens zal je je Linksys router moeten gaan configureren. Om bij de web interface te komen zal je waarschijnlijk de eerste keer alleen via een kabel verbinding moeten hebben om er bij te kunnen komen.
In je Linksys schakel je DHCP uit. Je sluit vervolgens je sweex op een van de normale aansluitingen op je Linksys aan, en niet op de poort die gemarkeerd is voor aansluiting op een modem.

Als je dit gedaan hebt en je maakt nu een wireless verbinding, dan zul je zien dat je de zelfde IP adressen krijgt als die je vroeger van je sweex kreeg. Je probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:05
"ik kan soms nogal heeeeeeeeeeeel boos worden vanwege die dikke lagstoot constant"

Hoe oud ben jij???

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:20

TommyGun

Stik er maar in!

cornfed99111 schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:18:
"ik kan soms nogal heeeeeeeeeeeel boos worden vanwege die dikke lagstoot constant"

Hoe oud ben jij???
Geboortedatum 23 december 1991

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Minor titlechange..

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 10-09-2007 07:16 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Zitten de Linksys en de Sweex niet toevallig op hetzelfde kanaal? Dan lopen ze elkaar continu uit de lucht te praten en is de uitval niet gek. Ik zou de rest van de pc's ook via de Linksys verbinden en het wireless op de Sweex uitzetten.

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03 21:41
ok, ik heb kunnen inloggen op de router (wrt43gl) en ik heb DHCP afgezet, alleen als ik nu met onze windows vista laptop wil inloggen zegt hij : alleen lokaal, en heb ik geen internet verbindin, op mijn pc werkt het in ieder geval nu wel.

moet ik misschien eens iets instellen met het ip adres ? (forcen)
Pagina: 1