Toekomst server DPC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 05:10

Grandmasg

What ever!!!!

Topicstarter
Het is alweer een tijdje geleden dat de server Audhumla is aangeschaft en aan het werk is gezet.
Dit was in januari 2004 (ongeveer 3,5 jaar geleden). Opzich is Audhumla nog niet aan vervanging toe. Maar om nou te wachten tot het dan eindelijks te laat is, is ook weer niet de bedoeling.

Wat gaan we hier aan doen, lees het onderstaande of link door naar DPC

Audhula server:
De server (Audhumla) gaat al een tijdje mee (January 2004)
Eigenlijks is Audhula nog niet aan vervanging toe, maar toch moet er uit worden gekeken naar een vervanger. Je weet tenminste nooit wat er gaat gebeuren.

Even een terugblik op hoe de server opgebouwd was en hoe hij er uit zag.
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpowercows.org/i/1084018794.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpowercows.org/i/1084018176.jpg

De vervanger:
Hoe de vervanger er uit gaat zien? Dit is nog geheel onbekend.
Dit is afhankelijk van wat er allemaal ter beschikking wordt gesteld.
  • Sponsoring
  • Giften
  • Opruimingen
  • Enz.
Wat is de bedoeling:
Na wat overleg en wat modder gooien is de favoriet naar voren gekomen.
  • Vernieuwen (onderdelen verzamelen + plaatsen in bestaande behuizing) VOORKEUR

Beschikbare onderdelen:
(tot nu toe)
  • Kuuke: Moederbord (K8NGM2-NBP) + processor (3500+) + 512 MB geheugen (edit: de betreffende 512 mb is PC 2100)
  • Grandmasg: (sponsoring: 2x Western Digital Raptor WD360ADFD, 36GB)
  • Wie heeft er nog wat over wat overbodig is en nog goed draait (liefst niet te oud)
(Als je iets ter beschikking aanbied, graag er wel wat specificaties bij zetten)

Wat kunnen we nu nog meer gebruiken:
  • Extra geheugen voor op het moederbord (liefst 2 Gig.)(nieuw prijs +/- €100,--)
Nodige veranderingen:

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Welke snelheid & configuratie is het huidige 512MB RAM, 1 reepje DDR-333 ?
Want RAM met dezelfde snelheid om erbij prikken is waarschijnlijk wel te vinden.
En geen interesse in extra HDDs meer ? Al is het b.v. een 40GB IDE HDD als backup disk ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien makkelijke om een beetje aan tegeven wat er zoal nodig is ? (qua onderdelen) Ik heb heel wat liggen thuis en op werk..
Oh iets heel anders, achter wat voor lijn hangt he nu ? Anders heb ik ook wel een complete (virtuele) bak beschikbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 09-09-2007 21:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

De bak hangt nu al een paar jaar colocated bij duocast aan de GN-IX en ik met zeggen dat we volgens mij de 99,999% up wel halen.

O en niet te vergeten, T.net betaald de hosting :)

[ Voor 17% gewijzigd door Pim. op 09-09-2007 21:49 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Geheugen dat nu op het mobo zit is van Infineon: 1x512 Mb PC2100, CL2. Volgens mij heb ik daar nog een tweede reep van in gebruik in mijn shuttle-peeceetje omdat daar 1x256 Mb Samsung de geest heeft gegeven. Als ik in dat dingetje 2x256 Mb werkende kan krijgen komt die reep 512 Mb dus weer vrij.....

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Overigens, wat is de load ?? Waar zitten de bottle necks ? Moet er meer storeage zijn, meer mem, meer cpu ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:28

JJJ

Precies, ik krijg nogal de indruk dat er geupgrade moet worden omdat het leuk zou zijn en niet omdat hij de load niet meer aankan. Klopt dit vermoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Vermoeden is niet helemaal juist. Ding kan op zich nog wel aan de vraag voldoen dus er zijn geen problemen met de load of de storage oid. (Als statsserver was het géén succes...)

De hardware begint ondertussen behoorlijk op leeftijd te komen en omdat sommige zaken binnen DPC tijd nodig hebben is het beter om er tijdig over te beginnen en niet pas als de server gecrashed is :)

Voor de leuk is dus wat populair uitgedrukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zat te twijfelen om een nieuwe PC aan te schaffen... In dat geval blijft er 4x512 MB PC 3200 over, een Asus A8N SLI Deluxe of een AMD X2 4200+

[ Voor 4% gewijzigd door Bertus op 10-09-2007 07:44 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik las laatst (in de notulen?) iets over een op handen zijnde vervanging van servers van T.net zelf... En dat daar eventueel iets geregeld kon worden?

En het was dacht ik ook de bedoeling om de server ook voor andere dingen in gebruik te nemen? Moet daar al niet vast rekening mee gehouden worden (specswise bedoel ik dan)...

En een lijstje met wat jullie denken nodig te hebben is idd misschien makkelijker.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Grandmasg schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:06:
Nodige veranderingen:
Waarom wil je een prima functionerende database vervangen door een inferieur product? Omdat de naam bekender klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Chaos schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:27:
[...]

Waarom wil je een prima functionerende database vervangen door een inferieur product? Omdat de naam bekender klinkt?
Het gaat vooral om die van het forum. Die van de site, wat ik begreep, blijft gewoon bestaan

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeer aan te raden een wishlist te maken.

Volgens mij hebben veel mensen (zo ook ik) nog wel wat [ddr] geheugen liggen.

ik heb (uit mn hoofd) over:
512mb (VData) PC2100
512mb (Merkloos) PC2100
256mb (VData) PCxxxx?
256mb (Merkloos ) PCxxxx?

Heb ook nog een SATA kaartje over (PCI slot) om 2x intern en 2x extern SATA schijven aan te hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:28
Waar wordt de server nu precies voor gebruikt en waar moet hij voor gebruikt gaan worden?

Ik neem aan dat wdo en het forum erop gehost worden ik lees hier boven dat er geen stats op staan is dit wel gewenst? Ik kan me voorstellen dat je de stats, met alle respect voor de huidige stats bakkers, centraal binnen de DPC organisatie wil hebben. Dit om meer continuïteit te hebben en leden niet met hosting en andere kosten hoeft op te zadelen. Deze machine wordt namelijk gratis gehost door de sponsoring van T.net.

Voor alleen een webserver heb je natuurlijk een andere machine nodig dan voor en webserver die ook stats moet genereren die veel zwaarder uitgerust zal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Stats hoeven helemaal niet zwaar te zijn. De realtime stats op chaos.keyserver.org hadden data van 5 jaar die in elke combinatie op te vragen waren. Dat draaide prima op een 400MHz celeron met 512MB geheugen. Hitparades zijn veel makkelijker omdat de data maar een keer per dag binnenkomt en er maar hooguit iets van 10 verschillende lijstjes van gemaakt hoeven te worden. Gewoon een kwestie van de juiste database met goed gekozen indices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Chaos schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:49:
Stats hoeven helemaal niet zwaar te zijn. De realtime stats op chaos.keyserver.org hadden data van 5 jaar die in elke combinatie op te vragen waren. Dat draaide prima op een 400MHz celeron met 512MB geheugen. Hitparades zijn veel makkelijker omdat de data maar een keer per dag binnenkomt en er maar hooguit iets van 10 verschillende lijstjes van gemaakt hoeven te worden. Gewoon een kwestie van de juiste database met goed gekozen indices.
Dat is wel erg basic.
Uiteraard hoeft er maar 1x per dag van een project een dpch te worden gebakken, maar veel projecten hebben meerdere keren per dag een update.
Ook subteamstats zonder proxy wordt momenteel in de stats verzorgd door middel van speciale naamgeving. Deze mogelijkheid is natuurlijk zeer gewenst en vereist wat meer werk en opslag.
Daarnaast zijn er nog heel wat wensen te bedenken die een super statssyteem zou moeten hebben.
* Cow_tipping denkt met weemoed aan de oude statspagina van Dyyrath (Free-DC) of Statsman.org

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg

Grandmasg

What ever!!!!

Topicstarter
Dit is puur een opzetje vanuit de Crew zelf, natuurlijk mogen we hier van afwijken

Een lijstje/wishlist is namelijk zo gemaakt! :+

VOORBEELD:
Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, S... 775
Intel Core 2 Quad Q6600 775 2.4GHz
Kingston KVR533D2N4/2G 2GB 1x2GB PC2-4200
Asus Radeon X550 128MB DDR (PCI-e,... Rad. X550 128MB DDR PCI-e

Maar dat was nou net niet de bedoeling. :9

Vanuit de crew zelf hadden we al gekeken van wat er zoal ter beschikking was. :)

De opzet was meer van kijken wat er mogelijk is om gezamelijk weer een volledig systeem in elkaar te steken. (nieuw of 2e hands of licht gebruikt het maakt niet uit) 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Grandmasg op 10-09-2007 13:44 ]

WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke bak. In dat geval heb je niets aan DDR1 rammetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien een raid 10 opzetje ? Is wel fijn als database/web server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Grandmasg schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:06:
Nodige veranderingen:
Zoek je hier iemand voor? Of staat het gewoon 'ergens' op een todo-lijst. Ik wil me anders wel aanmelden.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg

Grandmasg

What ever!!!!

Topicstarter
Blue_man schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:42:
[...]

Zoek je hier iemand voor? Of staat het gewoon 'ergens' op een todo-lijst. Ik wil me anders wel aanmelden.
Dit is van te voren al uitgezocht op haalbaarheid door de crew, dus hulp daarbij is is niet nodig.
Je kan natuurlijk wel de crew ondersteunen in haar/zijn werkzaamheden door crew lid te worden. Crew omschrijving

WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Als je dit onderwerp nou gelijk meeneemt in de stats-discussies op FDO, dan zou je dat systeem beter kunnen samenstellen nádat de discussie over de stats-opslag klaar is. Dan zou je de DPC-server mee kunnen laten doen in de Dukebox-methode (zo noem ik het even) van Masters- en Slaves-statsbakken die rouleren zodra er eentje ergens wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik neem aan dat de schijven in RAID1 staan en dan lijkt me verder geen noodzaak om deze server te vervangen :? . Als hij de load prima aan kan, geen instabiliteit vertoont, je niet hoeft te betalen voor de hosting (waarbij event. kosten voor electiciteit uit zouden kunnen maken) dan is het toch een gevalletje If it ain't broken, don't fix it.

Plus als er goede back-ups zijn dan heb je een dergelijke server met een paar uur weer aan de praat, lijkt me persoonlijk beetje onzinnige vervanging.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik wilde eigenlijk iets posten op FDO, maar ik krijg telkens foutmeldingen terug van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Geen problemen met FDO aan deze kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Beetje vage redenen om te upgraden. Dat dat ding op springen staat kan ik moeilijk geloven. In het ergste geval kapt een harde schijf ermee wat door de raid opstelling wordt opgevangen. Verder worden en steeds backups gemaakt.

En om nou de bak te vervangen omdat je een paar software paketten wilt updaten... Klinkt een beetje als een wilde actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04 09:29
Volgens mij is de RAID set al lange tijd geleden gesloopt om extra HD ruimte te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Geckoo

Good news, everyone!

LauPro schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:08:
Ik neem aan dat de schijven in RAID1 staan en dan lijkt me verder geen noodzaak om deze server te vervangen :? . Als hij de load prima aan kan, geen instabiliteit vertoont, je niet hoeft te betalen voor de hosting (waarbij event. kosten voor electiciteit uit zouden kunnen maken) dan is het toch een gevalletje If it ain't broken, don't fix it.

Plus als er goede back-ups zijn dan heb je een dergelijke server met een paar uur weer aan de praat, lijkt me persoonlijk beetje onzinnige vervanging.
Hier kan ik mij goed bij aan sluiten....

anderzijds, als 2man van de crew een zo goed als complete nieuwe verbeterde server kunnen samen stellen, waarom zullen ze dat niet doen?
het enige wat je mist in het rijtje, is volgens mij, meer geheugen.
de rest (case/psu/netwerk/promise kaartje) is allemaal her te gebruiken.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Het is niet dat er hardware stuk is. Maar de meeste hardware is 3-4 jaar oud. Dat betekend dus dat de kans dat het stuk kan gaan groter gaat worden. Om te zorgen dat we niet opeens snel nieuwe hardware moeten instaleren enzo, willen we graag nu gaan vervangen.

Nu hebben we Kuuke die een mobo+proc en wat geheugen aanbied en Grandmsg die twee schijven ter beschikking steld. Het enige wat we eigenlijk nog nodig hebben is geheugen(liefst 2 gig) en een grote sata schijf (300 gig) voor de backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft sinds de geboorte van wat grut iets minder te besteden en kan helaas geen bijdrage leveren aan de feest vreugde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
iisschots schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 08:11:
Het is niet dat er hardware stuk is. Maar de meeste hardware is 3-4 jaar oud. Dat betekend dus dat de kans dat het stuk kan gaan groter gaat worden. Om te zorgen dat we niet opeens snel nieuwe hardware moeten instaleren enzo, willen we graag nu gaan vervangen.

Nu hebben we Kuuke die een mobo+proc en wat geheugen aanbied en Grandmsg die twee schijven ter beschikking steld. Het enige wat we eigenlijk nog nodig hebben is geheugen(liefst 2 gig) en een grote sata schijf (300 gig) voor de backups.
Ok:

Ik heb een 320 gig Maxtor (of WD) schijf liggen. Die wil ik wel doneren :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51

NightBird

DPC-Crew Coding
Voordeel is ook dat we nu de boel kunnen installeren parallel aan de bestaande server. Als er dus dingen tegenzitten (en dat gebeurt altijd) hebben we rustig de tijd om die problemen op te lossen. Als je pas iets gaat vervangen als het stuk is, is er een stuk meer stress. En stress en hobby moeten zo min mogelijk met elkaar te maken hebben wat mij betreft :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hardware mag dan wel na 3 jaar afgeschreven zijn (nu vaak 5 jaar), maar dat wil echt niet zeggen dat de kans op stuk gaan groter wordt. Google heeft recent testresultaten gegeven van bijvoorbeeld al hun harde schijven, daaruit bleek o.a. dat uitval van hardware vooral in het begin van de gebruiksperiode ontstaat - en niet zoals iedereen dacht juist na 2 of 3 jaar.

Ik heb vaak zat situaties gezien dat servers 5+ in dienst zijn en dat is over het algemeen geen enkel probleem.

Maargoed, ik begrijp dat het softwarematig vooral een zooitje is en dat jullie deze nieuwe server will gebruken om dat eens even op orde te krijgen. Dat is natuurlijk een ander verhaal.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Grandmasg

Grandmasg

What ever!!!!

Topicstarter
Even een klein kickje/update'tje 8)

Even een kleine update van hoe de verzameling erbij staat!

Let op: Dit is natuurlijk wel onder voorbehoud, (verzamelt uit de berichten cq e-mail)

Lijst wat er mogelijk beschikbaar is:
  • Kuuke: Moederbord (K8NGM2-NBP) + processor (3500+) + 512 MB geheugen (edit: 1x512 Mb PC2100, CL2)
  • -RetroX-: heeft geheugen liggen (512mb (VData) PC2100 + 512mb (Merkloos) PC2100 + 256mb (VData) PCxxxx? + 256mb (Merkloos ) PCxxxx?)
  • Fnwk: Doneert 320 gig Maxtor (of WD)
  • Megaflix: Heeft een donatie over voor de server (orde van grote nog niet bekend)
  • SleutelMan: Serverbehuizing + P IV 2,6 Northwood 400 MHz FSB etc. + 2x 256 MB DDR PC3200, merkloos

[ Voor 10% gewijzigd door Grandmasg op 27-09-2007 15:54 . Reden: aanpassing bij Fnwk, donatie op verzoek aangepast :) + donatie toegevoegd ]

WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• aKra
  • Laatst online: 16:02

aKra

Intentionally left blank.

Voordat ik verder ga vragen zou ik graag willen weten wat het precieze doel van de server is behalve een forum + website hosten.

En waar hangt de server op dit moment, of bij wie staat hij thuis?

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Server hangt momenteel bij Duocast/Exsilia in het rack. Da's in Groningen.
Als je wil weten wat dat kost: niks. Wordt gesponderd door T.Net.

Doel van de server:
1. Forum + website
2. Indien de capaciteit dit toelaat: stats. Mocht het ooit tot een centraal iets komen met die stats.

• aKra
  • Laatst online: 16:02

aKra

Want als ik heel eerlijk ben kom ik zelden op de DPC website, ik heb er niks te zoeken omdat hier het forum al is. En de stats haal ik vanaf mijn subteam of eigen proxy.

Zit een beetje te piekeren wat ik hier mee moet en of ik iets moet sponsoren om eerlijk te zijn.

Gewoon heel nuchter, verder no offence.

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Ik wil best wat sponsoren, maar hardware heb ik niks over, als ik daar iets van opstuur doet één van de koeien het niet meer, dat kan ook de bedoeling niet zijn. :/
Tenzij je ernstig verlegen zit om een bejaarde netwerkkaart of een metertje of tig utp-kabel. :P

Ik wil mij wel bij Megaflix aansluiten, en voor hardware die niet gedoneerd wordt maar wel nodig is, wat munten beschikbaar stellen. De DPC-ServerT-Commissie mag mij daar dan te zijner tijd voor mailen/faxen/rooksignaleren, whatever, dan spreken we iets af. :)

• TGEN
  • Laatst online: 15:43

TGEN

Hmmmx_

Gegen. PostgreSQL is correcter en schaalbaarder dan MySQL, en dus blijft het een betere optie.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Grandmasg

Grandmasg

What ever!!!!

Topicstarter
TGEN schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:04:
[...]

Gegen. PostgreSQL is correcter en schaalbaarder dan MySQL, en dus blijft het een betere optie.
Tussenstand:
PostgreSQL - MySQL: 1 - 1 :+

WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 15:18

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nog even over het geheugen: ik heb evt nog wel 2x 256 MB DDR PC3200 over, merkloos geloof ik. (en een serverbehuizing met een P IV 2,6 Northwood 400 MHz FSB etc :P), maar ik zie al iemand die diverse reepjes overheeft (hoewel geheugen op sync speeds natuurlijk wel handiger is :P)

Logius | Somda | Twitter

• TGEN
  • Laatst online: 15:43

TGEN

Hmmmx_

Grandmasg schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:09:
[...]

Tussenstand:
PostgreSQL - MySQL: 1 - 1 :+
Eric is ook voor PostgreSQL, dus da's:
Tussenstand:
PostgreSQL 3 - 1 MySQL ;)
edit:

[eNeRGy] ook al voor pgsql!

[ Voor 7% gewijzigd door TGEN op 27-09-2007 14:31 ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04 09:29
PostgreSQL natuurlijk :)

• Grandmasg

Grandmasg

What ever!!!!

Topicstarter
TGEN schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:54:
[...]

Eric is ook voor PostgreSQL, dus da's:
Tussenstand:
PostgreSQL 3 - 1 MySQL ;)
edit:

[eNeRGy] ook al voor pgsql!
Maar om een lange discussie kort te houden. Iedereen heeft hier natuurlijk zijn eigen voorkeur wat te gebruiken!! :)

EINDSTAND zal voor altijd onbekend blijven :+

[ Voor 5% gewijzigd door Grandmasg op 27-09-2007 20:29 . Reden: EINDE DISCUSSIE! ]

WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27

SandStar

DPC-Crew

Zandster

oeh mag ik ook stemmen?

PostgreSQL! :)

Verwijderd

/me stemt voor Microsoft Access en een DPC server die Vista draait! :P

Verwijderd

doe het direct goed en ga over op oracle. :)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:01:
/me stemt voor Microsoft Access en een DPC server die Vista draait! :P
Vista!? ... Windows Server 2008 ;)

Hopelijk gaan we in de toekomst centraal DPC stats hosten (real time)

En ook eventueel een proxy voor distributed.net (met realtime stats), ik weet niet of andere projecten ook proxy's hebben die zelf gedraaid kunnen worden.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

En nu terug on topic s.v.p.!
Over de voors en tegens van de diverse databases kan elders op GoT gediscussieerd worden.

• MisterH75
  • Laatst online: 05-10 20:40
Ik sluit mij ook aan bij megaflix mochten er nog wat munten nog zijn, dan hoor ik het graag.

Ik kan misschien ook nog wel een 80 gb sata schijf van seagate vrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Nadat we alle hardware binnen hebben zijn we vandaag begonnen het het instaleren van de nieuwe server. Het kan zijn dat deze enige tijd down zal zijn voor het plaatsen in het datacenter en het afconfigureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topic is al weer bijna een jaar verder, misschien handiger te kijken wat er nu evt. aan hardware beschikbaar is ? Ikzelf heb ook redelijk wat staan aan div. losse onderdelen/kabels/connectoren/specifieke parts enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Pim. en ikzelf zijn nu in de GNIX om de server op te hangen :)

edit:
De server hangt, de software configuratie doen we thuis ;)

[ Voor 35% gewijzigd door iisschots op 23-08-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ok.. pics ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 09:42

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Die maken ze als ze thuis zijn :P

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:31
Woei,eindelijk een nieuwe server! Nu kunnen we met meer man tegenlijkertijd op FDO posten :D
Could not connect to the database
-O- }:|

Ze zijn bezig neem ik aan. :Y

Opschieten rare noorderlingen! Tempo! Hup, vruut mit dn giet! }:O

[ Voor 48% gewijzigd door Mark83 op 23-08-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Nightbird en Pim. zijn vandaag bezig geweest met de software configuratie. WDO, FDO, Wiki en de Shop werken inmiddels weer. Binnenkort FDO nog updaten naar phpBB3 en we kunnen weer een aantal jaren plezier hebben van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Wat voor iets is het nu eigenlijk geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg

Grandmasg

What ever!!!!

Topicstarter
Megaflix schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:58:
Wat voor iets is het nu eigenlijk geworden?

Wat er is vervangen:
  • Kuuke: Moederbord (K8NGM2-NBP) + processor (3500+)
  • Elteor: (2x 512mb Merkloos)

WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

We kunnen natuurlijk ook een potje maken voor een nieuwe (echte) server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

DukeBox schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:39:
We kunnen natuurlijk ook een potje maken voor een nieuwe (echte) server ?
Ik ben voor! Een mooi HPtje met iLo e.d. is toch wel het betere werk :)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Of Dell met DRAC en embedded ESX 3i? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 11:33

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

You guys lost me. Is een P2-200MHz niet meer afdoende tegenwoordig?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het ook de statsengine voor alle projecten moet worden ga je het daar niet mee redden nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dat ligt er maar net aan wat je voor stats wil gaan maken dan. Als hij alleen hitparades hoeft te genereren in RML dan kun je volstaan met 1 keer per dag stats ophalen aan het eind. Als je ook wilt dat hij voor (bijna) alle teams en subteams bij alle projecten realtime of een aantal keer per dag stats wilt genereren, dan zul je met veel zwaarder materiaal aan moeten komen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als er af en toe een update komt die oudere records beinvloed dan stond zelfs de sob stats server (zie sign) flink te stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Laatst online: 04-09 10:57
DukeBox schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:16:
Of Dell met DRAC en embedded ESX 3i? ;)
dat kan met een DL360 ook ;)

even zonder dollen..

als ik hier even in het kleine DC rammel aan een kast dan valt er wellicht per ongeluk een PE2950 PE1750/PE1650 uit, Dual CPU Dual Xeon.
Deze machine is wel al uit garantie, maar volstaat nog prima.

met wie moet ik contact opnemen om het over een donatie te hebben ?

EDIT: net even nagevraagd bij beheer, einde jaar komen er pas XEON's HT 2.4 vrij, lees nu pas goed dat de upgrade pas is geweest. :$

[ Voor 16% gewijzigd door Sinlath op 25-08-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Sinlath schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:35:
[...]

dat kan met een DL360 ook ;)

even zonder dollen..

als ik hier even in het kleine DC rammel aan een kast dan valt er wellicht per ongeluk een PE2950 uit, Dual Xeon HT.
Deze machine is wel al uit garantie, maar volstaat nog prima.

met wie moet ik contact opnemen om het over een donatie te hebben ?
Je kunt mailen naar crew@dutchpowercows.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb eventueel ook nog een dual 1ghz (uit de pentium 3 tijd) xeon bak met 8 gig beschikbaar.
Verder zit erin 6 * 75gig 10k (of 15k ik ben niet zeker hij staat niet hier) schijven.
Het is een IBM eServer xSeries 350 8682

[ Voor 52% gewijzigd door 4ourty2 op 25-08-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Laatst online: 04-09 10:57
zo zie je maar, het topic krijgt aandacht en overal komt hardware vrij :P
Pagina: 1