Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB poorten stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 22:31
Hoi,

Vanochtend hing mijn computer, en toen heb ik dat ding voorlopig maar even uitgezet en ben ik wat anders gaan doen. Toen ik later terug kwam en de boel weer had opgestart, toen bleek dat m'n muis niet meer werkte. Nu zitten alle USB apparaten bij mij aan een hub, en normaal moeten gewoon alle lampjes op de hub blijven branden. Nu blijven de lampjes continu knipperen, en worden alle USB apparaten herkend als "Unknown Device", en blijft de device manager refreshen zolang er een USB apparaat aan hangt.

Wat ik heb geprobeerd:
+ Alle poorten gebruikt
+ BIOS defaults
+ Complete reinstall (ik dacht in de eerste instantie aan een software probleem)
+ Hub getest op andere computer (wordt prima herkend)

Is er een manier waarop ik kan testen of die poorten nog wel werken? Er staat wel stroom op, maar er wordt niks herkend.

M'n specs staan in m'n signature...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Gewoon allerlei combinaties uitproberen.

Zorg eerst dat je een werkend apparaat hebt. Bijvoorbeeld een muis.
Doe deze direct in de computer en test deze grondig.
Stop nu de USB hub in de zelfde poort en sluit de muis aan op de hub.
Als de muis het niet goed doet, is de hub onbetrouwbaar en zou ik hem niet meer gebruiken.
Mocht de hub goed werken, probeer dan eens de andere USB poorten op de computer.
Let trouwens ook op of het voedingsstekkertje op de hub goed is aangesloten. Sommige hubs zijn hier afhankelijk van.

(Wel tussen elke actie de computer opnieuw opstarten.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• ^Mo^
Onbekend schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:45:
Gewoon allerlei combinaties uitproberen.

Zorg eerst dat je een werkend apparaat hebt. Bijvoorbeeld een muis.
Doe deze direct in de computer en test deze grondig.
Stop nu de USB hub in de zelfde poort en sluit de muis aan op de hub.
Als de muis het niet goed doet, is de hub onbetrouwbaar en zou ik hem niet meer gebruiken.
Mocht de hub goed werken, probeer dan eens de andere USB poorten op de computer.
Let trouwens ook op of het voedingsstekkertje op de hub goed is aangesloten. Sommige hubs zijn hier afhankelijk van.

(Wel tussen elke actie de computer opnieuw opstarten.)
Ook de muis wordt niet herkend (in alle poorten), ik zal nog eens proberen met wat andere apparaten. Voeding stekker op de hub is altijd aangesloten.

-Edit-
Ook iPod en Webcam worden alleen maar herkend als unknown device. Er komt wel stroom op, maar niks werkt er verder. Device manager staat constant te refreshen, maar geen uitroepteken te zien

-Edit 2-
Het valt me trouwens op dat het unknown device er soms zelfs niet eens tussenstaat, maar het blijft verversen en dat wordt het wel weer herkend (als unknown), etc.

[ Voor 17% gewijzigd door ^Mo^ op 09-09-2007 21:58 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Draai een livecd (Knoppix of zo) en je weet dan of het hardware is of niet.
Ik vermoed een kortsluiting..

• ^Mo^
cornfed99111 schreef op maandag 10 september 2007 @ 00:31:
Draai een livecd (Knoppix of zo) en je weet dan of het hardware is of niet.
Ik vermoed een kortsluiting..
Lijkt inderdaad op een hardware probleem :( Ik had geen knoppix bij de hand, maar wel een andere linux variant. Zodra ik de hub erin prik krijg ik precies de zelfde problemen, de lampjes blijven knipperen. En in de console komen meldingen als
Device not accepting address 127, error -71
en
Device descriptor read/64, error -71
Waarschijnlijk dus iets op het moederbord aan gort... :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor mobo hebben we het hier over? Het enige dat ik me nog kan bedenken is een ietwat brakke stroomvoorziening naar de USBpoorten. Je kunt natuurlijk je voeding nog vervangen en kijken of dat wat uitmaakt.

• ^Mo^
Terw_Dan schreef op maandag 10 september 2007 @ 07:56:
Wat voor mobo hebben we het hier over? Het enige dat ik me nog kan bedenken is een ietwat brakke stroomvoorziening naar de USBpoorten. Je kunt natuurlijk je voeding nog vervangen en kijken of dat wat uitmaakt.
Asus A8N32-SLI Deluxe

Ik heb nog wel een voeding liggen ergens, kan dat inderdaad nog wel proberen van de week (vandaag komt dat er toch niet meer van denk ik). Heb helaas geen extra moederbord :/

• Sebazzz
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Heb je toevallig een G15? Die heeft bij een vriend van me de stroomvoorziening van de USB poorten opgeblazen en 1 usb controller/hub.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ^Mo^
The Triad schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:16:
Heb je toevallig een G15? Die heeft bij een vriend van me de stroomvoorziening van de USB poorten opgeblazen en 1 usb controller/hub.
Toetsenbord? Nee, ik heb zo'n UltraX toetsenbord van Logitech. En die zit bij mij op de PS/2 poort

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

^Mo^ schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:39:

M'n specs staan in m'n signature...
Dat is nutteloze informatie. In je sig staan twee computers en wij weten niet over welke je het hebt, en de specs van je USB hub staan er niet in. Daarbij is het wel zo netjes dat als jij hulp wil, je niet anderen opzadelt met de taak om uit te zoeken wat je config is.

Is je USB hub extern gevoed of neemt hij stroom uit de PC? In dat laatste geval kan hij de USB poort op de PC hebben opgeblazen.
Hoeveel mA zegt de computer dat de USB poorten trekken als je er wel en niet iets op hebt aangesloten?

Signatures zijn voor boomers.

• Sebazzz
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Hmm ik heb ook zo'n UltraX dus daar ligt het niet aan :p
Heb je toevallig enig idee wat een stroompiek op je poorten had kunnen veroorzaken?
Wat voor apparaten heb je op USB staan toen je controllers de geest gaven en je PC vastliep?

Ik vind het trouwens vreemd dat al je poorten weigeren te werken. Meestal zit er op moederborden meerdere USB controllers, zodat ik als ik bijv. mijn voorste 2 poorten opblaas altijd nog poorten heb.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Ik heb ook een gelijkaardig probleem.. ik heb soms dat mijn toetsenbord en muis ineens wegvallen (veronderstel dat deze dn ook geen stroom krijgen aangezien er geen lampjes branden ofzo)

Voor zover ik weet, is dit begonnen bij het overclocken van de pc, maar ik heb deze nadien terug gezet naar de standaard waardes.. toen had ik dat probleem namelijk bij elke boot van vista :) nadien, na het terug gezet hebben van deze waardes, was het probleem weg, maar nu daarjuist, had ik het weer voor :s

maar is dit nu een hardware of software matig probleem en wat zou ik eventueel kunnen doen?

even wat specs :) :
mobo: asus p5k
cpu: Core 2 Duo E6600 (draait op standaard waardes, 2.4ghz dus)
toetsenbord: logitech G11
muis: G5

• ^Mo^
Als ik een USB device aansluit, dan komt er op de poort helemaal niks te staan qua verbruik. De hub heb ik altijd aan de externe voeding gehad, dus dat is denk ik het probleem niet.

Ik had er op het moment van de hang eigenlijk niet heel veel aanhangen. M'n iPod (deze zat rechtstreeks aangesloten op de PC, op de poorten voorin de PC, zou denk ik een andere controller moeten zijn (hub zat achterin)) en de hub. Aan de hub hingen m'n muis en webcam (die niet aanstond).

Ik zou niet weten wat een stroompiek zou hebben kunnen veroorzaken. Is het niet raar dat er nog wel spanning op staat, als het een kortsluiting is? Ik kan nog wel bijvoorbeeld m'n iPod opladen, en er wordt nog wel enigszins herkend dat er iets aan wordt gesloten. Ik probeer van de week nog eens een andere voeding, heb ik eventjes wat meer tijd en ruimte voor nodig. Hoewel ik het ook wel raar vind, dat als het de voeding is die dwars zit, ik nergens anders last van heb. Alles werkt, behalve dus die USB controllers

-Edit-
PS. Ik heb niet overklokt, dus daar ligt het niet aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door ^Mo^ op 10-09-2007 18:48 ]

Pagina: 1