[testcase] Verlaten zwembad

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:44

mambo No5

Bad Apple?

Topicstarter
Om meteen maar van start te gaan: dit complex kwam ik stomtoevallig tegen in m'n vakantie op Rhodos afgelopen zomer. Heel het complex zag er verschrikkelijk verlaten uit en had een surreële sfeer van vergane glorie over zich. Aangezien ik daar niet echt vies van ben heb ik dustijds besloten om het geheel te fotograferen en her en der te laten zien :)

Alle foto's zijn gemaakt met een Canon powershot A620 met automatische instellingen. Bij sommige foto's heb ik een beetje gecropt en gedraaid, maar voor de rest heb ik er bijna niets aan bewerkt. Dit is overigens m'n eerste testcase, so bear with me..

#1: De duikplanktoren vanaf het hoofdgebouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.01.JPG

#2: Het hoofdgebouw, vanuit de entree genomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.02.JPG

#3: De entree zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.03.JPG

#4: De kluisjes van hout (triplex geloof ik):
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.04.JPG

#5: De ketelruimte:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.05.JPG
brakke foto; m'n flitser had niet genoeg power voor de hele ruimte en een statief had ik niet bij me. Toch heb ik deze even toegevoegd om de algemene sfeer daar te ondersteunen..

#6: Het hoofdgebouw vanaf het plein genomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.06.JPG
Onder alle bosjes liggen nog gewoon de grindtegels; alles is er doodleuk overheen gegroeid

#7: Het diepe bad:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.07.JPG
Dit is dus een meter of 5 diep, een aantal tegels begint al af te brokkelen. Niet echt een plek om in te vallen.. :X

#8: De duikplanktoren:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.08.JPG

#9: Het banenbad:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.09.JPG

#10: Een brugje over een smal deel van het zwembad heen:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.10.JPG
Deze brug liep over een verbindingsstukje tussen het peuterbad en het banenbad heen als het ware. Dit is meteen ook de trap voor de glijbaan..

#11: De glijbaan; van beton (crop):
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.11.JPG

#12: De glijbaan (originele foto):
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.12.JPG

#13: Douchecellen buiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.13.JPG
De douchecellen zijn als het ware in drie delen gedeeld; elk partje heeft 3 douchekoppen en een vloer van los grind.

#14: Ventilatiegaten in het hoofdgebouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.14.JPG

#15: De administratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.15.JPG
Dit is een van de kamers in het hoofdgebouw waar gewoon nog doodleuk de complete administratie ligt. :/ In andere kamers waren nog matrassen en bedden te vinden..

#16: Het hek bij de in/uitgang:
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Zwembad_rhodos_2007/zwembad.16.JPG

Al met al is dit een behoorlijk surreële plek om rond te lopen, zeker aangezien dit aan een doorgaande weg ligt en ook vlak bij een strand en troeristencentra ligt. Vooral de kamer met de administratie komt mij erg vreemd over; je administratie is toch zo ongeveer het laatste wat je rond wilt laten slingeren denk ik? Een wallpaper daarvan is hier te vinden in een 2550*1024 resolutie voor de breedbeelders onder ons :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 09:50
je wil niet weten hoeveel administratie er open en bloot in leegstaande gebouwen nog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Toffe foto's, heeft wel wat vind ik :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:55
Fototechnisch is het natuurlijk niet heel erg hoogstaand, maar het geeft wel een hele mooie impressie. Heeft inderdaad wel wat.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt opmerkelijk dat dit zo in verval gelaten wordt. Waarschijnlijk een al te ambitieuze projectleider die zijn geldbuidel niet goed bekeken had, jammer. Mooie foto's van d eomgeving wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Krijg een beetje Tsjernobyl-gevoel bij de foto's. Vooral ook door de administratie die er nog ligt. Alsof iedereen overhaast is weggegaan. Leuke foto's, krijg er bijna kippenvel van.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

nose schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:32:
Krijg een beetje Tsjernobyl-gevoel bij de foto's.
Ik dacht precies hetzelfde toen ik deze foto's zag. Een beetje een mysterieuze sfeer, zoals je dat ook hebt in het spel STALKER. Maar dan op een hele mooie zonnige locatie.

Ik vind dit soort foto's persoonlijk vaak boeiender dan een perfecte shot van een baai, een uitzichtpunt of een dorpje. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bizar...

Paar jaar geleden naar Kreta geweest, met ongeveer zo'n zelfde zwembad op een militair terrein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

idd een zeer boeiende fotoreeks. Het blijft toch bijzonder. Ik vraag me af hoe lang het eigenlijk al zo verlaten is.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Heel apart inderdaad. :S Maar wel gaaf om tegen te komen en even in rond te lopen. Dat vind ik ook zo mooi van Frankrijk. Al die oude en vervallen huizen, schuren, kerken enz die er overal staan. Vind het geweldig om daar dan in rond te lopen en foto's te maken, al moet ik vaak de camera delen met me moeder:P.
Maar mooie foto's en geinig dat die administratie er nog ligt. :)
Kan je er verder niks op internet over vinden? Over wat het precies was in de "oude glorie dagen". En waarom het nu dicht is.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 13:34
mambo No5 schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:27:
Een wallpaper daarvan is hier te vinden in een 2550*1024 resolutie voor de breedbeelders onder ons :)
Die ga ik gebruiken als je het niet erg vindt. Wel typische resolutie trouwens, 2560 x 1024 had logischer geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Typisch gevalletje van 'we gaan wel weer verder als er weer geld is'..
Lijkt me niet dat er ooit iemand van die glijbaan gegleden is :-)
Past prima tussen de half afgemaakte huizen, appartementen en hotels die je overal in Griekenland aantreft.

Wat vroeger/later op de dag had deze lokatie nog wat meer karakter gekregen denk ik.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag het me af... Volgens mij is dit wel in gebruik geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik vind ze super creapie, idd net alsof iedereen hals over kop vertrokken is.
De foto's zelf boeien me wel, ze spreken me erg aan qua stijl(oude dingen).

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Aan de opbouw richting de trap te zien is er reeds iemand in het diepe bad gevallen die er zo uit heeft weten te klauteren :)
Maar inderdaad gave omgeving.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Raar... Lijkt wel zo'n soort Tjernobyl iets.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
Wat ik best vreemd vind is die betonnen glijbaan (auw!!) op #11 en 12. 7(8)7

De foto's zelf zijn wel leuk, geven een goede impressie maar zijn niet bijzonder ofzo.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Verwijderd

MenN schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:45:
Wat ik best vreemd vind is die betonnen glijbaan (auw!!) op #11 en 12. 7(8)7
Normaal gezien zal daar wel een plastic of houten frame overheen hebben gezeten, maar die zit er blijkbaar niet meer op (misschien vergaan, misschien gerecycled, misschien gejat, misschien op last van de gemeente weg wegens milieuvervuiling of brandgevaar/asbest)

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Topicstarter
Carpento schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:49:
[...]

Die ga ik gebruiken als je het niet erg vindt. Wel typische resolutie trouwens, 2560 x 1024 had logischer geweest ;)
offtopic:
No problemo. Je mag wat mij betreft het origineel ook wel hebben dat je er zelf een wp uit cropt; interesse?

@ de rest: 't zijn inderdaad geen denderende foto's zoals ik die hier wel eens voorbij zie komen, maar ik ben verder ook absoluut geen prof in dat opzicht. Het ging mij in dit geval ook meer om het algemene idee dan om de perfecte compositie of bepaalde kleurbalansen e.d.

Al doende leert men in ieder geval zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie sessie. M.i. ongeveer het beste onderwerp wat je kan bedenken. Als 50% van het criterium voor een showcase het onderwerp is is dit zeker een showcase.

(of mag een showcase alleen met een spiegelreflex camera?)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:29

KRG

Erg mooie foto's, het heeft inderdaad best wel veel weg van al die verlaten spooksteden rondom Tsjernobyl. Nog achter gekomen wat hier precies de oorzaak van is? Nooit afgemaakt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:46:
Of een foto showcasewaardig is, heeft natuurlijk nul komma nul te maken met de camera; het gaat om wat erop staat (en hoe het erop staat, natuurlijk). Je kan ook een prachtige serie schieten met een brakke telefooncamera, als je dat ding maar goed weet te gebruiken.

Verder vind ik het een erg interessante serie. Zelf lijkt het me ook prachtig om dit soort dingen te schieten (heb er tot nu maar zo'n 1 serie opzitten en die moet ik nog steeds posten). Dit soort dingen zijn altijd een beetje surrealistisch, heerlijk.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:46:
Hele mooie sessie. M.i. ongeveer het beste onderwerp wat je kan bedenken. Als 50% van het criterium voor een showcase het onderwerp is is dit zeker een showcase.

Het onderwerp zou wat mij betreft niet eens 10% van het 'criterium' van een showcase uit mogen maken. Want hoe geweldig een onderwerp ook is, als de foto's niks voorstellen, dan is het gewoon geen showcase waard.

Wat betreft deze foto's, ik vind het onderwerp inderdaad best cool (alhoewel ik niet helemaal snap wat er zo 'geweldig' aan is), maar meer dan een aardige testcase vind ik het niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Is er bewust gekozen om de foto's niet te bewerken?

No worries m8

• simon
  • Laatst online: 11:48
Prachtige omgeving, maar een beetje jammer dat de omgeving in de foto's overheerst en niet de kwaliteit van de fotograaf. Ondanks dat je een dergelijke camera hebt betekent 't dat je 't nog niet compact-stijl hoeft te fotograferen. Nu scheelt nabewerking veel, maar ietwat meer letten op compositie scheelt nog meer.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Topicstarter
DeoDupke schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:50:
Is er bewust gekozen om de foto's niet te bewerken?
Jep, maar vooral omdat ik daar al helemaal geen ervaring in heb.. :X Wellicht dat een nabewerking met wat HDR danwel kleurfilters een hoop zou kunnen doen (ik denk hier even aan een showcase van een oude tramremise een tijd geleden), maar de expertise ontbreekt me gewoon. :) Om heel eerlijk te zijn ben ik gewoon bang dat enige vorm van nabewerking van mijn kant op dit moment eerder in het nadeel zal werken dan dat het goed zal doen.
Simon schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:11:
Prachtige omgeving, maar een beetje jammer dat de omgeving in de foto's overheerst en niet de kwaliteit van de fotograaf. Ondanks dat je een dergelijke camera hebt betekent 't dat je 't nog niet compact-stijl hoeft te fotograferen. Nu scheelt nabewerking veel, maar ietwat meer letten op compositie scheelt nog meer.
Hoe bedoel je precies met compact stijl; het perspectief vanwaaruit de foto's genomen zijn of meer dat ik teveel in een foto wil laten zien? :) /me wilt graag leren van zijn "fouten"

Anyway, 'k zal er eens een poging aan wagen met gimp, ben benieuwd of het me een beetje lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
HDR gaat niet echt lukken tenzij je je foto's met verschillende belichtingen genomen hebt.

En je moet niet bang zijn om te bewerken. Tenminste, zolang je niet je originele file open hebt :P. Leren door je voornamelijk door fouten te maken en door het 'doen' in het algemeen, maar als je het niet gaat proberen wordt dat niks. Natuurlijk kan je het ook niet willen leren, maar ik heb niet het idee dat dat van toepassing is op jou ;).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:48
De compact shooter stijl is vaak wat minder aandacht aan compositie, belichting etc omdat je op een compact minder ziet en kan instellen. Ga bijv. voortaan door je knieen, let erop dat lijnen niet in 't midden moeten... etc etc..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Aardige composities, maar ik mis het contrast in je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Topicstarter
Punksmurf schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:10:
HDR gaat niet echt lukken tenzij je je foto's met verschillende belichtingen genomen hebt.

En je moet niet bang zijn om te bewerken. Tenminste, zolang je niet je originele file open hebt :P. Leren door je voornamelijk door fouten te maken en door het 'doen' in het algemeen, maar als je het niet gaat proberen wordt dat niks. Natuurlijk kan je het ook niet willen leren, maar ik heb niet het idee dat dat van toepassing is op jou ;).
Ik ben even aan het snuffelen geweesd; HDR bewerken kan wel, maar dan moet ik gaan smokkelen door 3 files aan te maken en er respectievelijk 1 van onder te belichten, 1x origineel en 1x over te belichten mbv contrast en helderheid aan te passen en dat vervolgens door een HDR renderprogje te persen; niet echt optimaal imho. Daarnaast heb ik inderdaad geen meerdere foto's gemaakt om HDR mee te renderen, dus het gaat inderdaad lastig worden. Zeker ook aangezien het gros van de tutorials gebruik maakt van PS of een soortgelijk programma en ik alleen gimp heb. :/

Pagina: 1