Beste allemaal,
Allereerst, excuseer me voor mijn mogelijke n00bvraag, maar ik kan t echt even niet meer vinden...
Probleem:
Ik heb een netwerk opgezet waarvan pc1 draadloos met de router verbonden is en pc2 via een kabel. Instellen van t hele zootje ging allemaal prima, op 1 ding na. Pc 1(draadloos) ziet alleen zichzelf en verder niet maar pc2 kan pc1 wel zien en kan hier ook toegang tot krijgen (shared docs etc.)
Nu wil ik graag met pc1 ook toegang krijgen tot pc2..helaas tot nu toe zonder succes....
Gebruikte hardware:
Sitecom router WL-025 geloof ik....
WMP54G Linksys PCI wireless adapter (pc1)
Ethernet adapter (pc2)
Wat heb ik al gedaan:
- Gekeken op ik kan pingen, (cmd -> ping 192.168.0.4 werkt)
- gekeken of er toegang is vanaf pc1 (run-> \\192.168.0.4\share) werkt niet.. netwerkpad niet gevonden
- me het schompes gezocht op google
(ik zoek vast niet goed)
- het netwerk een aantal keer opnieuw instellen
- bestandsdeling opnieuw inschakelen
Ik heb het idee dat de oplossing simpel is alleen ik kom er niet meer uit
Alvast bedankt voor de hulp
Allereerst, excuseer me voor mijn mogelijke n00bvraag, maar ik kan t echt even niet meer vinden...
Probleem:
Ik heb een netwerk opgezet waarvan pc1 draadloos met de router verbonden is en pc2 via een kabel. Instellen van t hele zootje ging allemaal prima, op 1 ding na. Pc 1(draadloos) ziet alleen zichzelf en verder niet maar pc2 kan pc1 wel zien en kan hier ook toegang tot krijgen (shared docs etc.)
Nu wil ik graag met pc1 ook toegang krijgen tot pc2..helaas tot nu toe zonder succes....
Gebruikte hardware:
Sitecom router WL-025 geloof ik....
WMP54G Linksys PCI wireless adapter (pc1)
Ethernet adapter (pc2)
Wat heb ik al gedaan:
- Gekeken op ik kan pingen, (cmd -> ping 192.168.0.4 werkt)
- gekeken of er toegang is vanaf pc1 (run-> \\192.168.0.4\share) werkt niet.. netwerkpad niet gevonden
- me het schompes gezocht op google
- het netwerk een aantal keer opnieuw instellen
- bestandsdeling opnieuw inschakelen
Ik heb het idee dat de oplossing simpel is alleen ik kom er niet meer uit
Alvast bedankt voor de hulp