SB Live 5.1 alleen links geluid.

Pagina: 1
Acties:

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 15:23
Hey mensen,

Ik heb al jaren een Soundblaster Live 5.1 soundkaart en nooit problemen mee gehad, totdat ik tijdje terug een nieuwe install heb gedaan.

Ik heb nu alleen in de woofer, center, rechts- en linksvoor geluid. rechts- en linksACHTER dus niet.

Maar ook heb ik als ik de koptelefoon op heb, alleen links geluid.

Mijn systeem:
Ahtlon 3200
512 MB
Windows XP
SB Live 5.1 version: 3509.1.0.0 drivers

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd. De driver die op de meegeleverde CD staan ( die het normaal altijd deed... ) die werkt nu dus niet, tenminste niet volledig.
Ik heb ook al de soundkaart eruit gehaald in de hoop dat ie de drivers misschien opnieuw zou oppakken ofzo, maar helaas.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Thx alvast.

Grtz Tim

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je al een mp3 oid erop proberen te prikken (op de boxen), om te kijken of het niet aan de boxen ligt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• metallicattim
ik heb de achterste boxen al op de voorste kanalen aangesloten jah en die werken gewoon.

Ook de koptelefoon werkt op de laptop van mn vriendin.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Probeer eens kX Project, die werkt erg goed met SB live serie. Ik had ook eerst bij m'n 5.1 kaart die mee geleverde drivers geprobeert (volgens mij had ik toen ook dit probleem). Maar met kX werkte het allemaal perfect. Misschien moet je wel effe met de instellingen kloten

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
metallicattim schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:29:
ik heb de achterste boxen al op de voorste kanalen aangesloten jah en die werken gewoon.

Ook de koptelefoon werkt op de laptop van mn vriendin.
Misschien stom hoor, maar staan alle schuifjes van je volume wel in het midden? :9

• metallicattim
Xtresis schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:34:
[...]

Misschien stom hoor, maar staan alle schuifjes van je volume wel in het midden? :9
Jah hoor, dat heb ik wel gechecked ;)

@ibmos2warp, ik ga het proberen!

• metallicattim
Oh btw.

Ik heb nu bij Luidsprekeropstelling: "Stereoluidsprekers voor op het bureaublad" geselecteerd, want als ik "5.1 Surround Sound-luidsprekers" kies, klinkt het alsof er een flanger o.i.d. over het geluid heen zit. En ook met 5.1 geselecteerd, doen de achterste boxen het niet en de rechterkant van de koptelefoon het niet ;)

• metallicattim
Kx project werkt ook niet... Ik heb het geinstalleerd, en er staat nu idd een Kx logo in het "Eigenschapen voor geluiden en audioapparaten" maar nog steeds hetzelfde probleem :(

• metallicattim
Ik had niet gereboot ( er stond immers, niet rebooten na install ) maar omdat in apparaatbeheer toch stond dat ik moest rebooten, toch maar gedaan, kan geen kwaad.

NU werkt het dus wel na wat gekloot in de instellingen!
ibmos2warp you're the man!! _/-\o_

Ik moet nu alleen nog beetje rotzooien met de instellingen, want de achterste boxen zijn wel heel zacht.

[ Voor 17% gewijzigd door metallicattim op 09-09-2007 20:23 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
metallicattim schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:08:
Kx project werkt ook niet... Ik heb het geinstalleerd, en er staat nu idd een Kx logo in het "Eigenschapen voor geluiden en audioapparaten" maar nog steeds hetzelfde probleem :(
Das jammer, wil je volgende keer trouwens het mooie Edit knopje gebruiken :P

Je zou eens met drivercleaner oid, alle drivers van creative van je computer af moeten gooien, nu istalleer je driver na driver na driver, wat nogal in de knoop kan komen te zitten. Opschonen dus!

@ Hierboven, Tjha.. reboot is wel handig ja, anders kan hij de nieuwe drivers niet echt lekker laden, naja, probeelm opgeslost, weer een tevreden tweaker!

[ Voor 12% gewijzigd door Tomfish op 09-09-2007 20:21 ]

• metallicattim
Excuses! :$

Koptelefoon heeft nu aan beide kanten geluid, MOOI!

De speakers werken nu ook wel, alleen de achterste 2 zijn echt HEEL zacht, moet er met mn oor op gaan liggen voordat ik iets hoor. Kan ik dat ergens instellen in dat Kx programma?

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

metallicattim schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:19:
Ik had niet gereboot ( er stond immers, niet rebooten na install ) maar omdat in apparaatbeheer toch stond dat ik moest rebooten, toch maar gedaan, kan geen kwaad.
Idd, meestal wel goed na een driver install :).
NU werkt het dus wel na wat gekloot in de instellingen!
ibmos2warp you're the man!! _/-\o_
Ik moet nu alleen nog beetje rotzooien met de instellingen, want de achterste boxen zijn wel heel zacht.
Hmm... Jah, ik weet niet precies meer hoe kX in elkaar stak, maar je moest ergens achteraf dacht ik wat instellen en dat weer ergens ook wat... Maar dat was wel met een oude versie, nu zijn ze dacht ik al weer een versie verder
Mjah, ik had toen d'r tijd ook heel erg problemen met die SB en kwam ik op dit uit. En ik weet wat de problemen zijn. :).

Ik weet alles van niks

• metallicattim
ik kan niet vinden waar ik de speakers apart kan instellen kwa volume... zou toch makkelijk moeten kunnen eigenlijk ofniet?

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Heb je hier al gekeken?
En je moet het schuifje niet helemaal omhoog trekken maar eventjes d'r onder.
Ik weet er ook niks meer vanaf, ik heb er zo lang geleden ingesteld en gebruik het onder tussen ook niet meer

[ Voor 27% gewijzigd door ibmos2warp op 09-09-2007 21:25 ]

Ik weet alles van niks

Pagina: 1