Toon posts:

[MCE 2005] Diverse blauwe schermen, oorzaak onbekend*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd wordt ik in toenemende mate geconfronteerd met ‘blauwe schermen’.

Het scherm vermeldt niet altijd dezelfde melding; vaak is het
‘kernel data inpage error’,
een andere keer staat onderaan slechts een foutcode als
‘STOP: 0x000000000F4’ Deze code varieert echter.

De foutmelding komt altijd pas als Windows volledig is opgestart of een tijdje loopt; nooit in het opstartproces.

Ik heb de indruk dat de storing zich voornamelijk voordoet als ik data van de ene partitie naar de andere overzet, of anderszins de pc ‘aan het werk zet’. Tijdens het kijken van een film komt de melding echter nooit voor.
Soms krijg ik per 5 minuten 4x een blauw scherm, een andere keer draait de pc een dag probleemloos. Het lijkt me daarom raar dat het iets met de temperatuur te maken heeft.

Ik heb met de ‘ultimate boot cd’ de harde schijf volledig gecontroleerd: geen fouten.
Met ‘memtool 86+’ heb ik het geheugen anderhalf uur lang getest; geen fouten.

Voor de volledigheid, vermeld ik hieronder mijn systeem:
- MSI k9n NEO-F nF550 DDR2/800 PCI-express
- AMD Athlon 64 3500+ socket AM2 boxed
- 512 MB Nany elixir DDR2/533 Dimm (2maal)
- WD 320 GB S-ATA II U300 7200RPM 8 mb
- Asus Radeon X550 256mb DDR PCI-r
- Coolermaster ATX 450W voiding active
- NEC ND 3550 DVD R/RW dual layer
- hauppage WIN TV pPVR-150 MCE OEM

Het geheel is gehuisvest in een Greenpower HTCP Case (met cardreader etc) en draait op Microsoft Windows Media Center 2005 DSP NL.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hebt ge u geheugen al eens getest?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
ja; met ‘memtool 86+’ heb ik het geheugen anderhalf uur lang getest; geen fouten.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

Zet de pagefile eens op 0, computer herstarten en dan de pagefile weer opnieuw aanmaken.

Error Message with RAM Problems or Damaged Virtual Memory Manager
(gaat om een andere foutmelding maar het is wel de moeite waard)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:12:
ja; met ‘memtool 86+’ heb ik het geheugen anderhalf uur lang getest; geen fouten.
anderhalf uur is niet genoeg, minimaal 8 uur.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien zou je dat toch nog eens iets grondiger kunnen testen. Harddisken de smart-info uitlezen, temperaturen met bijvoorbeeld SpeedFan (of in de bios direct na zo'n crash).
Misschien al eens gekeken of er een biosupdate is voor dat bord? Staat er nog iets in de Windows eventlogs verder?
Gebeurt dit enkel en alleen bij kopieeren van/naar dezelfde disk/partities? Of heb je meerdere disken, en heb je ook problemen bij het kopieeren tussen de verschillende fysieke disken? En zijn dat vooral veel kleine bestandjes, of hele grote bestanden, say 2 GB + ?
Ik zet je OS per de Windows Clients - Policy nog even in de titel.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
jullie diverse reacties overlezend, concludeer ik dat het wellicht geheugen toch defect is, omdat ik niet uitvoerig genoeg getest heb.
ik heb slechts 1 hd, die in diverse partities is opgedeeld. het 'pompen van data' is vaak niet enorm groot; max 700 mb per keer zeg maar. de ene keer gaat dit soepel, de andere keer is het een soap.

erg technisch ben ik niet; het flashen van het bios heb ik nog nooit gedaan, maar met een erg instabiel systeem gruwt me dit toe.
ik zou ook niet weten hoe ik de pagefile op nul zet :S

wellicht naief, maar zou een herinstallatie van windows een oplossing kunnen zijn?
of doe ik er verstandig aan deze pc naar de technische dienst te brengen? (1 maand na verstrijken van jaar garantie grrr)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:54:
ik zou ook niet weten hoe ik de pagefile op nul zet :S
Dat stel je via configuratiescherm > systeem > tabblad geavanceerd, knopje prestaties in.
wellicht naief, maar zou een herinstallatie van windows een oplossing kunnen zijn?
Ik ben van mening dat je geen enkele mogelijkheid moet uitsluiten voordat je iets geprobeerd hebt. "assumption is the mother of all fuckups" (ooit ergens gelezen, zeer van toepassing :P )
of doe ik er verstandig aan deze pc naar de technische dienst te brengen? (1 maand na verstrijken van jaar garantie grrr)
Vaak geven de fabrikanten zelf ook garantie, langer dan een jaar. Dus als je nou zelf even slim uitvogelt wat er precies mis is, en dan de betreffende fabrikant eens contacteert over fabrieksgarantie en dergelijke :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
1) Dat stel je via configuratiescherm > systeem > tabblad geavanceerd, knopje prestaties in.

Als ik onder dat tablad kijk, dan kan ik kiezen uit de volgende 'knoppen';
prestaties, gebruikersprofielen en opstart-en herstelinstellingen.
onder het meest waarschijnlijke prestaties zie ik nergens 'pagefile'.

waar staat het precies?

2) Vaak geven de fabrikanten zelf ook garantie, langer dan een jaar. Dus als je nou zelf even slim uitvogelt wat er precies mis is, en dan de betreffende fabrikant eens contacteert over fabrieksgarantie en dergelijke

ik ben bang dat ik daar zelf niet technisch genoeg voor ben. Is er een ultieme tool om dit te laten controleren? Ultimate boot cd heb ik al eens geprobeerd, maar daar vond IK niets mee

3) uit onwetendheid ben ik helaas veroordeeld tot een groot aantal 'assumptions' ;-)

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40
Een herinstallatie lijkt me wellicht ook zinvol. (Je zou eerst een ghost image kunnen maken van je huidige configuratie.)

Kijk ook al je drivers een na, wellicht zijn er updates voor beschikbaar.
(chipset drivers, videodrivers etc.)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
sinds begin oktober alles opnieuw geinstalleerd

sinds vanmiddag knalt echter mcafee deruit
reinstall was vereist
dit mislukte op verschillende manier

systeemherstel via herstelpunt is niet toegankelijk, ook niet met veilig opstarten

het opnieuw installarern van windows loopt stuk bij de isntallatie van de hardware

volledigheidshalve een avast scan laten doen; deze trof geen virussen aan

op dit moment kan ik NIETS meer met het systeem; het blijft hangen in het installeren van windows.
vanmiddag deed hij eht nog, en ik heb niets nieuws geïnstalleerd.

heeft iemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vroeg je in je gesloten vage storing topic ook of je wat duidelijker wil zijn in je posts (en het bij voorkeur in een nieuw topic wil doen, maar goed).
Als ik je huidige toevoeging tegenover de topicstart zie, dan kan je het blijkbaar wel..

Als je install op hardware detectie al vast loopt, lijkt het je dan geen goed idee je daar eens op te richten in plaats van alle softwarematige zaken te gaan nakijken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb, voor ik alles opnieuw installeerde, diverse diagnostische testen lopen draaien. Hierbij kun je denken aan een memory-test, die ik enkele uren heb laten lopen. Hier kwam geen storing uit naar voren, net als het controleren van de harde schijf met diverse programmas.

voor de vage storing van vanmiddag, liep het systeem OF vast bij het starten (soms wel tot 10keer toe een blauw scherm) OF niet, en draaide het systeem dagenlang. Soms liep het dan wel ineens vast, bijv bij downloaden grote bestanden of het overzetten van data van de ene op de andere partitie.

de nieuwe storing, waarbij ik dus aanvankelijk alles kon draaien behalve installatie mcafee of sysherstelpunt, is voor mij erg onduidelijk. Ik kan dit niet rijmen met blauwe schermen, want hij doet het dan gewoon niet, maar het OS an sich blijft draaien.

ik ben behoorlijk moedeloos nu: ik weet niet waar ik het moet zoeken!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

Zet je BIOS eens op de safe of default values.
Pagina: 1