Waarom zou je een beta gaan installeren als je niet eens weet of je er wat aan hebt? Waarom gewoon niet de stabiele versie gebruiken en wacht je af tot dat de stabiele 2008 versie uit komt. Waarom moet je perse beta 2008 gebruiken, ontbreekt er iets aan 2005 en weet je wat de status Beta inhoud?Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:03:
Heeft iemand van jullie reeds ervaring met de nieuwe Visual Studio (beta). Ik ben van plan hem te installeren op m'n laptop maar ik had graag eens gehoord wat de eerste ervaringen ermee zijn. Vooral op het vlak van compatibiliteit met .NET 2.0 applicaties.
Alvast bedankt!
Tja, waarom willen mensen een beta - versie gebruiken ?
Om eens met de nieuwigheden te spelen / kennis te maken misschien ? Gelukkig zijn er mensen die dat wel doen.
Ik heb 'm zelf liggen, maar nog niet geinstalleerd. Een collega van me heeft 'm wel al geinstalleerd naast VS.NET 2005. Hij heeft niet echt problemen ondervonden, behalve één ding: als ik het me goed herinner had dit iets te maken met het feit dat er in VS.NET 2008 nog iets niet goed werkt mbt de 'custom tool' voor het generaten van datasets (of de code behind van een dataset). Op zich zo geen probleem, ware het niet dat dit blijkbaar ook invloed had op de werking van VS.NET 2005 mbt deze functionaliteit. (Blijkbaar delen beide versies eenzelfde component oid)
Om eens met de nieuwigheden te spelen / kennis te maken misschien ? Gelukkig zijn er mensen die dat wel doen.
Ik heb 'm zelf liggen, maar nog niet geinstalleerd. Een collega van me heeft 'm wel al geinstalleerd naast VS.NET 2005. Hij heeft niet echt problemen ondervonden, behalve één ding: als ik het me goed herinner had dit iets te maken met het feit dat er in VS.NET 2008 nog iets niet goed werkt mbt de 'custom tool' voor het generaten van datasets (of de code behind van een dataset). Op zich zo geen probleem, ware het niet dat dit blijkbaar ook invloed had op de werking van VS.NET 2005 mbt deze functionaliteit. (Blijkbaar delen beide versies eenzelfde component oid)
https://fgheysels.github.io/
En het antwoord...Miki schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:12:
[...]
Waarom zou je een beta gaan installeren als je niet eens weet of je er wat aan hebt?
Ik ontwerp wel enkele .NET programma's (2.0) en als overgang naar de 2008 release versie dacht ik de ontwikkeling daarvan over te zetten van VS 2005 naar VS 2008 Beta 2. Ook nieuwe technologieën zoals Linq, Silverlight en het nieuwe Entity framework intresseren me en VS 2008 (ook beta) zal deze grafisch ondersteunen.whoami schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:16:
Tja, waarom willen mensen een beta - versie gebruiken ?
Overigens werkt de Silverlight of WPF plugin voor Visual Studio 2005 ook niet. Als je de plugin hebt geinstalleerd dan start Visual Studio hier niet meer op.
1) formpje om iets toe te voegen aan de toolbox is nog steeds 320x150 pixels of zo en niet resizable en duurt NOG langer vanwege de WPF troep die er nu ook op staat.
2) de UI is verschrikkelijk: men fade nu naar een of andere highlight kleur toe in de toolbars, waardoor XP met een custom theme je steevast opzadelt met een IDE UI die zo wit is dat je een zonnebril nodig hebt
3) Het start veel sneller op
4) veel lijkt nog trager dan vs.net 2005. Heb webforms nog niet getest, maar weinig hoop.
Al met al een draak van een IDE upgrade, maar goed, MS luistert nauwelijks naar feedback, dus ik heb er bar weinig vertrouwen in dat het uberhaupt ooit beter wordt. Ik bedoel, op de laatste MVP summit zitten we daar in redmond, zegt zo'n general manager: "And, what do you think should be improved in 'perf' (performance)" ? Iemand roept: "how about not scanning for COM objects when you're adding a reference to a .NET project, but only on demand?"... "Oh that's a good one".
Pardon? Dus niemand aan de knoppen bij MS heeft ooit een reference toegevoegd aan een project en zich afgevraagd waarom het toch zo takketraag was?
Een van de vele tenenkrommende voorbeelden. Uiteraard was een jaar voordat er een release was het al te laat om nog IETS te doen aan orcas.
Ik kan gewoon zo langzamerhand niet meer tegen de onnozelheid van sommige truttige onderdelen in VS.NET waarbij je elke dag dat je er weer tegenaan loopt jezelf afvraagt of het groepje nuckelheads die het gebouwd heeft er ooit wel eens echt mee gewerkt heeft...
Ik bedoel alleen al dat toevoegen van een object aan de toolbox. Binnen MS doen sommige teams dat dus VELE MALEN per dag, om hun eigen controls te testen. Ik zou GEK worden van die postzegel dialogs die elke keer je hele systeem afkachelen op zoek naar COM objects waarin je niet in bent geinteresseerd...
Een ander onderdeel, waar ik me kapot aan erger is het gebrek aan een I/O queue in de IDE. Dit resulteert in veelvuldig steppen van de harddiskkop en dat kost intens veel tijd. Dus, ipv dat ieder proces in de IDE een request plaatst in een centrale I/O queue in de IDE (en de disk opdrachten dus sequentieel worden afgehandeld) wordt alles parallel gedaan. Maar dit resulteert in traagheid die niet te ondervangen is met meerdere CPU's, de HDD is nl. veelal de bottleneck. Toen ik opperde dat een centrale I/O queue wellicht nuttig zou zijn, kon dat niet in VS.NET want tja, er waren zoveel verschillende teams die allemaal aan vs.net werkten, en op veel plekken zaten in de VS.
Ik denk dan... communicatie? Design?
2) de UI is verschrikkelijk: men fade nu naar een of andere highlight kleur toe in de toolbars, waardoor XP met een custom theme je steevast opzadelt met een IDE UI die zo wit is dat je een zonnebril nodig hebt
3) Het start veel sneller op
4) veel lijkt nog trager dan vs.net 2005. Heb webforms nog niet getest, maar weinig hoop.
Al met al een draak van een IDE upgrade, maar goed, MS luistert nauwelijks naar feedback, dus ik heb er bar weinig vertrouwen in dat het uberhaupt ooit beter wordt. Ik bedoel, op de laatste MVP summit zitten we daar in redmond, zegt zo'n general manager: "And, what do you think should be improved in 'perf' (performance)" ? Iemand roept: "how about not scanning for COM objects when you're adding a reference to a .NET project, but only on demand?"... "Oh that's a good one".
Pardon? Dus niemand aan de knoppen bij MS heeft ooit een reference toegevoegd aan een project en zich afgevraagd waarom het toch zo takketraag was?
Een van de vele tenenkrommende voorbeelden. Uiteraard was een jaar voordat er een release was het al te laat om nog IETS te doen aan orcas.
Ik kan gewoon zo langzamerhand niet meer tegen de onnozelheid van sommige truttige onderdelen in VS.NET waarbij je elke dag dat je er weer tegenaan loopt jezelf afvraagt of het groepje nuckelheads die het gebouwd heeft er ooit wel eens echt mee gewerkt heeft...
Ik bedoel alleen al dat toevoegen van een object aan de toolbox. Binnen MS doen sommige teams dat dus VELE MALEN per dag, om hun eigen controls te testen. Ik zou GEK worden van die postzegel dialogs die elke keer je hele systeem afkachelen op zoek naar COM objects waarin je niet in bent geinteresseerd...
Een ander onderdeel, waar ik me kapot aan erger is het gebrek aan een I/O queue in de IDE. Dit resulteert in veelvuldig steppen van de harddiskkop en dat kost intens veel tijd. Dus, ipv dat ieder proces in de IDE een request plaatst in een centrale I/O queue in de IDE (en de disk opdrachten dus sequentieel worden afgehandeld) wordt alles parallel gedaan. Maar dit resulteert in traagheid die niet te ondervangen is met meerdere CPU's, de HDD is nl. veelal de bottleneck. Toen ik opperde dat een centrale I/O queue wellicht nuttig zou zijn, kon dat niet in VS.NET want tja, er waren zoveel verschillende teams die allemaal aan vs.net werkten, en op veel plekken zaten in de VS.
Ik denk dan... communicatie? Design?
[ Voor 38% gewijzigd door EfBe op 10-09-2007 09:23 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Lees ik daar dat je productiesoftware alvast over wil zetten naar een beta-product? Een beta-product testen is één ding, maar ik zou dan ook niet meer doen dan dat tot er een final uitkomt.Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:27:
Ik ontwerp wel enkele .NET programma's (2.0) en als overgang naar de 2008 release versie dacht ik de ontwikkeling daarvan over te zetten van VS 2005 naar VS 2008 Beta 2. Ook nieuwe technologieën zoals Linq, Silverlight en het nieuwe Entity framework intresseren me en VS 2008 (ook beta) zal deze grafisch ondersteunen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
In VS2008 kun je aangeven of de compiler .NET 2.0, 3.0 of 3.5 moet aanhouden. Net als bij VS2005 zijn 1.0 en 1.1 (web) applicaties helaas niet meer mogelijk.
Een goede toevoeging vind ik persoonlijk extentions en Linq. Het enigste probleem welke ik bij beta 2 ben tegen gekomen is dat je geen Data Source kunt aanmaken met SQL2008. De reden daarvam is dat SQL2008 nog geen managed driver heeft (momenteel alleen nog oledb). Overigens kun je wel gewoon met sql2005 managed driver connecten (SqlConnection) met een SQL2008 database.
Uiteraard zijn CardSpace, WPF, WFC en Workflow Foundation nu standaard opgenomen in VS2008. Ook op het gebied van asp.net (ajax) zijn er een aantal goede ontwikkelingen.
Al met al vind ik SQL2008 een goede en waardige opvolger van VS2005. Wij hebben een aantal actieve projecten al omgezet naar VS2008 (o.a. vanwege Linq) en we zijn nog geen problemen tegengekomen. Framework 3.5 beta 2 staat ook al; geinstalleerd op een productie server en sinds vorige week draait daar al de eerste (offciele) website op met medeweten en akkoord van de klant.
Via unit- en regression tests is tijdens development de werking al gecontroleerd en op een test server is drie weken met verschillende groepen getest.
Silverlight is inderdaad erg leuk speelgoed, maar naar mijn mening has release 1.1 de eerste officiele release moeten zijn.
Een goede toevoeging vind ik persoonlijk extentions en Linq. Het enigste probleem welke ik bij beta 2 ben tegen gekomen is dat je geen Data Source kunt aanmaken met SQL2008. De reden daarvam is dat SQL2008 nog geen managed driver heeft (momenteel alleen nog oledb). Overigens kun je wel gewoon met sql2005 managed driver connecten (SqlConnection) met een SQL2008 database.
Uiteraard zijn CardSpace, WPF, WFC en Workflow Foundation nu standaard opgenomen in VS2008. Ook op het gebied van asp.net (ajax) zijn er een aantal goede ontwikkelingen.
Al met al vind ik SQL2008 een goede en waardige opvolger van VS2005. Wij hebben een aantal actieve projecten al omgezet naar VS2008 (o.a. vanwege Linq) en we zijn nog geen problemen tegengekomen. Framework 3.5 beta 2 staat ook al; geinstalleerd op een productie server en sinds vorige week draait daar al de eerste (offciele) website op met medeweten en akkoord van de klant.
Via unit- en regression tests is tijdens development de werking al gecontroleerd en op een test server is drie weken met verschillende groepen getest.
Silverlight is inderdaad erg leuk speelgoed, maar naar mijn mening has release 1.1 de eerste officiele release moeten zijn.
If it isn't broken, fix it until it is..
Wij hebben hier een applicatie met ongeveer 900.000 regels broncode C# verdeeld in een tiental solutions en een 50tal projecten. De performance van Visual Studio 2005 is om te huilen, intellisense baggertraag en sinds we in een aantal Assemblies XML namespaces gedefinieerd hebben, kunnen we geen XML document meer in de IDE openen zonder dat deze de CPU twee minuten op 100% trekt.
We gebruiken deels .NET 3.0 (WF) met de workflow designer voor VS 2005 en dat is ook niet vooruit te branden. Designen is een ramp met deze IDE.
In de hoop dat Microsoft ons zou verrassen met 2008 heb ik vorige week Beta2 geinstalleerd om tot de conclusie te komen dat het grootste deel van deze problemen nog steeds aanwezig is. Ondanks vele bugreports waarop we antwoord kregen dat het niet meer in 2005 maar in 2008 opgelost zou worden.
Wij zijn teleurgesteld. Visual Studio is niet geschikt voor Enterprise development. Veel coden doe ik nu in Textpad.
We gebruiken deels .NET 3.0 (WF) met de workflow designer voor VS 2005 en dat is ook niet vooruit te branden. Designen is een ramp met deze IDE.
In de hoop dat Microsoft ons zou verrassen met 2008 heb ik vorige week Beta2 geinstalleerd om tot de conclusie te komen dat het grootste deel van deze problemen nog steeds aanwezig is. Ondanks vele bugreports waarop we antwoord kregen dat het niet meer in 2005 maar in 2008 opgelost zou worden.
Wij zijn teleurgesteld. Visual Studio is niet geschikt voor Enterprise development. Veel coden doe ik nu in Textpad.
Aangezien dezelfde compiler voor .NET 2.0 gebruikt wordt lijkt het me niet echt riskant om (na een backup), mijn solution naar VS 2008 om te zetten, het is enkel de IDE die veranderd. Productiesoftware zou ik het niet echt noemen, het gaat om een batch download tool voor rapidshare.com (voor de geïntresseerden: http://www.vzws.be/dominiek/blog). Dit weekend ga ik er wat mee prutsen. Alvast bedankt voor de reacties. Spijtig te horen dat Msft. zo weinig naar haar community geluisterd heeft. Ik dacht nochtans dat ze met de honderden blogs (scottgu...) & community site à la coding4fun en codeplex gingen voor een volledig transparante ontwikkel aanpak. Blijkbaar wordt de feedback van de eindgebruiker niet zo hoog in het vaandel genomen als ik dacht.-NMe- schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:37:
[...]
Lees ik daar dat je productiesoftware alvast over wil zetten naar een beta-product? Een beta-product testen is één ding, maar ik zou dan ook niet meer doen dan dat tot er een final uitkomt.
Wanneer je dit zegt, heb je dan een waardige vervanger voor VS voor ogen (eventueel op een non .NET platform)? Mijn beperkte ervaring met onder andere Eclipse, Netbeans (nog de beste vond ik) en Together hebben me toch geleerd dat VS hét product is dat het meest performant, veelzijdig en gebruiksvriendelijk is. Correct me if I'm wrong, ik heb waarschijnlijk (nog :-) ) niet de professionele ervaring met de IDE die jullie hebben (ik gebruik 'em nu wel al 2 jaar en ben aan het studeren voor m'n MCTS C#).__fred__ schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:14:
Welke solution heeft in godsnaam 50 actieve projecten nodig? Ik heb het vermoeden dat veel (component) libaries ook enkel en alleen als referentie aan een project kunnen worden toegevoegd. Zo niet, dan wordt het hoog tijd dat je eens met de systems architect gaat praten.__fred__ schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:14:
Wij hebben hier een applicatie met ongeveer 900.000 regels broncode C# verdeeld in een tiental solutions en een 50tal projecten. De performance van Visual Studio 2005 is om te huilen, intellisense baggertraag en sinds we in een aantal Assemblies XML namespaces gedefinieerd hebben, kunnen we geen XML document meer in de IDE openen zonder dat deze de CPU twee minuten op 100% trekt.
Wij werken met voornamelijk met PC's met daarin een P4 3,2 ghz processor en 1GB geheugen en wij hebben totaal geen problemen met de .net 3.0 extenties (WPF, WFC, etc) in VS2005. Ik denk dat de traagheid voor de groot deel is te wijten aan het feit dat je 50 projecten in een solution stopt. Ik heb even een line count gedaan op onze SVN tree en die kwam terug met meer dan 3 miljoen regels in VS2005 projecten, 350.000 op VS2008 en 2.1 miljoen regels voor .NET 1.x )code. En geen enkele developer heeft een trage machine na het openen van een solution.We gebruiken deels .NET 3.0 (WF) met de workflow designer voor VS 2005 en dat is ook niet vooruit te branden. Designen is een ramp met deze IDE.
Ik heb gewoon het idee dat jouw computer zwaar aan het swappen is. Is VS2005/VS2008 ook traag op jouw PC als je maar zo'n projecten hebt ingeladen in een solution? 5 van de 7 door ons geraporteerde bugs uit beta 1 op Microsoft Connect zijn in beta 2 gefixed. 1 bug kunnen zij niet reproduceren en een andere zit in de pipeline. Volgens de betreffende zou die in de December CTP (beta 3) opgelost moeten zijn.In de hoop dat Microsoft ons zou verrassen met 2008 heb ik vorige week Beta2 geinstalleerd om tot de conclusie te komen dat het grootste deel van deze problemen nog steeds aanwezig is. Ondanks vele bugreports waarop we antwoord kregen dat het niet meer in 2005 maar in 2008 opgelost zou worden.
En in welke editor programmeerd dan de rest van jullie development team? In neem aan dat iedereen nu met Textpad en SVN/CSV werkt?Wij zijn teleurgesteld. Visual Studio is niet geschikt voor Enterprise development. Veel coden doe ik nu in Textpad.
If it isn't broken, fix it until it is..
Goed lezen. Verdeeld over een tiental solutions. Dus gemiddeld vijf actieve projecten per solution. De rest is per file reference. Ik ben trouwens de architect.Niemand_Anders schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:01:
[...]
Welke solution heeft in godsnaam 50 actieve projecten nodig? Ik heb het vermoeden dat veel (component) libaries ook enkel en alleen als referentie aan een project kunnen worden toegevoegd. Zo niet, dan wordt het hoog tijd dat je eens met de systems architect gaat praten.
Memory load is het niet. We hebben gemiddeld een memory usage van 300MB van Visual Studio. Toen we nog VB icm C# gebruikten hadden we rustig memory loads van 700MB, maar nu we alleen nog C# doen en geen background compilation hebben is dat netjes 300MB. Probleem is dat visual studio gigantisch veel I/O doet en regelmatig om onverklaarbare redenen één core volledig dichttrekt, waarbij de IDE hangt.Wij werken met voornamelijk met PC's met daarin een P4 3,2 ghz processor en 1GB geheugen en wij hebben totaal geen problemen met de .net 3.0 extenties (WPF, WFC, etc) in VS2005. Ik denk dat de traagheid voor de groot deel is te wijten aan het feit dat je 50 projecten in een solution stopt. Ik heb even een line count gedaan op onze SVN tree en die kwam terug met meer dan 3 miljoen regels in VS2005 projecten, 350.000 op VS2008 en 2.1 miljoen regels voor .NET 1.x )code. En geen enkele developer heeft een trage machine na het openen van een solution.
Het is geen gebrek aan geheugen. Het is het dichttrekken van de CPU en een idiote file activiteit van visual studio. (6000x per seconde bijvoorbeeld de DLL's van het .NET framework openen en sluiten als je kijkt met process monitor.)Ik heb gewoon het idee dat jouw computer zwaar aan het swappen is. Is VS2005/VS2008 ook traag op jouw PC als je maar zo'n projecten hebt ingeladen in een solution? 5 van de 7 door ons geraporteerde bugs uit beta 1 op Microsoft Connect zijn in beta 2 gefixed. 1 bug kunnen zij niet reproduceren en een andere zit in de pipeline. Volgens de betreffende zou die in de December CTP (beta 3) opgelost moeten zijn.
We gebruiken Textpad voor het bewerken van de XML files, omdat vooral bij het openen van XML bestanden de IDE de neiging heeft om zich volledig op te hangen. En omdat de workflow designer (XOML state machines) bij grote state machines van meer dan 20 states bijvoorbeeld een minuut of vier nodig heeft om een flow te opnenen of weer wakker te worden na een save operatie.En in welke editor programmeerd dan de rest van jullie development team? In neem aan dat iedereen nu met Textpad en SVN/CSV werkt?
Maar ik heb ook last van het feit dat de debugger van workflow niet stopt voor breakpoints, dat ie regelmatig zegt result E_Result_Fail from COM Component. Dat ie de intellisense niet refresht binnen de workflow designers na een build, waardoor je interfaces niet kan vinden en zo nog 100 andere dingen.
Je kunt wel opsplitsen, maar dat neemt niet weg dat VS.NET gewoon trage troep is. Ik heb ons project ook opgesplitst in een aantal solutions omdat het anders gewoonweg niet te doen is. En dan zit ik nog op een Xeon 3Ghz bak met Raid 0 SCSI disks. (vs.net 2008 dev doe ik overigens op een quad core 2.4 ghz machine). Overigens is het wel noodzaak te development op een desktop / workstation. Zit je op een laptop, vergeet het dan maar. Zegt genoeg dacht ik.Niemand_Anders schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:01:
[...]
Welke solution heeft in godsnaam 50 actieve projecten nodig? Ik heb het vermoeden dat veel (component) libaries ook enkel en alleen als referentie aan een project kunnen worden toegevoegd. Zo niet, dan wordt het hoog tijd dat je eens met de systems architect gaat praten.
Niet alles is traag overigens, maar veel wel. In C# bv is de navigation bar een killer: ik heb files waarbij de editor gewoon mn typesnelheid niet bijhoudt (en ik gebruik geen resharper, coderush of andere fratsen). Doe ik die navigation bar uit, dan is het OK. Dit is overigens een bekende bug die ik al in 2005 rapporteerde, maar nooit is gefixed (ook niet in SP1) en men zegt wel in 2008 (de developer die de code geschreven heeft bevestigde dat althans
Ook zakt mijn broek af van de traagheid van die forms designer. Niet alleen de vele disk I/O dat het kreng doet, maar ook de lameheid dat het on de haverklap de UI moet repainten. Ik heb een aantal forms met tabs en grids etc. Die zijn echt te traag voor woorden om te openen. Ik heb al gezien in VS.NET 2008's form designer in een testje dat het er precies hetzelfde aan toe gaat.
Natuurlijk is NIETS traag vergeleken bij de webform designer.
Lijkt me een beetje raar verhaal. Ik ken toevallig developers die zitten met databases te werken met meer dan 1500 tables en hun complete dal is vele regels code, en daar heeft men gewoon 2 minuten straftijd nadat men de '.' heeft ingedrukt voor de 1e keer... (VB, onder C# is het beter).[...]
Wij werken met voornamelijk met PC's met daarin een P4 3,2 ghz processor en 1GB geheugen en wij hebben totaal geen problemen met de .net 3.0 extenties (WPF, WFC, etc) in VS2005. Ik denk dat de traagheid voor de groot deel is te wijten aan het feit dat je 50 projecten in een solution stopt. Ik heb even een line count gedaan op onze SVN tree en die kwam terug met meer dan 3 miljoen regels in VS2005 projecten, 350.000 op VS2008 en 2.1 miljoen regels voor .NET 1.x )code. En geen enkele developer heeft een trage machine na het openen van een solution.
Jij hebt 3 miljoen regels code in VS.NET ingeladen? Ik geloof er niets van. Alleen de intellisense processor kost dan al minuten voordat je IETS kunt doen.
Overigens is compileren onder vs.net ook trager dan op de command line.
Beta 3? Nooit van gehoord. Volgens mij komt er echt geen beta 3, of je moet praten over het entity framework.[...]
Ik heb gewoon het idee dat jouw computer zwaar aan het swappen is. Is VS2005/VS2008 ook traag op jouw PC als je maar zo'n projecten hebt ingeladen in een solution? 5 van de 7 door ons geraporteerde bugs uit beta 1 op Microsoft Connect zijn in beta 2 gefixed. 1 bug kunnen zij niet reproduceren en een andere zit in de pipeline. Volgens de betreffende zou die in de December CTP (beta 3) opgelost moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 12-09-2007 15:42 ]
Visual Studio's Intellisense en Form Designer zijn misschien 'traag' te noemen (hoewel ik er nog nooit last mee gehad heb), maar wanneer je in Eclipse een component wil plaatsen of een UML tekenen moet je toch al gauw een halve dag uittrekken :-) , is Visual Studio (05/08 beta 2) niet de beste IDE die we op dit moment ter beschikking hebben?
Verwijderd
Ik heb hier op mijn laptop (ThinkPad T60 met 2 GB RAM) VS 2008 Beta 2 onder Vista in een VMWare image draaien en ik kan nu niet zeggen dat ie zo traag is dat het developen niet prettig meer is.EfBe schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:41:
[...]
Je kunt wel opsplitsen, maar dat neemt niet weg dat VS.NET gewoon trage troep is. Ik heb ons project ook opgesplitst in een aantal solutions omdat het anders gewoonweg niet te doen is. En dan zit ik nog op een Xeon 3Ghz bak met Raid 0 SCSI disks. (vs.net 2008 dev doe ik overigens op een quad core 2.4 ghz machine). Overigens is het wel noodzaak te development op een desktop / workstation. Zit je op een laptop, vergeet het dan maar. Zegt genoeg dacht ik.
[...]
Ik merk wel dat er nog soms wat foutjes inzetten (crashen van de IDE als je een XAML file gewijzigd hebt en daarna de designer oproept), maar verder ben ik er redelijk tevreden over
dat probleem van dat crashen heb ik ook, echt snel is de WPF designer niet, kan me wel voorstellen dat zo'n ding flink wat resources vreet. Heb vorig weekend beta 2 geïnstalleerd. Echt grote veranderingen heb ik nog niet echt opgemerkt, hoewel het wel raar is dat de Event view verdwenen is bij Windows Forms... De boel start hier wel redelijk snel op.
Visual studio 2008 is officieel uit.
Dit topic is al 2 maanden oud, misschien toch maar eens gaan maffen
Dit topic is al 2 maanden oud, misschien toch maar eens gaan maffen
[ Voor 23% gewijzigd door Arethusa op 19-11-2007 22:55 ]
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Ik moet nog even wachten totdat de trial van de Professional editie te downloaden is, dan haal ik die binnen. Binnen die 90 dagen is het pakket vast wel te koop bij resellers in Nederland (zoals comcol.nl). Wij hebben namelijk geen MSDN subscription, dat is nog iets te duur voor ons 
Ben wel heel erg benieuwd! Vanavond thuis de Express edities maar even testen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
http://www.microsoft.com/...570C5384CB&displaylang=enwolkje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:56:
Ik moet nog even wachten totdat de trial van de Professional editie te downloaden is, dan haal ik die binnen. Binnen die 90 dagen is het pakket vast wel te koop bij resellers in Nederland (zoals comcol.nl). Wij hebben namelijk geen MSDN subscription, dat is nog iets te duur voor ons
of deze
http://www.microsoft.com/...D7E39A440C&displaylang=en
Je kan deze toch ook gewoon downloaden ?
[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 20-11-2007 13:59 ]
Dat zijn dus de Team edities die ik niet van plan ben aan te schaffenViper® schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:59:
http://www.microsoft.com/...570C5384CB&displaylang=en
of deze
http://www.microsoft.com/...D7E39A440C&displaylang=en
Je kan deze toch ook gewoon downloaden ?
Of zit er geen verschil tussen de Professional en de Team Suite versie?
Daarnaast wil ik geen gebruik maken van de Team Suite opties; straks raak ik nog verwend!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
team suite heeft profilers en andere zooi, maar je kunt ook gewoon open source varianten gebruiken. Dus professional is prima op zich.
DaaromEfBe schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:24:
team suite heeft profilers en andere zooi, maar je kunt ook gewoon open source varianten gebruiken. Dus professional is prima op zich.
Ik wacht nog wel even totdat de Professional trial beschikbaar is, 1,4 GB voor de lol downloaden is ook niet handig op de bedrijfsverbinding. De trial zal vast wel beschikbaar zijn binnen een aantal dagen.
De express versie is geen optie?wolkje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:08:
[...]
Daarnaast wil ik geen gebruik maken van de Team Suite opties; straks raak ik nog verwend!
Krijg deze nu net naar boven, maar hoe staat het nu met de snelheid van VS2008? Ik gebruik op dit moment 2005 en dat is, met name als je met WinForms pruttel aan de gang gaat gewoon tenenkrommend langzaam. Is hierin verbetering gekomen of kan ik net zo goed met de huidige versie dooremmeren?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Zoals ik al eerder zei ga ik thuis lekker spelen met de Express edities en hoef ik niet te wachten.
Voor het bedrijf willen we echter graag naar VS2008 Professional; we maken nu al gebruik van VS2005 Professional. Voor VS2008Pro is echter nog geen trial voor beschikbaar. Welke versie we moeten hebben weten we iig al lang
Mijn vs.net 2008 installatie staat op mn nieuwe systeem (quad core, 2GB, SATA II) dus kan niet echt vergelijken met vs.net 2005 (die op mn 'oude' xeon 3ghz, raid 0 scsi bak staat). De performance is OK, maar sommige dingen zijn nog steeds bizar langzaam. Wat wel geoptimaliseerd is is compilen van meerdere projecten tegelijk, geen redundante hercompiles zoals 2005 doet, navigation bar bug is opgelost dus in grote files met veel members is intellisense nog steeds performant.farlane schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:36:
Krijg deze nu net naar boven, maar hoe staat het nu met de snelheid van VS2008? Ik gebruik op dit moment 2005 en dat is, met name als je met WinForms pruttel aan de gang gaat gewoon tenenkrommend langzaam. Is hierin verbetering gekomen of kan ik net zo goed met de huidige versie dooremmeren?
Maar ik moet wel zeggen dat ik niet echt de indruk heb dat het allemaal zoveel rapper is, en dat terwijl de hardware toch echt wel rapper is dan de 3Ghz xeon bak.
Dus sommige dingen zijn echt veel rapper, zoals output naar de output window (bv traces tijdens tests), andere dingen niet noemenswaardig (reference toevoegen, nog steeds beretraag met postzegel dialog, toolbox is nog steeds traag, help is nog steeds als stroop etc.).
Ugh, de specs van de laptop waarop ik normaal werk komen niet eens in de buurt van waar jij op werkt dus ik ben bang dat 2k8 niet die verbetering zal geven waarop ik had gehoopt.
*knak*
*knak*
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik heb net de express editie van zowel c# als c++ geinstalleerd, en in beiden eens een relatief klein project gevonverteerd van c# 2005 en c++ 2005.
Convertie ging zonder problemen, en op het eerste zicht lijkt c# 2008 toch wel iets sneller te werken.
In c++ heb ik m'n project eens gehercompileerd en de snelheid eens vergeleken met de 2005 versie, en helaas zonder iets aan te passen aan de instellingen was m'n code 2x trager.
Na een wat experimenteren met de compiler instellingen heb ik het nu terug bijna even snel gekregen, maar nog steeds iets trager dan de 2005 compilatie.
Morgen maar eens verder kijken of ik nog iets vergeten ben, of dat de compiler er echt op achteruit gegaan is...
Convertie ging zonder problemen, en op het eerste zicht lijkt c# 2008 toch wel iets sneller te werken.
In c++ heb ik m'n project eens gehercompileerd en de snelheid eens vergeleken met de 2005 versie, en helaas zonder iets aan te passen aan de instellingen was m'n code 2x trager.
Na een wat experimenteren met de compiler instellingen heb ik het nu terug bijna even snel gekregen, maar nog steeds iets trager dan de 2005 compilatie.
Morgen maar eens verder kijken of ik nog iets vergeten ben, of dat de compiler er echt op achteruit gegaan is...
Ik maak zelf voornamelijk gebruik van VS2005 pro. Ik heb wat zitten spelen met de 2008 express edities, maar ben er achter gekomen dat je het in ieder geval niet voor de IDE hoeft te doen. Daarvoor zijn ze - zoals te verwachten - net iets te beperkt. (Als je even niet kijkt naar de XAML designers e.d., maar juist de extra features die de Pro versie zo handig maken).
Het spelen met LINQ en andere C# 3.0 features is natuurlijk wel volledig mogelijk.
Zelf ben ik (tot nu toe) erg onder de indruk van de:
- Lambda's
- LINQ
- Nieuwe manieren om objecten te initialiseren.
- Nieuwe manieren om properties te specificeren. (Nu hoef je tenminste niet meer al die private en public property code te schrijven, als je toch gewoon een property wilt die alles public toelaat
)
- JavaScript intellisense support
!
Wat echt super is natuurlijk, dat echt alles bijna nu intellisense heeft.
Het var keyword is wel grappig, maar ik ben er niet echt gecharmeerd van. Wat maakt het nou uit als je naar de eerste initialisatie toch gebonden bent aan een bepaald type?
Of ik nu:
doe, of:
maakt voor het gebruik van de variabele niets uit. De compiler dwingt mij bij de var vervolgens altijd met int variabelen te werken. In beide gevallen krijg ik nu een compiler error als ik plots een string ga toewijzen. Dus wat is het ECHTE voordeel van een var keyword?
Wat betreft de performance... ik heb net een nieuwe bak, dus ik heb verder nog niets gemerkt "op gevoel", om het zo maar even uit te drukken.
Het spelen met LINQ en andere C# 3.0 features is natuurlijk wel volledig mogelijk.
Zelf ben ik (tot nu toe) erg onder de indruk van de:
- Lambda's
- LINQ
- Nieuwe manieren om objecten te initialiseren.
- Nieuwe manieren om properties te specificeren. (Nu hoef je tenminste niet meer al die private en public property code te schrijven, als je toch gewoon een property wilt die alles public toelaat
- JavaScript intellisense support
Wat echt super is natuurlijk, dat echt alles bijna nu intellisense heeft.
Het var keyword is wel grappig, maar ik ben er niet echt gecharmeerd van. Wat maakt het nou uit als je naar de eerste initialisatie toch gebonden bent aan een bepaald type?
Of ik nu:
code:
1
| var waarde = 1; |
doe, of:
code:
1
| int waarde = 1; |
maakt voor het gebruik van de variabele niets uit. De compiler dwingt mij bij de var vervolgens altijd met int variabelen te werken. In beide gevallen krijg ik nu een compiler error als ik plots een string ga toewijzen. Dus wat is het ECHTE voordeel van een var keyword?
Wat betreft de performance... ik heb net een nieuwe bak, dus ik heb verder nog niets gemerkt "op gevoel", om het zo maar even uit te drukken.
[ Voor 33% gewijzigd door Laurens-R op 23-11-2007 01:26 ]
Het is ook niet de bedoeling dat je voor elke integer het var keyword gaat gebruiken. Het is bijvoorbeeld handig als je LINQ gebruikt.
Wat voor type is var hierboven?
Het wordt dus afgeraden om var voor elke variabelen te gebruiken. Maakt je code er ook niet echt leesbaar op...
C#:
1
2
3
| var displayCustomer = from customer in customerList where customer.CustomerID == "xyz123" select customer; |
Het wordt dus afgeraden om var voor elke variabelen te gebruiken. Maakt je code er ook niet echt leesbaar op...
Een customerPiels schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 07:19:
Het is ook niet de bedoeling dat je voor elke integer het var keyword gaat gebruiken. Het is bijvoorbeeld handig als je LINQ gebruikt.
C#:
1 2 3 var displayCustomer = from customer in customerList where customer.CustomerID == "xyz123" select customer;
Je zou het volgens mij ook kunnen gebruiken om een soort van subset van je customer te maken.
C#:
1
2
3
| var displayCustomer = from customer in customerList where customer.CustomerID == "xyz123" select new {customer.CustomerID, customer.Name, customer.Email}; |
Dit word gecompiled naar een class die alleen de properties ID, Name en Email heeft. Voor dit soort zaken lijkt var me ideaal. Als je voor al dat soort zaken nieuwe classes moet gaan definieren ben je ook redelijk wat werk kwijt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Bij overmatig gebruik van STL containers zou 't ook hier aan kunnen liggen.Adion schreef op woensdag 21 november 2007 @ 01:27:
[..]
Weet iemand of er een changelog is van de C++ compiler? Ik kan 'm namelijk nergens vinden…
En nu:EvilB2k schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:15:
Of ik nu:
code:
1 var waarde = 1;
doe, of:
code:
1 int waarde = 1;
C#:
vs1
| var waarde = new SuperGoldCustomerOrderCollection(); |
C#:
1
| SuperGoldCustomerOrderCollection waarde = new SuperGoldCustomerOrderCollection(); |
Natuurlijk je hebt IntelliSense, maar var is toch weer net even iets korter
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ah dus het voordeel is minder code, dus kleinere executables, dus snellere programma's! 
Ik zie wel in dat het nuttig kan zijn, maar ik heb nóg geen idee in hoeverre ik het ga gebruiken in mijn dagelijks leven.
Ik zie wel in dat het nuttig kan zijn, maar ik heb nóg geen idee in hoeverre ik het ga gebruiken in mijn dagelijks leven.
IEnumerable<type of customerList elements>Piels schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 07:19:
C#:
1 2 3 var displayCustomer = from customer in customerList where customer.CustomerID == "xyz123" select customer;
var is in de query van jou niet echt nodig. Hier wel:
var q = from c in nw.Customers select new { Name=c.CompanyName; ID = c.CustomerID};
want dan is de generic type parameter een anonymous type.
Inderdaad. Het is een slappe oplossing. Doordat de taal een strongly-typed taal is, moet je nu eenmaal dingen vooraf definieren. Dat is helemaal niet erg, het leert je nadenken over wat je aan het maken bent. Maar omdat men kennelijk wil dat je een type kunt definieren in de query, moet var wel want anders lukt het niet.Dit is een halfbakken oplossing want ze maken de taal minder solide. Er zijn veel dingen toegevoegd om linq maar te kunnen includen, en die zijn stuk voor stuk eigenlijk kunstgrepen en niet goed doordacht, behalve wellicht lambdas. Ik bedoel: extension methods... maar geen extension properties. Waarom al die troep, terwijl het ook had gekund door gewoon AOP features toe te voegen aan de taal. Maar ja, Anders is falikant tegen AOP dus dat zal wel niet gebeuren.Het wordt dus afgeraden om var voor elke variabelen te gebruiken. Maakt je code er ook niet echt leesbaar op...
edit: spuit11.exe
[ Voor 17% gewijzigd door EfBe op 23-11-2007 09:32 ]
Dat is inderdaad een beter voorbeeld en daar wou ik ook eigenlijk naar toe.EfBe schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:28:
[...]
IEnumerable<type of customerList elements>
var is in de query van jou niet echt nodig. Hier wel:
var q = from c in nw.Customers select new { Name=c.CompanyName; ID = c.CustomerID};
want dan is de generic type parameter een anonymous type.
Tnx
Dit is niet het geval denk ik, de routine die het werk doet maakt enkel gebruik van wat pointers, arrays, vermenigvuldigen, optellen, fabs() en een aantal for-lussen.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:42:
[...]
Bij overmatig gebruik van STL containers zou 't ook hier aan kunnen liggen.
Weet iemand of er een changelog is van de C++ compiler? Ik kan 'm namelijk nergens vinden…
Weet iemand trouwens of de visual c++ 2008 redistributable package al ergens te vinden is? Deze is nog niet beschikbaar bij de msdn downloads, en zit ook niet bij c++ express. Bij de 2005 versie heeft het geloof ik ook helaas een tijd geduurd voor microsoft deze los beschikbaar maakte, maar dat is natuurlijk wel vervelend als je programma's wil distribueren.
Je kan ook niet altijd 'var' gebruiken, want je moet een var initializeren bij het declareren; en door 'm te initializeren ga je dus ook eigenlijk het type gaan bepalen.Piels schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 07:19:
.
[ Voor 99% gewijzigd door DutchCommando op 25-11-2007 00:11 ]
Verwijderd
De package niet, de losse DLL's wel. Slechte gewoonte misschien, maar uiterst effectief is de losse DLL's meeleveren. Hoezo slechte gewoonte? Ja, iets met niet de officiele manier om je VC++ applicaties te redistributen. Maar uiterst effectief in combinatie met ClickOnce zonder eerst een setup te draaien, of je software van CD of netwerk te kunnen starten.Adion schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:26:
Weet iemand trouwens of de visual c++ 2008 redistributable package al ergens te vinden is? Deze is nog niet beschikbaar bij de msdn downloads, en zit ook niet bij c++ express. Bij de 2005 versie heeft het geloof ik ook helaas een tijd geduurd voor microsoft deze los beschikbaar maakte, maar dat is natuurlijk wel vervelend als je programma's wil distribueren.
Anyway, de losse DLL's kan ik hier vinden:
C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 9.0\VC\redist
Heeft iemand een sheet waarin de verschillen staan tussen de verschillende versies? Bijvoorbeeld Professional en Entreprise...
Kan het maar niet vinden. Ben benieuwd welke features waar inzitten.
Alvast bedankt
Kan het maar niet vinden. Ben benieuwd welke features waar inzitten.
Alvast bedankt
Inderdaad moeilijk te vinden. Maar misschien heb je hier iets aan? Daar staat in elk geval wat informatie over Professional gescheiden van Standaard.
Daarnaast heb ik over 2005 wel een overzichtje voor je. Ik denk dat de verschillen ongeveer gelijk zullen zijn
edit:
In middels is de 90-day trial van Professional ook zonder MSDN te downloaden! Een kleine 3,3 gig en je hebt em
Daarnaast heb ik over 2005 wel een overzichtje voor je. Ik denk dat de verschillen ongeveer gelijk zullen zijn
edit:
In middels is de 90-day trial van Professional ook zonder MSDN te downloaden! Een kleine 3,3 gig en je hebt em
[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 30-11-2007 15:39 ]
grmbl
Ik heb VS.NET 2008 geinstalleerd, maar de 'auto-formatting' optie lijkt niet te werken. Ik heb de opties gechecked, en de opties 'auto-format statement on ;', 'auto-format block on }', en auto-format on paste staan allemaal aan.
Echter, bij het typen van code, wordt m'n code niet automatisch uitgelijnd naar m'n voorkeuren.
Als ik echter code paste in m'n IDE, of Ctrl+E,D doe, dan wordt de code wel goed uitgelijnd.
Iemand een idee ?
Ik heb VS.NET 2008 geinstalleerd, maar de 'auto-formatting' optie lijkt niet te werken. Ik heb de opties gechecked, en de opties 'auto-format statement on ;', 'auto-format block on }', en auto-format on paste staan allemaal aan.
Echter, bij het typen van code, wordt m'n code niet automatisch uitgelijnd naar m'n voorkeuren.
Als ik echter code paste in m'n IDE, of Ctrl+E,D doe, dan wordt de code wel goed uitgelijnd.
Iemand een idee ?
Ik heb de beta2 van Visual Studio 2008 geïnstalleerd en kom tot de conclusie dat een aantal zaken nogal 'ruk' zijn
• LINQ: Werken met expressies e.d. erg mooi qua syntax maar LINQ to sql is 'ruk' qua uitwerking. Als ik LINQ wil combineren met WCF en het object naar de client verzonden heb ben ik alle LINQ functionaliteit kwijt. Bij een 1-layer model worden de wijzigingen bijgehouden op de client. Pas als je submitchanges uitvoert worden de wijzigingen naar de db geschreven. Nu bij een N tier model: verzend object naar client, wijzig object, stuur object terug naar server. En dan?? Handmatig alle properties overzetten, maw absoluut geen optie bij > 20 kolommen of meer. En dan zwijg ik nog over de transactieafhandeling.
• WPF: In de beta was het spreekwoordelijk 'huilen met de pet op' Design, design, crash, design, crash. Ik hoop dat dit qua stabiliteit en performance verbeterd is.
• LINQ: Werken met expressies e.d. erg mooi qua syntax maar LINQ to sql is 'ruk' qua uitwerking. Als ik LINQ wil combineren met WCF en het object naar de client verzonden heb ben ik alle LINQ functionaliteit kwijt. Bij een 1-layer model worden de wijzigingen bijgehouden op de client. Pas als je submitchanges uitvoert worden de wijzigingen naar de db geschreven. Nu bij een N tier model: verzend object naar client, wijzig object, stuur object terug naar server. En dan?? Handmatig alle properties overzetten, maw absoluut geen optie bij > 20 kolommen of meer. En dan zwijg ik nog over de transactieafhandeling.
• WPF: In de beta was het spreekwoordelijk 'huilen met de pet op' Design, design, crash, design, crash. Ik hoop dat dit qua stabiliteit en performance verbeterd is.
http://hawvie.deviantart.com/
Waarom heb je de beta versie geïnstalleerd?HawVer schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:51:
Ik heb de beta2 van Visual Studio 2008 geïnstalleerd en kom tot de conclusie dat een aantal zaken nogal 'ruk' zijn
[ Voor 51% gewijzigd door Cloud op 10-12-2007 10:57 ]
Mja, ik heb hetzelfde probleem met VS.NET 2005. 't Zal dus niet aan VS.NET liggen, maar waarschijnlijk een of andere regkey oid ?Adion schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:18:
In C# Express werkt de auto-format bij mij in ieder geval nog wel.
Via MSDNAA heb ik net de VS2008 binnengehengelt, en even kort gekeken naar WPF. Ziet er heel gelikt uit.
Alleen vind ik het echt jammer dat dit niet mogenlijk is bij C++. Daar zit ge nog steeds vast bij met Windows Forms.
En natuurlijk jammer dat in de Professional geen profiler zit.
Alleen vind ik het echt jammer dat dit niet mogenlijk is bij C++. Daar zit ge nog steeds vast bij met Windows Forms.
En natuurlijk jammer dat in de Professional geen profiler zit.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Heb inmiddels vs2005 al een tijdje draaien en heb het gevoel dat er nog wat nare dingetjes in zitten, in het begin geen problemen maar sinds vandaag dit probleem ook ondervonden. Heb helaas nog geen oplossing gevonden.whoami schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:33:
grmbl
Iemand een idee ?
Tevens heb ik wel een paar keer per dag dat de studio er gewoon uit vliegt, zonder melding of wat dan ook gewoon ineens weg alsof er een errorhandler ontbreekt. Ook de designer doet af en toe rare dingen, maar dat kan ook de combinatie met Infragistics controls zijn.
Verder wel tevreden over het pakket, vandaag wat gespeeld met LinQ en moet zeggen dat dat toch wel erg fijn werkt. Ook de nieuwe intellisense werkt wel lekker.
Ik had hem al geinstalleerd staan. Voor een beta2 vond ik het nogal een teleurstelling. Ik ben zeker wel benieuwd of de nieuwe versie een verbetering is ten op zichte van de trial.wolkje schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:57:
[...]
Waarom heb je de beta versie geïnstalleerd?Of bedoel je dat je die al geïnstalleerd had staan? Installeer gewoon de trial van de release.
Nog steeds geen collapse all in de project browser
[ Voor 77% gewijzigd door een moderator op 14-12-2007 13:15 . Reden: Uncapsed....commentaar is prima, maar aub niet volledig in caps en onderbouw de boel. ]
Ik heb er wat mee zitten spelen, maar wat is die WPF designer traaaag, niet normaal. Vooral het switchen tussen XAML en de designer. En Visual Studio vreet zoals vanouds geheugen.
Dat wordt toch een nieuwe machine
heb er alleen even niet het geld voor.
Dat wordt toch een nieuwe machine
Wat kost geheugen nu? Ik ga maandag 2* 2*2GB bestellenSijmen schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:23:
Ik heb er wat mee zitten spelen, maar wat is die WPF designer traaaag, niet normaal. Vooral het switchen tussen XAML en de designer. En Visual Studio vreet zoals vanouds geheugen.
Dat wordt toch een nieuwe machineheb er alleen even niet het geld voor.
Maar voor 4GB geheugen heb je ook weer een 64bits OS nodig, en Vista retail is niet goedkoop.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Niet perse hoor. Ook al gebruik je maar 3,5 van de 4 GB, dan nog heb je er wel wat aan. Als je later al 64-bits wil gaan, kun je dat dan wel doen. Het is in elk geval geen vereisteAtleX schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:38:
Maar voor 4GB geheugen heb je ook weer een 64bits OS nodig, en Vista retail is niet goedkoop.
Kunt ge niet via u werk of school een licentie krijgen?AtleX schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:38:
Via school kan ik aardig wat krijgen, dus voor mij is het geen probleem. Maar de gemiddelde thuisgebruiker heeft geen toegang tot iets als MSDNAA.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Je hebt echt geen 4Gig nodig voor vs.net hoor. Op mijn main bak heb ik maar 1GB ram, en ik loop er alleen overheen bij debugsessies met 4 of 5 vs.net instances open.
settings van iemand anders geimporteerd, en nu werkt het weer.whoami schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:21:
[...]
Mja, ik heb hetzelfde probleem met VS.NET 2005. 't Zal dus niet aan VS.NET liggen, maar waarschijnlijk een of andere regkey oid ?
Top, ik heb de settings gereset en nu werkt het bij mij ook weerwhoami schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:56:
[...]
settings van iemand anders geimporteerd, en nu werkt het weer.
voor studenten heb je toch surfspot. ik denk alleen niet dat die de 64 bit versie hebben.AtleX schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:45:
Via school kan ik aardig wat krijgen, dus voor mij is het geen probleem. Maar de gemiddelde thuisgebruiker heeft geen toegang tot iets als MSDNAA.
voor visual studio kun je anders de express editie pakken. die heeft alleen niet zoveel features maar is wel gratis http://www.microsoft.com/express/
[ Voor 19% gewijzigd door capsoft op 18-12-2007 09:20 ]
Hier draait ie redelijk (2 gb machine), eet wel weer veel geheugen, maar niet hinderlijk.
Overigens heeft collega van mij heel goedkoop licenties gekocht in de bedrijfswinkel van MS in Amerika
Overigens heeft collega van mij heel goedkoop licenties gekocht in de bedrijfswinkel van MS in Amerika
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan bij Tools --> Options --> Project and Solutions geen menuitem meer vinden waar ik mijn Include/Library paths kan aanpassen. Weet iemand waar dit naartoe verhuist is?
Ah VC++ ipv VC# starten helpt
Ah VC++ ipv VC# starten helpt
[ Voor 11% gewijzigd door Maxonic op 19-12-2007 12:43 ]
Ik heb nu vijf instanties open staan en een geheugengebruik van 1 gb (inclusief overig spul). Draait eigenlijk allemaal wel prima.Sijmen schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:23:
Dat wordt toch een nieuwe machineheb er alleen even niet het geld voor.
Voor die snelheid kun je ook een obfuscator gebruiken, die probeer overal meteen 1 a 2 char naampjes van te makenwolkje schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:13:
Ah dus het voordeel is minder code, dus kleinere executables, dus snellere programma's!
Afgezien van wat problemen met de installer, bevalt Visual Studio .NET 2008 redelijk. Vooral LINQ To SQL is erg nice.
Wat wel erg vervelend is, is het converten van solutions. Het converten van een solution met 49 projecten duurde meer dan 30 minuten en thrashte daarna lekker. Daarna nog eens openen hielp wel, maar het geeft toch geen lekker gevoel. Het builden ging vervolgens wel sneller.
Wat betreft Linq to SQL, dat .Add hernoemd is naar .InsertOnSubmit was nogal irritant, aangezien alle video's gemaakt zijn met een beta en overal enkel gesproken wordt over de .add functie om te inserten. Heeft me bijna 2 uur gekost om dit te vinden.
Ook wordt newsequentialid() niet echt lekker ondersteund standaard door Linq To SQL, maar dat is simpel op te lossen.
Een bug waar ik me heel erg aan erger is als je een nieuwe windows application maakt, wat dingetjes aanpast, een compile doet en daarna je form filename renamed (Form1.vb -> frmMain.vb), dan kun je daarna niet meer rebuilden/runnen totdat je de IDE killed en opnieuw start, aangezien hij dan het .vhost.exe bestand niet meer kan overschrijven... Dus, forms renamen is een nono
Update:
Even Omgezet naar Linq To SQL
Wat wel erg vervelend is, is het converten van solutions. Het converten van een solution met 49 projecten duurde meer dan 30 minuten en thrashte daarna lekker. Daarna nog eens openen hielp wel, maar het geeft toch geen lekker gevoel. Het builden ging vervolgens wel sneller.
Wat betreft Linq to SQL, dat .Add hernoemd is naar .InsertOnSubmit was nogal irritant, aangezien alle video's gemaakt zijn met een beta en overal enkel gesproken wordt over de .add functie om te inserten. Heeft me bijna 2 uur gekost om dit te vinden.
Ook wordt newsequentialid() niet echt lekker ondersteund standaard door Linq To SQL, maar dat is simpel op te lossen.
Een bug waar ik me heel erg aan erger is als je een nieuwe windows application maakt, wat dingetjes aanpast, een compile doet en daarna je form filename renamed (Form1.vb -> frmMain.vb), dan kun je daarna niet meer rebuilden/runnen totdat je de IDE killed en opnieuw start, aangezien hij dan het .vhost.exe bestand niet meer kan overschrijven... Dus, forms renamen is een nono
Update:
Even Omgezet naar Linq To SQL
Linq != Linq to Sql. Mensen hebben het al zwaar genoeg met het snappen wat linq is, wat Linq to Sql is etc., de verwarring hoeft niet groter gemaakt te worden door linq to sql kortweg 'linq' te noemen.
Heeft iemand al ervaring met de error "Requested registry access is not allowed." Heb verschillende 'solutions' gevonden op het internet maar werken niet. En sommige berichten posten dat je gewoon moet wachten op een solution van Microsoft omdat het je Vista kan vern*uken.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik heb er zelf geen ervaring mee en (dus) ook niet gezocht naar een oplossing, maar helpt het misschien om VS2008 als Administrator te draaien?xzaz schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:38:
Heeft iemand al ervaring met de error "Requested registry access is not allowed." Heb verschillende 'solutions' gevonden op het internet maar werken niet. En sommige berichten posten dat je gewoon moet wachten op een solution van Microsoft omdat het je Vista kan vern*uken.
edit:
(waarmee ik dus bedoel right-click --> Uitvoeren als Administrator)
Werkt volgens mij ook alleen maar als je UAC aan hebt, want zonder UAC kan Vista geloof ik je rechten niet verhogen (ook als je al Administrator bent (zoals waarschijnlijk iedereen hier)
Werkt volgens mij ook alleen maar als je UAC aan hebt, want zonder UAC kan Vista geloof ik je rechten niet verhogen (ook als je al Administrator bent (zoals waarschijnlijk iedereen hier)
Dit was nodig bij VS2005 om het goed te laten draaien, heb ik ervaren. Misschien dat het ook bij VS2008 helpt?
[ Voor 17% gewijzigd door Jan_V op 22-12-2007 15:56 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Vreemd, daarnet ging m'n auto-formatting weer niet .... Geen idee hoe het komt; heb wel Castle geinstalleerd, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Anyway, jammer dat Castle blijkbaar nog geen project templates voor vs.net 2008 heeft.
Anyway, jammer dat Castle blijkbaar nog geen project templates voor vs.net 2008 heeft.
Helaas dit heb ik al geprobeerd, bedankt in ieder geval voor je suggestie, deze heb ik al geprobeerd:Jan_V schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:54:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee en (dus) ook niet gezocht naar een oplossing, maar helpt het misschien om VS2008 als Administrator te draaien?
edit:
Dit was nodig bij VS2005 om het goed te laten draaien, heb ik ervaren. Misschien dat het ook bij VS2008 helpt?
- You receive the "Requested registry access is not allowed" error message when you try to create a custom event log
- PRB: "Requested Registry Access Is Not Allowed" Error Message When ASP.NET Application Tries to Write New EventSource in the EventLog
- En alles wat onder aan deze pagina in de comments staat: http://geekswithblogs.net/timh/archive/2005/10/05/56029.aspx
Schiet tussen de palen en je scoort!
ff een kort vraagje:
Wanneer ik Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x64) heb geinstalleerd hoef ik dan niet meer Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x64) en Microsoft Visual C++ 2005 SP 1 Redistributable Package (x64) te installeren?
Ik weet niet of de 2008 versie nu beter is omdat ie nieuwer is en of de 2005 versies erin verwerkt zijn. Ik heb ze nu alledrie geinstalleerd ik krijg nu soms C++ runtime errors bij sommige games.
Wanneer ik Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x64) heb geinstalleerd hoef ik dan niet meer Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x64) en Microsoft Visual C++ 2005 SP 1 Redistributable Package (x64) te installeren?
Ik weet niet of de 2008 versie nu beter is omdat ie nieuwer is en of de 2005 versies erin verwerkt zijn. Ik heb ze nu alledrie geinstalleerd ik krijg nu soms C++ runtime errors bij sommige games.
Verwijderd
Al dat LINQ to SQL gedoe is leuk, net zoals DataSets (ADO.NET) leuk waren.
Maar je geeft een stuk controle uit handen, want nu maakt .NET alle SQL voor jouw. Het zal vast wel goed zijn, maar het geeft een beetje ongemakkelijk gevoel. Net zoals als er opeens een stel classes voor je gemaakt worden uit het niets, terwijl ik die liever zelf schrijf. Heb ik met LINQ to SQL net zoveel controle over mijn app als ik het allemaal handmatig schrijf?
De hele koppeling tussen OO en Relationeel is natuurlijk altijd een lastig verhaal.
In SQL server 2005 kun je bijvoorbeeld eigen geschreven .NET objecten als column waardetype gebruiken.
Zie je het al voor je? Een mengelmoes van OO en Relationeel? *ugh*
http://weblogs.asp.net/al...ve/2005/10/20/428014.aspx
Maar je geeft een stuk controle uit handen, want nu maakt .NET alle SQL voor jouw. Het zal vast wel goed zijn, maar het geeft een beetje ongemakkelijk gevoel. Net zoals als er opeens een stel classes voor je gemaakt worden uit het niets, terwijl ik die liever zelf schrijf. Heb ik met LINQ to SQL net zoveel controle over mijn app als ik het allemaal handmatig schrijf?
De hele koppeling tussen OO en Relationeel is natuurlijk altijd een lastig verhaal.
In SQL server 2005 kun je bijvoorbeeld eigen geschreven .NET objecten als column waardetype gebruiken.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 22:43 ]
Als je NHibernate gebruikt, schrijf je ook zelf geen SQL meer, maar HQL (en als 't echt nodig is, kan je nog altijd zelf sql gaan schrijven).Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:39:
Over dat genereren van die classes; heb je het dan niet over LINQ for Entities ? En is er geen mogelijkheid om die classes zelf te schrijven ? Ik dacht het wel, maar ben 't niet zeker.
Verwijderd
LINQ to SQL maakt toch classes voor jouw als je een Tabel sleurt en pleurt?whoami schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:52:
[...]
Als je NHibernate gebruikt, schrijf je ook zelf geen SQL meer, maar HQL (en als 't echt nodig is, kan je nog altijd zelf sql gaan schrijven).
Over dat genereren van die classes; heb je het dan niet over LINQ for Entities ? En is er geen mogelijkheid om die classes zelf te schrijven ? Ik dacht het wel, maar ben 't niet zeker.
Net of je anders geen 'mengelmoes' van OO en relationeel hebt wanneer je de SQL zelf zou schrijven..... (heet overigens 'the impedence mismatch'). Vandaar 'mapping' in o/r mappingVerwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:39:
[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 06-01-2008 10:23 ]
Verwijderd
Ik weet niet hoor maar eh ik heb Visual Studio 2008 op een laptop met AMD 64 Turion 1,66 GHZ X2EfBe schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:41:
[...]
Je kunt wel opsplitsen, maar dat neemt niet weg dat VS.NET gewoon trage troep is. Ik heb ons project ook opgesplitst in een aantal solutions omdat het anders gewoonweg niet te doen is. En dan zit ik nog op een Xeon 3Ghz bak met Raid 0 SCSI disks. (vs.net 2008 dev doe ik overigens op een quad core 2.4 ghz machine). Overigens is het wel noodzaak te development op een desktop / workstation. Zit je op een laptop, vergeet het dan maar. Zegt genoeg dacht ik.
En ik heb egt echt totaal geen problemen ondervonden. En bij mij gaat het vloeiend dus -.-
[ Voor 0% gewijzigd door whoami op 10-01-2008 16:04 ]
Over welke grootte van solution spreek je dan ? Hoeveel projecten ? Hoeveel files ? etc.. ?Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:00:
[...]
Ik weet niet hoor maar eh ik heb Visual Studio 2008 op een laptop met AMD 64 Turion 1,66 GHZ X2
En ik heb egt echt totaal geen problemen ondervonden. En bij mij gaat het vloeiend dus -.-
Ik zit hier met 14 projecten in één solution en die ben ik nu allemaal aan het opsplitsen. Het hele geval is anders niet meer vooruit te branden. Je bent vooral een tijd aan het wachten voordat je project volledig is geopend. Daarna valt het op zich mee. Het probleem van Microsoft is denk ik dat ze te weinig door de enterprise bril naar visual studio kijken. Het werkt allemaal prima als je korte, kleine projecten uitvoert.
Is er al een degelijke oplossing om om te gaan met many to many relations mbt LINQ to SQL?
Beetje offtopic maar ik vraag het omdat hier waarschijnlijk ook wel mensen zijn die met TFS werken, wij hebben redelijk vaak dat de TFS machine qua CPU door het dak gaat, de machine rebooten lijkt de enige remedie, na bijna 1.5 jaar TFS overwegen we nu weer over te gaan SVN.
Verwijderd
Niet alleen een tabel, ook relaties en koppeltabellen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:56:
[...]
LINQ to SQL maakt toch classes voor jouw als je een Tabel sleurt en pleurt?
De classes zijn partial dus je hebt zelf controle.
En het scheelt je ook nog eens ontzettend veel tijd.
Toch ben ik weer aan de slag gegaan met NHibernate. Wat ik mis is ondersteuning voor andere databases dan SQL Server en inderdaad onderdelen als many to many relationships die redelijk ranzig uitkomen. We zullen zien wat LINQ to Entities ons gaat brengen
.
Ik ben iig helemaal hooked aan DLINQ en maak er dus ook gretig gebruik van 
Gaat echt allemaal veel sneller zo.
En over de traagheid van VS2008, daar had alleen de beta last van. De final versie loopt gewoon zonder probs.
Gaat echt allemaal veel sneller zo.
En over de traagheid van VS2008, daar had alleen de beta last van. De final versie loopt gewoon zonder probs.
Verwijderd
Ik heb zelfs solutions van rond de 100 projecten en kan daar zonder probleem mee werken (zelfs beter in 2008, doordat deze wat slimmer build), dus ik vind het raar dat 14 voor jou al een probleem is. Werk je in VB of in C#?HawVer schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:39:
Ik zit hier met 14 projecten in één solution en die ben ik nu allemaal aan het opsplitsen. Het hele geval is anders niet meer vooruit te branden. Je bent vooral een tijd aan het wachten voordat je project volledig is geopend. Daarna valt het op zich mee. Het probleem van Microsoft is denk ik dat ze te weinig door de enterprise bril naar visual studio kijken. Het werkt allemaal prima als je korte, kleine projecten uitvoert.
Verwijderd
Sorry dat ik een erg laat antwoord geef had lange tijd geen internet maar.whoami schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:05:
[...]
Over welke grootte van solution spreek je dan ? Hoeveel projecten ? Hoeveel files ? etc.. ?
Ik ben bezig met een Source Mod voor half-life 2 en dat zijn 2 solutions met beide 2 projecten en totaal files ongeveer 2957 en grote is: 163MB
Het is mogelijk om met VS.NET 2008 code te debuggen die zich op een 'symbol server' bevind.
Zo heeft MS nu ook een symbol server opgezet met daarop de pdb files van het .NET framework.
Dit maakt het dus mogelijk om in de code van het .NET framework te steppen.
Hoe je VS.NET 2008 opzet om dit mogelijk te maken, lees je hier
Zo heeft MS nu ook een symbol server opgezet met daarop de pdb files van het .NET framework.
Dit maakt het dus mogelijk om in de code van het .NET framework te steppen.
Hoe je VS.NET 2008 opzet om dit mogelijk te maken, lees je hier
Oooh dat valt nog mee, wij zitten met 6 projecten aan zo'n 4000 files. Alleen bij opstarten en de eerste keer builden kan je effe koffie halen, maar voor de rest loopt het prima.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:33:
[...]
Sorry dat ik een erg laat antwoord geef had lange tijd geen internet maar.
Ik ben bezig met een Source Mod voor half-life 2 en dat zijn 2 solutions met beide 2 projecten en totaal files ongeveer 2957 en grote is: 163MB
Computer says no
Nou, als we zo gaan beginnen patsen:
70 projects, verdeeld over 15 solutions en ja, soms gaat dat niet zo heel vlotjes. Wel nog in VS.NET 2003
/offtopic
70 projects, verdeeld over 15 solutions en ja, soms gaat dat niet zo heel vlotjes. Wel nog in VS.NET 2003
/offtopic
Ik ben al achter het probleem, de component voor de gui die we gebruiken zijn design time erg langzaam en vreten flink wat geheugen. Het ligt dus niet aan Visual Studio.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:10:
[...]
Ik heb zelfs solutions van rond de 100 projecten en kan daar zonder probleem mee werken (zelfs beter in 2008, doordat deze wat slimmer build), dus ik vind het raar dat 14 voor jou al een probleem is. Werk je in VB of in C#?
Entity Framework biedt een net wat betere ondersteuning en heeft ook meer toekomst perspectief dan Linq to Sql. Linq to Sql moet je meer zien als een 'zoethouderdje' voor het entity framework.Piels schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:44:
Is er al een degelijke oplossing om om te gaan met many to many relations mbt LINQ to SQL?
@Moshe85 en whoami, Mag ik vragen binnen wat voor projecten jullie werken? Ik vind het wel eigenlijk wel interessant waar de ontwikkelende tweakers zich mee bezig houden.
Ik gebruik versie 2008 niet omdat het er nog niet was toen ik hier aan dit project begon. De helft van m'n project draait in productie, de andere nog niet. En om de boel nu over te zetten naar .NET 2.0 / 3.x, mja ..... later misschien, als het volledig in productie is.
Het project waar ik aan werk, is een resultaat van een integratie-project. Onze business heeft verschillende DB's verspreid over verschillende vestigingen waarin gegevens zitten waar onze klanten in geinteresseerd zijn, en de applicaties die wij voor onze klanten bouwen, gebruiken deze gegevens.
Nu hebben we één DB ipv die verspreide DB's (die DB staat wel op verschillende sites en wordt gerepliceerd (merge repl), mijn project bevat tools om die DB te onderhouden, scheduler die bepaalde processen uitvoert op geregelde tijdstippen op die DB, componenten die ervoor zorgen dat de juiste informatie in het gepaste formaat aan onze klanten kan aangeleverd worden (formaat & inhoud is afhankelijk van welke applicatie een bepaalde klant precies heeft), Business Logic die de integriteit van de gegevens bewaakt, DAL, etc....
Voor ieder 'logisch' onderdeel van m'n project heb ik een aparte solution; die DB wordt nl. vanuit verschillende 'point of views' gebruikt. Dan heb ik nog een solution met 'infrastructure' projecten, een solution met 'Common BusinessLogic', ...
Nouja, heel de boel uit de doeken doen zou ons te ver leiden.
Het project waar ik aan werk, is een resultaat van een integratie-project. Onze business heeft verschillende DB's verspreid over verschillende vestigingen waarin gegevens zitten waar onze klanten in geinteresseerd zijn, en de applicaties die wij voor onze klanten bouwen, gebruiken deze gegevens.
Nu hebben we één DB ipv die verspreide DB's (die DB staat wel op verschillende sites en wordt gerepliceerd (merge repl), mijn project bevat tools om die DB te onderhouden, scheduler die bepaalde processen uitvoert op geregelde tijdstippen op die DB, componenten die ervoor zorgen dat de juiste informatie in het gepaste formaat aan onze klanten kan aangeleverd worden (formaat & inhoud is afhankelijk van welke applicatie een bepaalde klant precies heeft), Business Logic die de integriteit van de gegevens bewaakt, DAL, etc....
Voor ieder 'logisch' onderdeel van m'n project heb ik een aparte solution; die DB wordt nl. vanuit verschillende 'point of views' gebruikt. Dan heb ik nog een solution met 'infrastructure' projecten, een solution met 'Common BusinessLogic', ...
Nouja, heel de boel uit de doeken doen zou ons te ver leiden.
Heb trouwens toch nog oplossing gevonden voor het collapse all verhaal 
\[Visual Studio 200X)Collapse/Expand all
\[Visual Studio 200X)Collapse/Expand all
Stapt MS van zijn conventies af of zijn ze gewoon inconsequent?
Ik zit een beetje met WPF te spelen, en ik zie dat alle UI elementen een naam met een kleine letter krijgen. In ASP.NET is het altijd, zoals met alles eigenlijk, een hoofdletter geweest. Enig idee waarom dit is?
Als je bijvoorbeeld een event handler laat genereren bij een control met naam, dan wordt de methode naam_Event genoemd, terwijl het bij een control zonder naam dan Control_Event wordt. Natuurlijk kun je dit zelf wel aanpassen, maar ik vind het wel behoorlijk irritant.
Ik zit een beetje met WPF te spelen, en ik zie dat alle UI elementen een naam met een kleine letter krijgen. In ASP.NET is het altijd, zoals met alles eigenlijk, een hoofdletter geweest. Enig idee waarom dit is?
Als je bijvoorbeeld een event handler laat genereren bij een control met naam, dan wordt de methode naam_Event genoemd, terwijl het bij een control zonder naam dan Control_Event wordt. Natuurlijk kun je dit zelf wel aanpassen, maar ik vind het wel behoorlijk irritant.
Schaamteloze schop, maar weet iemand of .JS files gehighlight behoren te worden? In VS 2005 werkte dit gewoon, maar op m'n verse 2008 install werkt het voor geen meter. Intellisense trouwens ook niet als ik Visual Assist uitzet, wat ook een beetje ingaat tegen wat ik hier in de draad gelezen heb.
Ook reacties op internet zijn tegenstrijdig. Een aantal reacties gevonden van mensen met hetzelfde euvel als ik, met reacties daarop dat javascript intellisense en highlighting discontinued zou zijn
. Elders lees je weer dat het gewoon prima werkt.
Overigens verliep de installatie sowieso al niet vlekkenloos, m'n offline MSDN docs deden het aanvankelijk ook niet, maar dat bleek een file permissions issue te zijn. Wellicht dat dat hier ook het geval is?
Anyway, als iemand kan bevestigen dat geopende .js files gewoon out of the box syntax highlighting en intellisense zouden moeten hebben dan kan ik denk ik maar beter een apart topic daarover openen
Needless to say, ik heb SP1 al geïnstalleerd en m'n install ook al een keer gerepaired.
Ook reacties op internet zijn tegenstrijdig. Een aantal reacties gevonden van mensen met hetzelfde euvel als ik, met reacties daarop dat javascript intellisense en highlighting discontinued zou zijn
Overigens verliep de installatie sowieso al niet vlekkenloos, m'n offline MSDN docs deden het aanvankelijk ook niet, maar dat bleek een file permissions issue te zijn. Wellicht dat dat hier ook het geval is?
Anyway, als iemand kan bevestigen dat geopende .js files gewoon out of the box syntax highlighting en intellisense zouden moeten hebben dan kan ik denk ik maar beter een apart topic daarover openen
Needless to say, ik heb SP1 al geïnstalleerd en m'n install ook al een keer gerepaired.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2008 22:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Doet ie dat ook als je gewoon een .js file opent zonder dat je een solution geopend hebt?
.edit: ik heb trouwens alleen VC++ en VC# geïnstalleerd. Verder kan ik nog VB en Visual Web Developer installeren. Is het wellicht onderdeel van dat laatste?
.edit: Ja dus, het werkt nu! \o/
.edit: ik heb trouwens alleen VC++ en VC# geïnstalleerd. Verder kan ik nog VB en Visual Web Developer installeren. Is het wellicht onderdeel van dat laatste?
.edit: Ja dus, het werkt nu! \o/
[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 11-09-2008 00:05 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Binnen mijn bedrijf gebruiken wij Visual Studio 2005 zonder problemen. Nu had ik Visual Express 2008 even geprobeerd en zat na een paar dagen ermee spelen opeens met een corrupt project wat ik zelfs niet kon fixen door het deleten van de project files. Wanneer ik het project compileerde kreeg ik bij het uitvoeren altijd de melding dat het de MSVC dll niet kon vinden.
Voorlopig blijven wij dus 2005 gebruiken
Voorlopig blijven wij dus 2005 gebruiken
Visual Studio 2008 bevalt mij heel goed. Geweldige debugger en geweldige intellisense 
Weet iemand of er ook toevallig een soort portable Visual Studio is, of een Visual Studio kloon (editor met in ieder geval intellisense en Windows Form Designer, debugger en compiler niet noodzakelijk) die portable (USB Stick 8GB) te gebruiken is?
Weet iemand of er ook toevallig een soort portable Visual Studio is, of een Visual Studio kloon (editor met in ieder geval intellisense en Windows Form Designer, debugger en compiler niet noodzakelijk) die portable (USB Stick 8GB) te gebruiken is?
De 'taal' van WPF is XAML (zammel). Het is een vorm van XML en in XML moet alle attributen en elementen lowercase.Ik zit een beetje met WPF te spelen, en ik zie dat alle UI elementen een naam met een kleine letter krijgen. In ASP.NET is het altijd, zoals met alles eigenlijk, een hoofdletter geweest. Enig idee waarom dit is?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Misschien dat dit wat is? http://www.codeproject.com/KB/miscctrl/ScriptEditorCtrl.aspxSebazzz schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:00:
Sebazzz schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:00:
De 'taal' van WPF is XAML (zammel). Het is een vorm van XML en in XML moet alle attributen en elementen lowercase.
offtopic:
Na SOA vind ik XAML ook weer zo'n prachtige afkorting ... toen ik 't vandaag uitsprak bedacht ik me dat zemmel straattaal is voor homo ... komt uit Arabisch of Berbers ofzo. Maargoed.
Na SOA vind ik XAML ook weer zo'n prachtige afkorting ... toen ik 't vandaag uitsprak bedacht ik me dat zemmel straattaal is voor homo ... komt uit Arabisch of Berbers ofzo. Maargoed.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Mooi, dan heb ik ieder geval wat meer van mijn niveau te doen tijdens de informatica lessenHawVer schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:28:
[...]
Misschien dat dit wat is? http://www.codeproject.com/KB/miscctrl/ScriptEditorCtrl.aspx
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]