[XP] Subst met meerdere folders

Pagina: 1
Acties:

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik zou graag voor de gebruikers thuis een extra driveletter aanmaken met daarin de koppelingen naar de mappen die ze nodig hebben. Ik schets even de situatie: ik heb enkele schijven in de pc zitten met daarop slechts een paar folders die een gebruiker nodig heeft. Zo wil ik bijvoorbeeld op een virtuele Z-schijf een map Mijn documenten (op de D), een map gemeenschappelijke foto's (op de E) enz.

Voor iedere gebruiker moet dit gepersonaliseerd worden, omdat ze niet over alles moeten beschikken.

Met het commando subst kan slechts 1 map gekoppeld worden aan een driveletter. Ik wil dus meerdere mappen linken aan 1 driveletter.

Is dit mogelijk? Zoja, hoe?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mappen delen en dan via \\pcnaam\share aankoppelen bij de user?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:11
Maak ergens een folder "Gebruiker1" aan, en zet allemaal snelkoppelingen van die andere folders (mijn documenten op d, foto's op e enzovoorts) in die map. Daarna die "Gebruiker1" map aan een letter koppelen met 'Map Network Drive". Of is dit niet wat je wilt :?

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het probleem bij die oplossing is dat als men dan een map omhoog gaat, men op de schijf op komt waar men eigenlijk niet moet zijn.

Bv.: Druk ik op de snelkoppeling foto's, dan kom ik inderdaad op e:\foto's. Druk ik dan op knop om omhoog te gaan, dan kom ik niet meer in de map waaruit ik vertrokken ben, maar dan kom ik gewoon op de e.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse