[wake up on lan] Is dit in te stellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thuis klein netwerk.

Een exchange 2003 en vpn server.
Een Desktop
Een laptop
Een htpc

De desktop en laptop maken verbinding via een 3com Accesspoint (Wireless dus).
De Exchange server is de gateway (i.v.m. vpn naaar netwerk wat de speedtouch niet kan) van het netwerk, met een kabel aangesloten op een speedtouch router. Op het hub gedeelte van deze router zit ook de htpc aangesloten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
............ [netwerprinter]
                        |
 [Server]-------------[hub]------------------------[speedtouch]------[internet]
                        |                             |
                        |                             |
                  [3com accespoint]                [HTPC]

[Laptop]        [desktop]

De server is mail, vpn, file, print en webserver.
De HTPC gebruik ik veel, als video recorder, radio, etc, etc.

Nu heb ik voor elkaar dat ik met mijn pda via internet gestreamed mijn eigen mp3's kan luisteren (geweldig pakket dat webguide) en de video recorder kan instellen.
Erg leuk, maar ik vind het ook onzin dat de htpc de hele dag aan staat, deze staat normaal gesproken standby en wil ik deze gebruiken dan druk ik hem wel aan.

Nu wil ik dus ook vanaf internet naar deze machine, dan is het handig als wake up on lan aanstaat. Netjes aangezet en nu wil mijn htpc niet langer dan een halve minuut in stand by blijven, begrijp ik wel want er gaat nog al wat verkeer over het netwerk (host een paar mail domeinen voor vrienden) en blijkbaar schiet ook bij een broadcast de pc van standby (er zijn netwerkverbindingen vanaf de server naar deze pc).

Is op één of andere manier te regelen dat windows Vista alleen uit standby gaat als er verkeer via poort 80 naar binnen wil?
Ik heb wel wat gezocht maar de enige topics die ik tegenkom die over dit probleem gaan willen Wake up on lan niet aan hebben staan, dat wil ik dus wel.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

WOL is iets anders dan uit de sleepstand komen van een PC door netwerkverkeer. Jij hebt last van het laatste en staat volgens mij bij de poweropties.
WOL is het laten opstarten van een computer terwijl deze uit staat. Dit wordt gedaan door middel van een zogenaamd magic packet.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En uiteraard wist ik dat wol niet wakker uit slaapstand worden is maar idd als de machine uitstaat..Tikkie niet slim weer.

Zal de poweropties nog eens door spitten,