Sinds enige tijd wordt ik in toenemende mate geconfronteerd met ‘blauwe schermen’.
Het scherm vermeldt niet altijd dezelfde melding; vaak is het
‘kernel data inpage error’,
een andere keer staat onderaan slechts een foutcode als
‘STOP: 0x000000000F4’ Deze code varieert echter.
De foutmelding komt altijd pas als Windows volledig is opgestart of een tijdje loopt; nooit in het opstartproces.
Ik heb de indruk dat de storing zich voornamelijk voordoet als ik data van de ene partitie naar de andere overzet, of anderszins de pc ‘aan het werk zet’. Tijdens het kijken van een film komt de melding echter nooit voor.
Soms krijg ik per 5 minuten 4x een blauw scherm, een andere keer draait de pc een dag probleemloos. Het lijkt me daarom raar dat het iets met de temperatuur te maken heeft.
Ik heb met de ‘ultimate boot cd’ de harde schijf volledig gecontroleerd: geen fouten.
Met ‘memtool 86+’ heb ik het geheugen anderhalf uur lang getest; geen fouten.
Voor de volledigheid, vermeld ik hieronder mijn systeem:
- MSI k9n NEO-F nF550 DDR2/800 PCI-express
- AMD Athlon 64 3500+ socket AM2 boxed
- 512 MB Nany elixir DDR2/533 Dimm (2maal)
- WD 320 GB S-ATA II U300 7200RPM 8 mb
- Asus Radeon X550 256mb DDR PCI-r
- Coolermaster ATX 450W voiding active
- NEC ND 3550 DVD R/RW dual layer
- hauppage WIN TV pPVR-150 MCE OEM
Het geheel is gehuisvest in een Greenpower HTCP Case (met cardreader etc) en draait op Microsoft Windows Media Center 2005 DSP NL.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Het scherm vermeldt niet altijd dezelfde melding; vaak is het
‘kernel data inpage error’,
een andere keer staat onderaan slechts een foutcode als
‘STOP: 0x000000000F4’ Deze code varieert echter.
De foutmelding komt altijd pas als Windows volledig is opgestart of een tijdje loopt; nooit in het opstartproces.
Ik heb de indruk dat de storing zich voornamelijk voordoet als ik data van de ene partitie naar de andere overzet, of anderszins de pc ‘aan het werk zet’. Tijdens het kijken van een film komt de melding echter nooit voor.
Soms krijg ik per 5 minuten 4x een blauw scherm, een andere keer draait de pc een dag probleemloos. Het lijkt me daarom raar dat het iets met de temperatuur te maken heeft.
Ik heb met de ‘ultimate boot cd’ de harde schijf volledig gecontroleerd: geen fouten.
Met ‘memtool 86+’ heb ik het geheugen anderhalf uur lang getest; geen fouten.
Voor de volledigheid, vermeld ik hieronder mijn systeem:
- MSI k9n NEO-F nF550 DDR2/800 PCI-express
- AMD Athlon 64 3500+ socket AM2 boxed
- 512 MB Nany elixir DDR2/533 Dimm (2maal)
- WD 320 GB S-ATA II U300 7200RPM 8 mb
- Asus Radeon X550 256mb DDR PCI-r
- Coolermaster ATX 450W voiding active
- NEC ND 3550 DVD R/RW dual layer
- hauppage WIN TV pPVR-150 MCE OEM
Het geheel is gehuisvest in een Greenpower HTCP Case (met cardreader etc) en draait op Microsoft Windows Media Center 2005 DSP NL.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?