[Netwerk] Pc1 ziet pc2 niet, maar pc2 ziet pc1 wel

Pagina: 1
Acties:

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:26
Beste allemaal,

Allereerst, excuseer me voor mijn mogelijke n00bvraag, maar ik kan t echt even niet meer vinden...

Probleem:
Ik heb een netwerk opgezet waarvan pc1 draadloos met de router verbonden is en pc2 via een kabel. Instellen van t hele zootje ging allemaal prima, op 1 ding na. Pc 1(draadloos) ziet alleen zichzelf en verder niet maar pc2 kan pc1 wel zien en kan hier ook toegang tot krijgen (shared docs etc.)

Nu wil ik graag met pc1 ook toegang krijgen tot pc2..helaas tot nu toe zonder succes....

Gebruikte hardware:
Sitecom router WL-025 geloof ik....
WMP54G Linksys PCI wireless adapter (pc1)
Ethernet adapter (pc2)

Wat heb ik al gedaan:
- Gekeken op ik kan pingen, (cmd -> ping 192.168.0.4 werkt)
- gekeken of er toegang is vanaf pc1 (run-> \\192.168.0.4\share) werkt niet.. netwerkpad niet gevonden
- me het schompes gezocht op google :P (ik zoek vast niet goed)
- het netwerk een aantal keer opnieuw instellen
- bestandsdeling opnieuw inschakelen

Ik heb het idee dat de oplossing simpel is alleen ik kom er niet meer uit |:(
Alvast bedankt voor de hulp :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De FAQ - Netwerken ook al doorgelezen? Wat is de status van de firewalls? Welke Windows versies?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wombat13
gambieter schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:44:
De FAQ - Netwerken ook al doorgelezen? Wat is de status van de firewalls? Welke Windows versies?
Ik wist dat ik wat vergeten was... :P
FAQ doorgelezen.. ik kon er niks in vinden maar misschien heb ik eroverheen gelezen
Beide pc's hebben windows XP (pc1 Pro en pc2 Home) bij allebei staan de windows firewalls aan (uitzonderingen toegestaan) geen verdere firewalls aanwezig.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bij dit soort problemen is het 9 /10 keer de firewall. Dus uitzetten nog een keer testen. Sowieso wel logisch om te proberen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21
Rechtermuisknop op netwerk verbinding,
properties,
Install,
Protocol,
IPX/SPX/Netbios,
op beide doen, beide reboot.

• Wombat13
_Apache_ schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:50:
properties,
Install,
Protocol,
IPX/SPX/Netbios,
Op allebei gedaan...maakt geen verschil :?
Zit er nog een bepaalde tijd tussen voordat pc's elkaar 'zien'?

• _Apache_
Wombat13 schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:01:
[...]

Op allebei gedaan...maakt geen verschil :?
Zit er nog een bepaalde tijd tussen voordat pc's elkaar 'zien'?
Beide in dezelfde werkgroep?

Hoe probeer je ze naar elkaar te connecten?

//computernaam/ in explorer?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

_Apache_ schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:50:
properties,
Install,
Protocol,
IPX/SPX/Netbios,
Waarom in hemelsnaam IPX installeren. Er is gewoon netwerkconnectiviteit. Het is puur een rechten issue. Heb je hier ook een goede reden voor?

[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 09-09-2007 22:08 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

IPX toevoegen is inderdaad onzin.

@TS: zet die firewalls eerst eens uit. Verder: beide PCs zelfde accountnaam en wachtwoord?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Apache_
TrailBlazer schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:07:
[...]

Waarom in hemelsnaam IPX installeren. Er is gewoon netwerkconnectiviteit. Het is puur een rechten issue. Heb je hier ook een goede reden voor?
Noem het raar, maar hier stond het standaard uit, ingeschakeld en het netwerk ging als een speer. Heb verder niet veel verstand van dit protocol, maar het werkte wel.

• Wombat13
gambieter schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:12:
IPX toevoegen is inderdaad onzin.

@TS: zet die firewalls eerst eens uit. Verder: beide PCs zelfde accountnaam en wachtwoord?
Firewalls staan op beide pc's uit.
De PCs hebben niet dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, is dat nodig? Waarom kan pc2 dan wel toegang krijgen tot pc1 en niet andersom?
*misschien van belang: als pc2 toegang wil krijgen tot pc1 moeten hierbij de gebruikersnaam&wachtwoord van pc1 ingevoerd worden..*

@_Apache_
IPX stond op allebei de PCs al aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Wombat13 op 09-09-2007 22:19 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wombat13 schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:16:
[...]
Firewalls staan op beide pc's uit.
De PCs hebben niet dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, is dat nodig? Waarom kan pc2 dan wel toegang krijgen tot pc1 en niet andersom?
*misschien van belang: als pc2 toegang wil krijgen tot pc1 moeten hierbij de gebruikersnaam&wachtwoord van pc1 ingevoerd worden..*
Waarom PC2 (Home) wel toegang krijgt tot PC1 (Pro) en niet andersom? Kan liggen aan het feit dat Pro veel beter met netwerken omgaat. Staat simpel delen wel aan op PC2?

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03 13:04
Staat op de instellingen van je netwerkkaart windows bestanden en printers delen aan?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:05
Als beide pc's te zien zijn als je je netwerklocaties aanklikt is er een verbinding.
Als er geen toegang is tot elkaar is het een rechten issue of staat iets niet goed ingesteld.
Je moet op beide pc's dezelfde account aanmaken in inloggen. Heb je de wizard netwerkverbindingen
wel gedraaid?

• Wombat13
cornfed99111 schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:14:
Heb je de wizard netwerkverbindingen
wel gedraaid?
Dat was bij mij stap 1 :P
Ik lijk nu iets verder.. als ik nu run-> \\computernaam\ doe, dan krijg ik de melding dat ik niet voldoende machtigingen heb voor de netwerkbron... toch maar eens dezelfde accounts aanmaken :)
In ieder geval iedereen weer bedankt voor t meedenken :)

Verwijderd

Ik heb precies ditzelfde probleem, maar als ik de andere pc benader door in internet explorer het IP-adres van die pc invoer dan lukt het wel. Zo kan ik dus in ieder geval m'n zootje sharen. Heb je dit (via IP in IE) al geprobeerd ? Als ik zoek naar de computernaam werkt het niet, als ik zoek naar IP werkt het wel. Dit is voor mij uiteraard voldoende.

Wel even zorgen dat er ook daadwerkelijk iets geshared staat, anders werkt het sowieso niet.
Pagina: 1