Toon posts:

Dual Xeon Board aanpassen tot Game Pc

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Dit is me eerste post dus laat het dan ook maar meteen met de deur in huis vallen,
normaal lees ik hier mee over me de active posts.

Ik heb een server staan hier die ik wil gaan bouwen in een Cooler Master Stacker ( standaard ) versie.

Specs :

Moederbord : X6DHT-G van Supermicro.

1. Dual Intel® 64-bit Xeon® Support,
up to 3.80 GHz, 800 MHz FSB
2. Intel® E7520 (Lindenhurst) Chipset
3. Up to 16GB DDR 333MHz SDRAM (or)
Up to 32GB DDR 266MHz SDRAM
4. Dual Intel® 82541GI Gigabit
Ethernet Controllers
5. Adaptec 8-Port SATA
Controller
6. 2x SATA Ports via 6300ESB
SATA Controller
7. 2 (x8) PCI-Express,
1x 64-bit 133MHz PCI-X,
2x 64-bit 100MHz PCI-X,
1x 32-bit 33MHz PCI

Processor : 2 x 2.8 GHZ Intel Xeon 64Bit ( 2 MB cache )
Geheugen : 2 x Kingston 512 @ 333 MHZ ( komt nog 2 gig bij )
HDD's : 6 x Maxtor 300 GiG Type 7L300S0

2 vragen nu aan de Guru's gaat dit moederbord passen in een CM stacker,
En welke GFX Comp, leverd PCI-Express 8x kaarten.

Wie heeft hier een goeie oplossing voor ?

Greetings Branderer

Verwijderd

kijken welke formfactor het moederbord heeft atx / e-atx / etc... , en welke formfactor de behuizing heeft

Pci express 8 x is meer dan genoeg voor een game kaart , maar sli kan je vergeten .

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hoezo zou hij dat kunnen vergeten? Omdat de TS CPU-power tekort komt?

Volgende keer meteen beargumentering erbij a.u.b. ;)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mits de achterkant van de x8 sloten open is (of je ze zelf openbreekt) kun je hierin gewoon een x16 grafische kaart kwijt. Mits je ermee wilt gamen zijn er ook geen alternatieven voor x16 kaarten (er zijn geen game-kaarten met x8). Daarbij moet je er wel rekening mee houden dat je registered geheugen op dit bord kwijt moet he? Dat is doorgaans wel net iets prijziger (marktplaats btw).

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DaMarcus schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:47:
Hoezo zou hij dat kunnen vergeten? Omdat de TS CPU-power tekort komt?

Volgende keer meteen beargumentering erbij a.u.b. ;)
Nee, omdat een serverbord geen SLI en/of Crossfire ondersteuning heeft. Hier is toch enige vorm van een chip nodig om (een van de twee) te ondersteunen. Dmv gecrackte drivers kun je wel de ander draaien vaak, maar zonder dat chipje gaat het je niet lukken.

Verder moet je inderdaad even naar de formfactor kijken. In een CM stacker gaat in ieder geval BTX, dus ik geef je een kans. Anders is er natuurlijk ook nog iets te modden.

Verwacht trouwens geen extreme performance; het bord is totaal niet geoptimaliseerd voor games bijvoorbeeld, maar meer voor het superstabiel zijn en langdurig hoge CPU belasting hebben. Desalniettemin is dit een leuk projectje!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

@ Kippenijzer: Registered ECC geheugen bedoel je?

Hoge prestaties zal dit waarschijnlijk niet opleveren nee, maar ik ben stiekem wel benieuwd naar 3DMark scores. Doe je er wel een goede GFX in en iets van 4 GB geheugen? Of zelfs meer.. als je dan toch 16 GB erin kan stoppen.. :P.

Owja die graka mag ook gewoon PCI-Express met 16 lanes zijn, je hebt nu alleen minder bandbreedte maar zelfs het verschil in prestaties tussen PCI-Express met 4 lanes of PCI-Express met 16 lanes is hooguit 5 tot 10 procent, dus dan zal 8 lanes al helemaal geen verschil meer uitmaken. Kan misschien toch benadeeld worden omdat je moederbord, zoals al eerder gezegd, niet bepaald gericht is op games.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

TheZeroorez schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:51:
Verder moet je inderdaad even naar de formfactor kijken. In een CM stacker gaat in ieder geval BTX, dus ik geef je een kans. Anders is er natuurlijk ook nog iets te modden.
De TS heeft een E-ATX bord, dus dat er BTX-borden in een Stacker passen maakt in dit geval niet echt uit. Verder gaat elke PCI-e 16x kaart in je PCI-e 8x poorten werken als je de achterkant van het PCI-e slot open knipt of vijlt.

Echt hoge performance zal dit zaakje waarschijnlijk ook niet geven, aangezien die Xeons netburst CPU's zijn en de Core 2 Duo's lopen rondjes om zulk soort CPU's.

offtopic:
Hoe zien jullie het eigenlijk gebeuren dat een chipset betere performance in games gaat geven?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaat mij ook om de uitdaging, en niet direct om de performance zou wel leuk zijn om deze dan voorlopig als werk pc te gebruiken.

Als iemand voor mij een Shop weet in NL die PCI-Express 8x kaarten verkoopt
kan ik dat alvast bestellen.

Mischien met wat meer Ram en een degelijke kaart kan dit best nog wel wat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 19:45 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Afaik bestaat het gewoon niet, maar zoals gezegd past een 16x kaart gewoon.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Paddixx schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:26:
[...]

De TS heeft een E-ATX bord, dus dat er BTX-borden in een Stacker passen maakt in dit geval niet echt uit.
* TheZeroorez googlelui
Gelukkig past in een Stacker ook E-ATX :P
Verder gaat elke PCI-e 16x kaart in je PCI-e 8x poorten werken als je de achterkant van het PCI-e slot open knipt of vijlt.
Gaat inderdaad gewoon passen, en voor de snelheid maakt het ook niets uit.
offtopic:
Hoe zien jullie het eigenlijk gebeuren dat een chipset betere performance in games gaat geven?
In dit geval gaat het nauwelijks verschil maken, maar soms kan het echt schelen. Hier is het eigenlijk gewoon een 875/865, met wat extra opties, en PCI-E lanes die geoptimaliseerd zijn voor het gebruik in servers ipv workstations (waarschijnlijk dus daarom die 8x). Ze zijn dus waarschijnlijk liever voor RAID kaarten dan GPU's bijvoorbeeld.
In sommige gevallen echter, is zo'n serverchipset een totaal eigen chipset, die totaal niets met videokaarten te maken heeft, en dus in games wel behoorlijk minder zal presteren.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn een SLI opstelling te maken met de 2 PCI-Express 8x poorten

zoja wat is er goed voor op dit bord te plaatsen ?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

nee, want chpset ondersteunt geen sli, zoals eerder aangegeven.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

En branderer, ben je nog doorgegaan met dit projectje of hou je het voor gezien? :>

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 14:49
Zelf ben ik ook bezig een soortgelijk systeem in elkaar aan het knutselen (2x 3,0 GHz). In de handleiding van mijn Tyan mobo stond vermeld dat je kast moet voldoen aan de SSI EEB 3.51 specificatie. Is dit dan vergelijkbaar/hetzelfde als E-ATX, of komt er meer bij kijken? Heb half internet afgezocht, maar nog niet een eenduidig antwoord kunnen vinden. Misschien ook iets om rekening mee te houden.

Heb wel een kast gevonden bij PC Zaak (Enermax CS-718) waar SSI EEB 3.51bij vermeld stond, maar kan nog geen reactie geven, omdat die lui echt enorm traag leveren en niet communiceren. :(

Trust the force Luke, you always hit something

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gewoon E-ATX qua formaat. MEen dat SSI EEB x.xx puur staat voor het op de moederbord-backplate aanwezig zijn van 'juiste' schroefgaten voor CPU koelers.

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 14:49
Dat dacht ik ook al, maar wist het niet zeker. Heb nl een Thermaltake kast gehad en daar paste het mobo niet in, omdat de juiste schroefgaten ontbraken. Ben geen casemodder, dus koop liever een goede kast. In ieder geval bedankt voor de tip.

Trust the force Luke, you always hit something

Pagina: 1