Toon posts:

[DNS Server 2003] Clients kunnen records niet updaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus een klein domeintje met daarin 3 pc's: 1 Server 2003 DC + DNS (AD integrated), 1 Vista (:( ), 1 XP en nog een VM op de 2K3 bak met nog een 2K3 server er op draaien. De pc's in mijn domein gebruiken de server als DNS server en natuurlijk DC. De server kan gewoon internet adressen resolven. PC's zitten gekoppeld aan een 4 poorts Linksys switch, 1tje ook met een draadloze verbinding.

Ik heb "allow dynamic updates" aan staan in DNS. Ook staat mijn DNSUpdateProxy in het lijstje van bevoegde gebruikers. Alle pc's zijn lid van de DNSUpdateProxy.

Nou het probleem: geen enkele pc kan zijn record vastleggen, er wordt simpelweg niets aangemaakt in DNS. Behalve voor de VIRTUELE 2K3 server, die krijgt netjes een hostrecord op mijn DNS server...

Sorrie als ik niet genoeg info geef, ik weet niet wat jullie allemaal nodig zijn om te troubleshooten, dus ask away zou ik zeggen....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
secure only updates? DnsDiag output geeft ook niks nuttigs? Eventlogs (DNS)
Die hele DNSUpdateProxy groep heb ik in een native-ad omgeving met 2000+ clients nog nooit hoeven gebruiken, dus jij waarschijnlijk ook niet.
vinkje "register this connection's addresses in dns" staat natuurlijk aan, en mbt suffix ook alles goed?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bij dnsdiag geeft hij aan dat hij isatq.dll niet kan vinden merk ik net.
Inderdaad: ik had allow secure only aan staan, maar dat zou toch gewoon moeten werken binnen een domein? Vinkje staat overal aan en suffix staat ook goed, deze krijgt hij ook gewoon toegewezen via AD...