[Ervaringen] Tele2 Acer laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 3.478 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Sinds enige tijd (eind augustus) heeft Tele2 een aanbieding op zijn website staan.

Bij bestelling van internet en bellen krijg je er 'gratis' een laptop kado.

Nu is mijn vriendin net verhuisd, en dus internet en bellen nodig. Toevallig kan ze een laptop ook wel gebruiken, dus deze aanbieding zou ideaal zijn.

Echter, de Acer laptop is volgens de website speciaal voor Tele2 gemaakt dus ik kan er niet heel veel over vinden.

Het gaat om deze actie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tele2.nl/shop/Internet-Bellen/images/box-compleet-10mb.gif

De specificaties van dit systeem zijn als volgt:
Besturingssoftware Microsoft Vista® Home Basic
CPU Intel Celeron M520 1.6 GHz
Geheugen 512MB DDR (Tip: extra 512MB geheugen voor €24,95).
HDD 80GB SATA
DVD Brander DVD dual RW
Scherm 15.4 Inch TFT WXGA CrystalView
Video 64 MB shared videomemory
Externe aansluitmogelijkheden 3x USB 2.0 ports
1x CRT, 1x Modem,
1x LAN
1x microphone in
1x headphone out
Communicatie 56K, V.92 modem, 10/100Mbps LAN Integrated Wireless LAN (IEEE 802.11b/g)
Speakers built-in speaker
Muisfunctie Touchpad
Batterij Li-Ion battery
Meegeleverde Software Office 2007 Pro (trial versie)
Norton Internet Security®(trial versie)
Adobe Reader
Cyberlink® PowerDVDTM
Acer Launch Manager
NTI® CD MakerTM
NTI® ShadowTM
Acer GridVistaTM
Empowering tools: Acer Empowering Technology
Garantie 1 jaar pick up and return garantie
Tegen meerprijs kan er nog voor andere modellen gekozen worden, maar dat lijkt me teveel van het goede.

(http://www.tele2.nl/shop/.../images/Specs_laptops.pdf)

Nog even handig om te vermelden dat mijn vriendin hem vooral gebruikt voor het 'standaard' werk. Beetje internetten, word enzo en MSN.

Heeft iemand toevallig al ervaringen met deze laptop, en zo nee, wat vinden jullie van de specs/prijs/kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Instaplaptop, matig dingetje maar goed voor simpel gebruik. Ik zou hem wel "gratis" willen hebben, maar niet als dat betekent dat ik bij Tele2 zou moeten zitten...

Tip: laat je niet verlokken door dit soort acties, en kijk puur naar de kwaliteit van de Telco.

(Vista met 512 Mb RAM? Dat is misdadig weinig |:( )

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 09-09-2007 22:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:34:
Instaplaptop, matig dingetje maar goed voor simpel gebruik. Ik zou hem wel "gratis" willen hebben, maar niet als dat betekent dat ik bij Tele2 zou moeten zitten...

Tip: laat je niet verlokken door dit soort acties, en kijk puur naar de kwaliteit van de Telco.

De kwaliteit van Tele2 is natuurlijk een ander verhaal. Dat ben ik met je eens, die topics ben ik dan ook aandachtig aan het doorlezen.

Extra geheugen kun je bijkopen (25 euro voor 512MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gambieter schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:34:

Precies, je betaalt namelijk toch voor die notebook. Zo'n Acer ding zal niet veel kosten, het zijn doorgaans matige dingen (niet alleen kwa specs, ook kwa kwaliteit) en je betaalt mogelijk wel wat meer dan bij andere providers (dat ding moet immers betaalt worden). Dus kijk eens rond of je niet goedkoper een abo kan vinden, dan kun je voor dat geld dat je uitspaart een notebook of pc kopen, eentje die kwalitatief goed is en gelijk aan alle eisen voldoet. met slechts 512MB kom je niet ver. Omdat weer te upgraden naar de 2GB kost je een bak geld.

Ik zou het alleen doen als je echt die notebook per se wilt hebben, en je niet belachelijk lang aan een abo vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik lees Vista, en zie 512MiB en een Celeron.
Mwah.
Ik zou dan toch liever even verder kijken, want straks loopt je relatie nog gevaar als ze zich loopt te ergeren aan een trage laptop ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:08

Ankh

|true

alt-92 schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:50:
Ik lees Vista, en zie 512MiB en een Celeron.
Mwah.
Ik zou dan toch liever even verder kijken, want straks loopt je relatie nog gevaar als ze zich loopt te ergeren aan een trage laptop ;)
Het is wel vista basic en zou genoeg moeten hebben aan 512MB. Acer levert ook laptops uit met 256MB en vista basic.. 8)7 Vind het zo'n verschrikkelijk merk, we krijgen ze teveel bij ons in de winkel met problemen...

Ik zou ook echt verder kijken, lijkt mooi maar de laptop is gewoon het simpelste van het simpelste :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhulst
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08-2021
Zelf zowel geen ervaring met een Acer laptop als met Tele2. Wel staat er op de site van paradigit een link naar upgrade modellen. Voor iets meer heb je volgens mij een aardige notebook.

http://cms.notebookprojec...n/Productoverzicht_04.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Dit is inderdaad te weinig geheugen. Je zou hem op vista kunnen laten draaien maar dan zou ik alle grafische zooi uit zetten.En alle ACER programma's verwijderen.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet het niet. Ik zou het eigenlijk niet doen. Je betaalt je wel iets van totaal 400 euro extra voor het abo als ik goed reken: actie = 6 maanden voor 19,95 en daarna 29,95 en dat dan voor 2 jaar als je normaal afsluit. De laptop is ook niet tjonge jonge wat een snel ding. Ik zou liever een eigen keuze laptop uitzoeken dan zo'n traag ding gratis want je betaalt er toch zelf voor in de vorm van extra abo kosten.

O ja er zit denk ik een Intel 915 GMA videokaart in of zo en ik had laatst een pc met Vista en Cellie en 512 mb geheugen waarop ook nog Norton Inet sec zat. Tja ik weet het niet maar een extra wachttijd van 5 minuten had je echt nodig met opstarten. Ik denk dat XP als een zonnetje erop had gelopen maar vista daar heb ik echt mijn twijfels over.

[ Voor 29% gewijzigd door itsalex op 10-09-2007 08:44 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Vista met 512MB? Het is ronduit schandalig dat dit aangeboden wordt!

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Kijk dat geheugen is nog wel op te waarderen. Dat zijn de kosten niet echt.

Mijn vriendin gaat hem niet zo heftig gebruiken als de gemiddelde tweaker. :P Die Celeron processor zit mij ook dwars.

Maar even logisch denken:

Stel die laptop kost 549 euro. Die krijg je dus 'gratis'.

De abo prijs is 39,95 per maand.

Een goedkoper abo kost rond de 25 euro. Even globaal.

Dan bespaar je dus 15 euro per maand. De looptijd is 24 maanden:

24 x 15 = 360 euro.

Daar koop je helaas geen nieuwe laptop voor die beter is.

Of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 16:45

GieltjE

Niks te zien...

Pizzaman schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:48:
Kijk dat geheugen is nog wel op te waarderen. Dat zijn de kosten niet echt.

Mijn vriendin gaat hem niet zo heftig gebruiken als de gemiddelde tweaker. :P Die Celeron processor zit mij ook dwars.

Maar even logisch denken:

Stel die laptop kost 549 euro. Die krijg je dus 'gratis'.

De abo prijs is 39,95 per maand.

Een goedkoper abo kost rond de 25 euro. Even globaal.

Dan bespaar je dus 15 euro per maand. De looptijd is 24 maanden:

24 x 15 = 360 euro.

Daar koop je helaas geen nieuwe laptop voor die beter is.

Of zie ik iets over het hoofd ?
Dat de meeste mensen langer bij een aanbieder blijven omdat ze te 'lui' zijn te wisselen of er gewoonweg niet aan denken

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja maar ik ben niet zoals de meeste mensen, dus dat is het probleem niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Prima deal lijkt me zo, als je tenminste tevreden bent met zo'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja kijk voor huis-tuin en keuken gebruik lijkt hij voor mijn vriendin voldoende. Alleen die Celeron processor is een beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zo'n celeron is niet zo erg hoor. Wat vervelender is, is te weinig geheugen of een 4200rpm disk. (ligt natuurlijk wel aan wat voor apps ze gebruikt)

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 10-09-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Zoals ik al zei, ze gebruikt nauwelijks iets. :P

MSN, Office, beetje internetten en een filmpje kijken meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Idd, ik zit nu zelf op een celeron @ 1,4 ghz, 1 gb en 5400 rpm schijfje. Doet het prima, office, surfen, film kijken, het is allemaal te doen. Ga je dit echter combineren (alles tegelijk), of zwaardere dingen gaat het niet fijn doen nee. Maar zo erg is het nou ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Hoeveel MB intern geheugen heb jij ? En draai je Vista of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Oja, shit vergeten, is natuurlijk XP. Maar in bovenstaande reply staat dat ik 1 GBheb . En voor die 25 euro zou ik dat nou niet gaan laten nee. En daarnaast, wat is de moeite om XP erop te gooien wanneer je Vista niet bevalt?

[ Voor 84% gewijzigd door BoyzNDaHood op 10-09-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122841

vraagje : die x1300 die in die travelmate 5515 zit......

is dat een ati radeon mobility ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ehm, ja? Er staat toch Ati X1300 Radeon 128 mb Turbocache (foutje) Hypermemory tot 896 mb. Wat overigens niet echt top is, dat turbocache hypermemory zo super hoog.

[ Voor 16% gewijzigd door BoyzNDaHood op 10-09-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:04
En dan nog die blunder, ATI + Turbocache... Zucht. Het is NVIDIA + TurboCache en ATI + HyperMemory...

Gewoon lekker zelf verder kijken. Je betaald idd gewoon bij het abbo 10 euro meer, met de eerste 6 maanden dus 20 meer. (6x20)+(18x10)=300 euro. Is opzich niet gek eigenlijk (die 400 van hierboven klopt niet). Maarja je krijgt wel een Acer :r en Tele2, tsja we hebben het hier ook en niet eens echte problemen mee al is de snelheid de laatste weken wel ff wat minder, maar eigenlijk 99% uptime en nette router waar je makkelijk je eigen spul aan kan hangen zonder dta je moeilijk hoeft te doen met standaard-voor-de-leek installatie CD's waar je mee blijft kloten. Maar neem aub gewoon een wat mooiere laptop. Die AMD TK-53 met 2GB etc lijkt me iig wat meer toekomst gericht. Celeron is leuk voor nu, maar hoe zis het over 2 jaar?? Goedkoop = Duurkoop en bij laptops al helemaal aangezien je bijna niks kan upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Kijk voor 300 euro kun je gewoon geen laptop vinden met de specificaties zoals de Tele2 laptop. Gezien het feit dat een verhuizing allerlei kosten met zich meebrengt is een laptop die 'gratis' is natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148293

Wat zijn die graka's (1300 en 1250) eigenlijk waard? Wat kun je daar nog mee draaien vwb games, bijv Crysis met Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0) als requirement? Is dit trouwens ooit te upgraden?

Die 400 klopt trouwens wel, er worden nu twee abo's door elkaar gehaald, Plus en Compleet.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 148293 op 10-09-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Niks :) Daar kan net aan Aero op draaien :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28
Celeron M voldoet prima voor het eenvoudige werk hoor, heb zelf een Celeron M 420 in mijn laptop zitten.

Heb dan wel weer 1 GB geheugen en zou echt gewoon niet minder willen dan dat.

Laptop draait best vlot over het algemeen. Oké, hij is minder vlot dan mijn PC met X2 3800+, 2GB geheugen, 7600GS en 2x250GB S-ata schijven in RAID0 maar enige waar hij wel eens moeite mee heeft zijn games en dat komt dan door de Radeon X200M of hoe het ding ook heet.

Ben geen fan van Acer, ook niet van bundel"aanbiedingen" maar kwa specificaties is het niet eens zo verkeerd, zoals gezegd, op het geheugen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Gelukkig is het geheugen het meest makkelijk op te lossen door het voor 25 euro bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit er veel verschil tussen die AMD Turion™ 64 X2 TL58, Dual Core 1.9 Ghz van de Travelmate 5515WLMi, en de AMD Athlon™ 64 X2 TK53, Dual Core 1.7 GHz van de Travelmate 7520?

ik heb nu zelf een Aspire 5024 met een 700 videokaart, die is een stuk beter als de grafische kaarten die in deze laptops zitten, maar om je eerlijk te bekennen heb ik nog amper een game gespeeld op me laptop.

Het punt waar ik nu op zit is dit :

Ga ik voor de 17" breedbeeld en een iets mindere processor en minder schijfruimte, of ga ik voor 50 euro meer een 15,4 scherm nemen met iets snellere processor en meer schijfruimte.

Blijft lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik denk dat we de gok toch maar gaan nemen, mijn vriendin krijgt 40 euro van haar werk vergoed voor internet en bellen dus in principe kost het haar niks.

Ik zal mijn bevindingen tzt nog posten.

Mocht iemand mij er toch nog van willen weerhouden, dan dit graag voor vrijdag melden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij is het gewoon een goede deal. Eventueel zou je zelfs kunnen overwegen om de laptop door te verkopen. Wie weet krijg je er dan 400-450 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Philflow schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:07:
Volgens mij is het gewoon een goede deal. Eventueel zou je zelfs kunnen overwegen om de laptop door te verkopen. Wie weet krijg je er dan 400-450 voor.
Lees dan eerst de kleine letters van de aanbieding door. Misschien ben je pas eigenaar na afloop van de volledige abonnementsperiode!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:37:
[...]

Lees dan eerst de kleine letters van de aanbieding door. Misschien ben je pas eigenaar na afloop van de volledige abonnementsperiode!
Ik was niet van plan hem te gaan verkopen, maar ook in de kleine letters staat niks over het feit dat de laptop eigendom blijft van Tele2. Alleen bij het eerder ontbinden van het contract ben je geld verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pizzaman schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:51:
[...]
Ik was niet van plan hem te gaan verkopen, maar ook in de kleine letters staat niks over het feit dat de laptop eigendom blijft van Tele2. Alleen bij het eerder ontbinden van het contract ben je geld verschuldigd.
Dat klinkt toch als het aankopen met geleend geld, maar goed, ik ben geen jurist. Het kan ook mijn aangeboren wantrouwen zijn tegen dit soort "gratis" dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamen op een laptop is zoieso brak vind ik dus daar wil ik hem niet voor hebben.

Wil graag weten of het verschil tussen die 2 processoren erg groot is... kan het niet vinden.

kan niet kiezen tussen het 17"scherm en de snellere processor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Laatst online: 09-07 19:00

ralfbosz

xm create bosz -c

CLB schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:01:
Niks :) Daar kan net aan Aero op draaien :)
Leest niemand dan welke Vista erbij zit? Het is de BASIC versie, die heeft geen Aero functionaliteit. Niet dat TS die 25 euro voor 512Mb extra moet laten (altijd goed), maar voor de Aero functionaliteit hoeft het niet ;).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt zelf niet helemaal goed gelezen, dit deel van de discussie gaat over de niet standaard configuraties waar premium bij geleverd wordt.

BTW, wil de 5515WMLi (mogelijk) niet specifiek voor gamen, maar vind het prettig als er in ieder geval iets op gedraaid kan worden: BF2 / C&C / en hopelijk COD4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148293 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:52:
Je hebt zelf niet helemaal goed gelezen, dit deel van de discussie gaat over de niet standaard configuraties waar premium bij geleverd wordt.

BTW, wil de 5515WMLi (mogelijk) niet specifiek voor gamen, maar vind het prettig als er in ieder geval iets op gedraaid kan worden: BF2 / C&C / en hopelijk COD4
dat kan je gerust vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C&C Tib wars en bf2 draaien toch wel, ok COD4 wordt een lastig verhaal. Zelfs Bioshock moet net kunnen.... 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 148293 op 11-09-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Tjah, BF2 draaid met mijn Ati X1600 op medium nog aan, dus een X1300 zal het vast wel op low kunnen. Maar dat kan ik je niet garanderen. En een X1300 (desktop??) is het minimum voor bioshock. Ik zou niet verwachten dat het lekker zal draaien (lees, geen 2 fps).

een x1300 mobility moet behoorlijk brak zijn, er zit een heeeeeel verschil tussen desktop en mobilty. met een x1300 valt niet te gamen als ik dat zo lees op verschillende sites.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ralfbosz schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:25:
Leest niemand dan welke Vista erbij zit? Het is de BASIC versie, die heeft geen Aero functionaliteit. Niet dat TS die 25 euro voor 512Mb extra moet laten (altijd goed), maar voor de Aero functionaliteit hoeft het niet ;).
Daar reageer ik toch niet op joh >:)
Er vraagt iemand naar de game-kwaliteit van deze graka's en of deze brak is:
Anoniem: 148293 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:00:
Wat zijn die graka's (1300 en 1250) eigenlijk waard? Wat kun je daar nog mee draaien vwb games, bijv Crysis met Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0) als requirement? Is dit trouwens ooit te upgraden?
Ik reageerde daarop door te zeggen dat Aero daar net op kan draaien --> dus brakke graka :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

wat zou je ongeveer nog kunnen draaien op zo'n x1300 kaartje?

ben wel benieuwd want kan nergens benchmarks vinden, al weet ik wel dat de kaart aardig brak is :P

• BoyzNDaHood
CLB schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:49:
[...]

Daar reageer ik toch niet op joh >:)
Er vraagt iemand naar de game-kwaliteit van deze graka's en of deze brak is:

[...]

Ik reageerde daarop door te zeggen dat Aero daar net op kan draaien --> dus brakke graka :)
En dan mag je wel een leuke smiley bij doen, niemand word wijzer van je opmerking. Want je weet zelf ook wel dat het niet zo 'brak' is.

Maargoed, over je videokaart:

http://www.notebookcheck....y-Radeon-X1300.929.0.html
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568
http://nl.notebookcheck.c...-Radeon-X1300.2803.0.html
http://www.notebookreview...11&hl=en&btnAction=SEARCH
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
http://gathering.tweakers...+x1300&where=GoT#hitstart

[ Voor 48% gewijzigd door BoyzNDaHood op 12-09-2007 14:16 ]

dus behoorlijk brak..... zoals je zelf ziet...

en die x1250 van de 17"?

is dat dan helemaal drama of valt dat wel mee?

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:36
Anoniem: 122841 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:28:
dus behoorlijk brak..... zoals je zelf ziet...

en die x1250 van de 17"?

is dat dan helemaal drama of valt dat wel mee?
Het lijkt me dat je dit zelf ook kan googlen.... Type X1250 benchmark in en je vind genoeg. Zelfde geldt voor x1300....

Beetje zelf research mag je wel doen.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• BoyzNDaHood
Als je ff kijkt tussen de links die ik je gaf (en eventueel bij search opdrachten een X1250 van maakt) zie je dit:
Leistungsklasse 4
» ATI Mobility Radeon X1300
» NVIDIA GeForce4 4200 Go
» ATI Mobility Radeon 9600
» ATI Mobility FireGL T2
» NVIDIA Quadro FX Go 1000
» ATI Mobility Radeon 9550
» NVIDIA GeForce Go 7200
» NVIDIA GeForce Go 6400
» ATI Mobility Radeon X300
» NVIDIA GeForce Go 6250
» NVIDIA GeForce Go 6200
» NVIDIA GeForce FX Go 5700
» NVIDIA GeForce FX Go 5600 / 5650
Leistungsklasse 5
» Intel Graphics Media Accelerator (GMA) X3100
» ATI Radeon Xpress X1270
» ATI Radeon Xpress X1250
» ATI Radeon Xpress X1200
» ATI Radeon Xpress 1250
» ATI Radeon Xpress 1150
» NVIDIA GeForce 7150M
» NVIDIA GeForce Go 6150
» NVIDIA GeForce Go 6100
Dusja, beter een X1300 als ik jou was. Kan je nog wel redelijk wat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:42

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Jammer dat Tele2 geen mogelijkheid biedt iets anders als Acer te kiezen. Ik heb wat jaren met Acer gezeten en bij mij komt er nooit, nooit, nooit meer wat in van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
goed onderbouwde mening apNia....

(getyped vanaf een acer laptop, draait al 2 jaar super! :) )

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:42

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Moet ik alles onderbouwen dan wat ik zeg? Is dit een keuzeverantwoording? ;)

Maargoed, ik kan je wel lastigvallen met m'n brief die naar Kassa is gegaan. Maar laten we het er op houden dat ik tot 4x toe naar de reparatiedienst moest, telkens een stukke terugkreeg. Uiteindelijk een nieuwe laptop kreeg toen ik die brief opstuurde en zelfs die nieuwe Acer niet correct werkte (harddisk reparatiedienst zat er nog in, startpagina was een of andere homosite, om maar een blunder te noemen). Ik heb het er maar bij gelaten want ik had het lef niet meer om 'm naar Acer te sturen.

Kortom, Acer is een belachelijk bedrijf en er zijn een hoop klachten over. Niet alleen van mij uit. Tuurlijk zijn er mensen die jarenlang zonder problemen werken. Maar als je je moet beroepen op Acer is de kans dik dat het foute boel is. En de kans dat je je moet beroepen op Acer is groot. Ik had een projectgroepje op de hogeschool waarvan er 3 man een Acer hadden. Alledrie hadden binnen enkele maanden al problemen met compleet verschillende types.
Daarbij komt dat ook Kassa uitvoerig aandacht had besteed aan de vele klachten die er bij hun binnenkwamen over Acer. Makes you think.

En nou zijn er vast mensen die goeie ervaringen hebben met Acer. Dus ik wil niet zeggen dat er geen kans is dat je een goeie laptop krijgt. Vind de actie van Tele2 erg goed, alleen jammer dat het hand-in-hand is met een bedrijf als Acer.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 19-09-2007 11:53 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:56

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot, het is eigenlijk gewoon een 'welke moet ik nemen?'-topic en dat is in strijd met het CSL Beleid. Je kunt a.d.v. ervaringen en benchmarks best een beeld schetsen over de prestaties van het notebook. Dat een 512MB upgrade geen overbodige luxe is mag overigens wel duidelijk zijn :z. Tevens wordt het topic ook al misbruikt voor simpele Google vragen, op slot ermee :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.