Antenne Switch

Pagina: 1
Acties:

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Hoi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen met volgend probleem:

Ik heb een pc (met tv-kaart), een LCD-tv, en één kabelaansluiting
ik wil op beide apparaten tv kunnen kijken maar NOOIT TEGELIJK op zowel pc als tv.

Wat ik zoek is dus een switch met een schakelaar erop waarmee ik kan kiezen naar welk apparaat mijn kabelsignaal wordt gestuurd.

Ik zoek een switch en GEEN splitter omdat mijn signaal nu al niet echt goed te noemen is en er bij een splitter toch vaak kwaliteitsverlies is.

Ik weet dat deze switchen bestaan en bv op ebay heb ik er enkele gevonden uit het buitenland.

Via google heb ik ook maar zeer weinig resultaat. Kunnen jullie me misschien vertellen of ik op een andere term dan "antenne switch" moet zoeken en of ik zulke apparaten in een gewone elektro-winkel kan vinden.

Alvast bedankt voor de reacties :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eens voor een goede antenneversterker gaan kijken. Ligt ook een beetje aan hoe de CAI-installatie bij je thuis is opgebouwd, maar een versterker moet sowieso beneden staan, als je hem aan het eind van de keten zet (lees:op je kamer) dan versterk je ook de ruis mee en daar zit je niet op de wachten :)
Switchen is niet zo moeilijk. Kun je zelfs zelf bouwen. Gewoon een kwestie van het signaal van de kern onderbreken. Of je daar op zit te wachten weet ik niet: als je een onderbreking in je coax-kabel maakt krijg je daar nog meer storing mee namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:48
Ik zou inderdaad de bron aanpakken, als je een switch ertussen zet heb je in ieder geval 3 extra onderbrekingen en verbindingen in je kabel en een stukje extra storingsgevoeligheid in de schakelaar, die allemaal ook afbreuk doen aan je signaal.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Bedankt voor jullie meningen,

aan extra storing had ik namelijk nog niet gedacht 8)7

Ik weet dat m'n pa zich al een keer heeft bezig gehouden met het verbeteren van het signaal,
echter zonder al te veel resultaat.
Ik zal het er met hem nog eens over hebben maar er zelf aan beginnen zie ik niet echt zitten.

Dus het signaal boven versterken is ook geen goed idee?
Dan krijg ik als ik het goed begrijp op elk van de 2 nieuwe bronnen toch maar evenveel ruis als op de ene oorspronkelijke?

thomas

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. Als je versterkt moet je dat bij de bron, dus waar het signaal het huis binnenkomt doen. Vervolgens goede, goed afgeschermde kabels met zo min mogelijke onderbrekingen (splitters) richting TV/PC. Liever twee coaxkabels parallel vanaf de versterker naar boven dan een enkele kabel en die dan splitten.

Maareh - WTF heeft dit met Overige Hardware te maken :? Dit is Consumentenvideo :o

Move OH -> VID

Oslik blyat! Oslik!