Toon posts:

[XP] Hoe kom ik aan OEM-recovery cds (herinstallatie)?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik regelmatig computers opnieuw moet installeren zie ik zeer regelmatig dat er bij de computer geen recovery-disc is geleverd. Dit werkt erg frustrerend, omdat er veel tijd gaat zitten in het vinden van de juiste recovery cd.

Nu heb ik op meerdere plaatsen wel wat gelezen, en dat je bij de fabrikant maar de cd moet bestellen, maar die kan ik op geen enkele manier bereiken helaas! Het gaat in dit geval om Dell. Je wordt er echt moe van! Ik heb echt allerlei fora afgezocht, maar concrete manieren hoe ik aan recovery cds kan komen vind ik niet :(

Hoe doet een computerbedrijf dit, heeft deze een vast pakket van cds waarmee deze kan herinstalleren dmv de windows sticker te gebruiken voor bijvoorbeeld dell, medion, PB, compaq?

En weet iemand hoe ik aan zo'n pakket zou kunnen komen?

Alvast super bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon zelf een image maken van je PC. Programma's hiervoor zijn bijvoorbeeld:
- Norton Ghost
- Acronis TrueImage

Wat heb je zelf al gezocht?
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:55:
Nu heb ik op meerdere plaatsen wel wat gelezen, en dat je bij de fabrikant maar de cd moet bestellen, maar die kan ik op geen enkele manier bereiken helaas! Het gaat in dit geval om Dell. Je wordt er echt moe van! Ik heb echt allerlei fora afgezocht, maar concrete manieren hoe ik aan recovery cds kan komen vind ik niet :(
Eh, Dell kan je echt wel bellen hoor. Ik heb niet echt het gevoel dat je zelf veel moeite hebt gedaan, want als je naar www.dell.nl gaat zijn er zo telefoonnummers te vinden.
En weet iemand hoe ik aan zo'n pakket zou kunnen komen?
Kopen... :+

[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 09-09-2007 19:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gewoon een XP cd gebruiken? Wat is daar mis mee?
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:55:
Hoe doet een computerbedrijf dit, heeft deze een vast pakket van cds waarmee deze kan herinstalleren dmv de windows sticker te gebruiken voor bijvoorbeeld dell, medion, PB, compaq?
Ik werk zelf op de TD van een computerwinkel. Daar heb ik een aantal unattended Windows XP CD's gemaakt. Alles er op en er aan, inclusief een shitload drivers.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
fsfikke schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:58:
Gewoon een XP cd gebruiken? Wat is daar mis mee?

[...]

Ik werk zelf op de TD van een computerwinkel. Daar heb ik een aantal unattended Windows XP CD's gemaakt. Alles er op en er aan, inclusief een shitload drivers.
idd. Als klant geen restore-cd's heeft, en/of restorepartities kwijt zijn (defecte hdd) dan gaat er gewoon een kale (wel unattended) xp home/pro oem op. Drivers download je wel. Zijn ze alleen vaak wel de bijgeleverde software kwijt, maar ja, dat is dan jammer dan. Keuze tussen cd's bestellen (kosten) of kale windows + drv alleen zonder sommige dell/hp/whatever-applicaties is vaak snel gemaakt door de klant

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dell levert die cd, en als je doorvraagt krijg je die wel. Ook bij pc's die ooit van een bedrijf geweest zijn maar wel nog licentie (sticker) bevatten :P
En een computerleverancier zal gewoon de cd's bewaren zodat deze dit soort domme probleempjes niet heeft. Staat nogal onprofessioneel ook.

Dell bellen, wij kunnen je niet helpen verder want windows is nogaltijd niet vrij te kopieeren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar ik blijf erbij dat Dell slecht te bereiken is. Vooral voor mij (ik werk van 7 tot 17.00 uur) dus kan ik ze normaliter niet bereiken. Daarom zocht ik een andere methode hiervoor, maar mailen doen ze niet aan en bellen wordt dus lastig. Wel hebben ze een chatdienst maar helaas ook tijdens werktijden.

Maar laat nu een ander voor me bellen, dus het komt wel goed. Alvast bedankt!

Oja: en een unattended cd, kan die ook zo gemaakt worden dat deze onafhankelijk van het soort besturingssysteem (xp home, pro, MC etc) via de code kan worden geinstalleerd? Dat je bijvoorbeeld een dvd maakt met meerdere versies in 1?

En unattended betekent eigenlijk gewoon zonder toezicht installeren of begrijp ik dit verkeerd?

MVG Frank

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

sanfranjake schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:15:
Dell levert die cd, en als je doorvraagt krijg je die wel. Ook bij pc's die ooit van een bedrijf geweest zijn maar wel nog licentie (sticker) bevatten :P
En een computerleverancier zal gewoon de cd's bewaren zodat deze dit soort domme probleempjes niet heeft. Staat nogal onprofessioneel ook.

Dell bellen, wij kunnen je niet helpen verder want windows is nogaltijd niet vrij te kopieeren.
u werkt bij dell?

en wat nou als je recovery partitie (D) er de brui aan geeft?

888 voor ondertiteling

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ramoonus schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:05:
[...]

u werkt bij dell?

en wat nou als je recovery partitie (D) er de brui aan geeft?
Nee hoor, ik heb zelf die discussie eens met ze gevoerd, en gewonnen })

Mijn spoorwegfotografie

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:03:
Bedankt, maar ik blijf erbij dat Dell slecht te bereiken is. Vooral voor mij (ik werk van 7 tot 17.00 uur) dus kan ik ze normaliter niet bereiken. Daarom zocht ik een andere methode hiervoor, maar mailen doen ze niet aan en bellen wordt dus lastig. Wel hebben ze een chatdienst maar helaas ook tijdens werktijden.

Maar laat nu een ander voor me bellen, dus het komt wel goed. Alvast bedankt!

Oja: en een unattended cd, kan die ook zo gemaakt worden dat deze onafhankelijk van het soort besturingssysteem (xp home, pro, MC etc) via de code kan worden geinstalleerd? Dat je bijvoorbeeld een dvd maakt met meerdere versies in 1?

En unattended betekent eigenlijk gewoon zonder toezicht installeren of begrijp ik dit verkeerd?

MVG Frank
Dat is ook mogelijk, maar het gaat niet zozeer om het unattended zijn, meer om het feit dat een normale Windows CD prima voldoet tov recovery CD's.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yep gewoon een xp unattended of een ghost en daarna met de keychanger de key aanpassen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

KillerAce_NL schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:26:
Yep gewoon een xp unattended of een ghost en daarna met de keychanger de key aanpassen.
Kan zelf gewoon met de activatietool die je standaard moet doorlopen (Via telefoon > Productcode wijzigen)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

I know, maar dit is sneller en makkelijker en je kan verscheidene licentievormen gebruiken. Dus gewoon omzetten van VLK naar OEM etc.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KillerAce_NL schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:28:
I know, maar dit is sneller en makkelijker en je kan verscheidene licentievormen gebruiken. Dus gewoon omzetten van VLK naar OEM etc.
Er zijn verschillende cd's voor die elkaars keys niet vreten. Als je met een OEM cd hebt geinstalleerd, moet je dus reinstall/upgradeinstall doen om een VLK te kunnen gebruiken :)

Mijn spoorwegfotografie

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

sanfranjake schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:35:
[...]

Er zijn verschillende cd's voor die elkaars keys niet vreten. Als je met een OEM cd hebt geinstalleerd, moet je dus reinstall/upgradeinstall doen om een VLK te kunnen gebruiken :)
Neen dit hoeft dus juist niet :)
Ik heb het niet over een illegal tooltje maar over MS's eigen keychange tool.
keyupdatetool.exe, zoek maar en probeer maar :)

Heb hem zelf gevonden toen omdat een collega van mij zo dom was geweest om een image te maken gebaseerd op een VLK versie. Maar die image was dus voor OEM users.
Met deze tool hoefde ik niet te re-installen of upgraden, gewoon de tool draaien en ik kon de OEM key invoeren. Wel aktieve internetconnectie vereist.

[ Voor 30% gewijzigd door KillerAce_NL op 11-09-2007 16:48 ]

Verwijderd

Hallo daar,

Ik zat met hetzelfde probleem, wat doe ik: ik heb hier kopieen van orginele oem cd's van windows. XP Home, en XP Pro (en vista home)

Met deze cd's lukt het me altijd om computers te her-installeren met gebruik van de licentie sticker die op vrijwel elke pc te vinden is. Je betaald bij een MS product altijd voor de legitieme code, dus op het moment dat je met een gekopieerde windows cd windows installeerd en gebruik maakt van de orginele betaalde licensie code is er geen probleem. Ook activeren werkt altijd probleemloos.

Een tip;
Ga naar de lokale computer winkel en vraag of ze een kopie willen maken van een orginele windows cd (oem). Of kijk in je vrienden/familie kring of iemand een losse xp licentie heeft aangeschaft, of windows cd bij zijn pc geleverd heeft gekregen. Dit zijn vrijwel altijd de orginele oem cd's.

Voor zover ik weet, doe je hiermee niks illegaal's.

Met vriendelijke groeten,

Ralph
Pagina: 1