Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc-Speakers op voeding aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje.

Mijn voeding heeft een uitgang om bijvoorbeeld een beeldscherm op aan te sluiten, Die moet je dan aansluiten via een speciale kabel. Nu heb ik hier nog 2 trust speakers liggen en wil die graag zo aansluiten dat ze automatisch met de computer aan en uit gaan. Op de beeldscherm uitgang dus. Alleen zit aan de trust speaker geen stekker meer, maar komen er alleen een blauw en bruin draadje uit stroom ingang dus, kan ik deze rechtreeks in de voeding stoppen of krijg ik dan kortsluiting?

_/-\o_

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-11 08:49
als ik je goed begrijp..

zul je te maken krijgen met een overspanning, geen kortsluiting..

Kun je niet meer informatie geven?
't merk en model van je voeding en luidsprekers zou al een hele hulp zijn..

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Blauw = nul, Bruin = fase

De "monitor aansluiting" die je bedoelt heten euro stekkers / stopcontacten. Deze hebben de volgende pinout:

code:
1
2
3
4
+-------------+
|  nul  fase  |
|    aarde    |
\-------------/

De 2 pennen naast elkaar zijn dus de nul/fase, het allenige pennetje is aarde. Kwestie van alles aan elkaar solderen (aarde kun je open laten) en het werkt. :)

Als ik jou was zou ik trouwens wel een fatsoenlijke stekker eraan monteren, als je losse draadjes uit je voeding trapt per ongeluk heb je vonken, een gebraden pc voeding en een gebraden grote teen.

[ Voor 20% gewijzigd door Engineer op 09-09-2007 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanx, dat was wat ik wilde weten :*) .

Dank u wel, en het topic kan dicht. :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Let wel goed op, je zit met 230V, dat kan dodelijk zijn!
Aangezien het een zoekvraagje betreft, slotje.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Dit topic is gesloten.