Topics supersnel gesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik vraag me af of er een strijd heerst tussen de modjes om te kijken wie er zo snel mogelijk een topic kan sluiten. Om de week komen ze dan eens lekker bij elkaar en bespreken dan hoe snel ze waren en wat voor belachelijk commentaar ze erbij hebben gezet. De één zal dan zeggen dat hij een topic gesloten had binnen 5 minuten en dan zal de ander zeggen dat het langzaam is want hij had hem zelfs binnen 2 minuten platgelegd. Heerlijk die stoere verhalen.

Zullen de moderators worden aangenomen op dit soort kwaliteiten?

Maar nu even serieus. Het valt me op hoe snel een topic wordt gesloten wat voor achterlijk commentaar er vaak bij staat. Zo ook de mijne. Het is me niet 1 keer overkomen, maar zelfs meerdere keren. Een keer is zelfs een topic gesloten omdat ik er een schijnbaar verkeerde vraag in had gesteld. Er werd gesproken over 'topickaping' Nu vindt ik het niet erg dat ik daarop gewezen wordt, maar iemand anders zijn topic werd resoluut gesloten omdat ik een verkeerde vraag had gesteld. Diegene zal niet blij met mij zijn geweest en dat kan ik me heel goed voorstellen.

Gisteren was ik weer aan de beurt. Ik wil een nieuwe kast aanschaffen en had er een paar uur aan besteed om een mooi topicje in elkaar te zetten. Gepost op 22:59 en gesloten op 23:07. Het gaat om deze topic. Het gaat toch in dit soort forums om informatie uit te wisselen! Wanneer ik dan lees dat ik quote 'alle knoopjes op één hoop leggen, de lelijkste eruit zoeken en het allerlaatste knoopje zelf doorhakken' lees dan frons ik mijn wenkbrauwen en wordt daar niet vrolijk van. Is dat een reden om een topic te sluiten? Schijnbaar wel. Of wilt de ene moderator de andere te snel af zijn? Daar lijkt het meer op.

Ik post niet graag meer omdat het gedoe van de moderators me behoorlijk irriteert.

Jammer van deze tweakers site overigens.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Voor de duidelijkheid, gaat het je nu specifiek om jouw gesloten topic of om het sluiten van topics in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dan stel ik voor dat je voor jouw gesloten topic eens aanklopt bij Thandor voor wat nadere uitleg, zie daarvoor Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! Als jij een slot niet begrijpt dan is hij best bereid daar 1 op 1 wat meer over te zeggen :)

Het algemene deel van je opmerking hoort in LA waar ik dit topic dan ook naartoe verplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

Nu vraag ik me af of iemand nog wat positiefs of negatiefs te zeggen heeft over één van de twee kasten of de één kan aanraden of juist kan afraden.
Daar zijn reviews voor, die kun je op heel internet vinden. Ook Tweakers.net heeft er een afdeling voor :). Stel je eens voor als iedereen over twee behuizingen een topic ging openen? Dan zouden we elke week een klaag topic krijgen met 'Alweer een welke behuizing moet ik nemen?'-topic :).
En misschien dat er nog een soortgelijke kast bestaat welke ik over het hoofd gezien heb.
Kwestie van kijken wat winkels in de aanbieding hebben en tijdens het zoeken naar reviews kom je meer dan genoeg behuizingen tegen.

Verder was mijn opmerking met de knoopjes bedoelt om duidelijk te maken (zie ook de kleine tekst onder het slotje) dat dit echt een persoonlijke keuze is. Als ik een topic open met de vraag of ik een rode, een groene of een blauwe kast moet nemen dan is er niemand (m.u.v. ikzelf) die daar antwoord op kan geven :).

Wat betreft de tijd tussen het openen en sluiten van een topic: Hier zit echt geen race tussen. Een moderator komt op een subforum af en ziet topics staan die niet door de beugel kunnen. Er wordt dan actie ondernomen op al die topics. Dat het topic dan 5 minuten geleden gestart is doet er niet toe (en mag er ook niet toe doen).

[edit]
Ah, er is al het e.e.a. veranderd. Voor comments op het slotje, DM mij maar :).

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 09-09-2007 16:01 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Thandor schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:00:
[...]
Daar zijn reviews voor, die kun je op heel internet vinden. Ook Tweakers.net heeft er een afdeling voor :). Stel je eens voor als iedereen over twee behuizingen een topic ging openen? Dan zouden we elke week een klaag topic krijgen met 'Alweer een welke behuizing moet ik nemen?'-topic :).
Maar geen van de twee kasten welke ik op het oog heb staan daar. Hoe kan ik daar dan dingen uit halen? De een is nagelnieuw en de andere heeft een soort gepolijst metaal. Ik vroeg (en vraag) me echt af of iemand daar o.a ervaring meer had of heeft. Evengoed zal ik daar nooit neer achterkomen op deze manier natuurlijk.En geloof je nou echt wat je zegt over dat elke week hierover nieuwe klaag-topics zouden komen. En ook al zou het zo zijn 'so what'

Ik heb trouwens niet zo'n zin om te gaan argumenteren over het hele verhaal, maar het probleem moge duidelijk zijn. Mocht het toch niet duidelijk zijn overgekomen dan zegt dat genoeg over jullie.

Ik zou bijna willen zeggen, vergeet hem niet af te sluiten met een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ze zo snel zijn ligt niet alleen aan moderators. Een user kan een topicreport indienen om aan te geven dat het topic niet voldoet aan de eisen. Moderators zien dit in de topiclisting en zullen dus eerst kijken bij de topics waar een TR op is gezet.
Dus stel je hebt hem om 22:59 geopend, ik zie je topic om 23:01 en zet een TR en een mod (Thandor in dit geval) komt 3 minuten later in OH langs, ziet mijn TR, weet dus dat dat topic niet door de beugel kan en zet er een slotje op.
Dus een race is het niet, alleen zullen mods topics die gereport zijn eerder in de gaten hebben dan topics zonder TR. Dat het topic dan in 8 minuten dicht zit is imho alleen maar een teken dat de mods hun werk goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:19:
Maar geen van de twee kasten welke ik op het oog heb staan daar. Hoe kan ik daar dan dingen uit halen? De een is nagelnieuw en de andere heeft een soort gepolijst metaal. Ik vroeg (en vraag) me echt af of iemand daar o.a ervaring meer had of heeft. Evengoed zal ik daar nooit neer achterkomen op deze manier natuurlijk.
http://www.google.com/
Ik heb trouwens niet zo'n zin om te gaan argumenteren over het hele verhaal, maar het probleem moge duidelijk zijn. Mocht het toch niet duidelijk zijn overgekomen dan zegt dat genoeg over jullie.
Wat is het probleem precies? De regels van GoT en van elk willekeurig subforum zijn daar toch zeer duidelijk te vinden. De moderators hanteren deze, en gooien jouw topic dus (terecht) op slot. Waar jij naar vraagt, is of ze je niet even kunnen matsen, of dat ze misschien wat minder vaak 'hun' subforum kunnen controleren op foute dingen > laks worden dus.
Ik zou bijna willen zeggen, vergeet hem niet af te sluiten met een slotje.
Als je zo gaat aanvallen gebeurt dat misschien nog ook ja...
Terw_Dan schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:22:
Dat het topic dan in 8 minuten dicht zit is imho alleen maar een teken dat de mods hun werk goed doen.
Precies. Dat is veel beter dan een topic dat volgens de policy niet hoort, na 24u pas op slot te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Review van de eerste kast op deze site.
Review van de tweede kast op Driverheaven.

Beide notabene de eerste hit met Google.

Verder is dat topic *imo* gewoon een ordinair "wat moet ik nemen"-topic, dus het is terecht dat het gesloten is lijkt mij. Dat dit snel gebeurd is alleen maar goed.
Ik zie het probleem niet. Het zou imo een probleem zijn als het topic openbleef.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 09-09-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja bekijk het eens van zijn kant, hij maakt een nette topicstart. Selecteerd zelf al twee kasten, licht toe waarom juist die twee en vraagt hier om advies/ervaringen. Lijkt me toch best een legitieme reden voor een topic en het geeft hem een betere indruk dan twee totaal verschillende reviews waarin de kasten niet samen voorkomen. Ik kan me voorstellen dat je dan baalt als je topic na een paar minuten al gesloten wordt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Z'n post is niet slecht, maar zijn topic komt neer op: 'ik heb twee kasten, maar ik weet niet welke ik moet kiezen, willen jullie dat voor me doen?'. En dat is leuk en aardig, maar iets als een kast is een persoonlijke keuze, omdat het onder andere van smaak afhangt en je het dus zélf moet kiezen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
RoD schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:27:
Review van de eerste kast op deze site.
Review van de tweede kast op Driverheaven.

Beide notabene de eerste hit met Google.

Verder is dat topic *imo* gewoon een ordinair "wat moet ik nemen"-topic, dus het is terecht dat het gesloten is lijkt mij. Dat dit snel gebeurd is alleen maar goed.
Ik zie het probleem niet. Het zou imo een probleem zijn als het topic openbleef.
Tja dat ik deze kasten kan vinden op Google kan ik zelf ook wel bedenken. Om me dat op deze manier te vertellen met "nota bene de eerste hit' getuigd wel ergens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:42:
[...]

Tja dat ik deze kasten kan vinden op Google kan ik zelf ook wel bedenken. Om me dat op deze manier te vertellen met "nota bene de eerste hit' getuigd wel ergens van.
Waar wil je dat topic nog wat langer voor open hebben dan? In de reviews komen foto's van elk puntje van de kast voor, wordt gesproken over de kwaliteit ervan, en kun je de prijs vinden.

Dan zelf nog even kijken welke het beste aan jouw smaak en eisen voldoet en... Klaar! Waar kúnnen we je dan überhaupt mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Je bent druk bezig om over andere mensen te oordelen, als je daar eens mee op zou houden en naar je eigen topic zou kijken met daarnaast de GoT policy zou je zien dat je topic sowieso al gesloten zou worden. Als je dat niet leuk vind moet je de policy ter discussie stellen, ipv mensen voor van alles en nog wat uitmaken.

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 09-09-2007 16:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Hahn schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:39:
Z'n post is niet slecht, maar zijn topic komt neer op: 'ik heb twee kasten, maar ik weet niet welke ik moet kiezen, willen jullie dat voor me doen?'. En dat is leuk en aardig, maar iets als een kast is een persoonlijke keuze, omdat het onder andere van smaak afhangt en je het dus zélf moet kiezen.
Ik heb nooit gevraagd een keuze voor me te maken, maar als ik iemand hoor zeggen dat de gepolijste zijkanten van de Antec troep is zou me dat een hoop ergernis kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Als je dat zelf kan bedenken, waarom doe je het dan niet? Het staat zelfs in de registratievoorwaarden dat je eerst het eea zelf moet proberen. Dit is imo toch wel het eerste wat je dan probeert. Dus ik zie echt niet waarom het slotje onterecht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:46:
[...]

Ik heb nooit gevraagd een keuze voor me te maken, maar als ik iemand hoor zeggen dat de gepolijste zijkanten van de Antec troep is zou me dat een hoop ergernis kunnen schelen.
Dat lijkt me precies een punt wat je wel in een review terug zou kunnen vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
fsfikke schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:46:
[...]

Je bent druk bezig om over andere mensen te oordelen, als je daar eens mee op zou houden en naar je eigen topic zou kijken met daarnaast de GoT policy zou je zien dat je topic sowieso al gesloten zou worden. Als je dat niet leuk vind moet je de policy ter discussie stellen, ipv mensen voor van alles en nog wat uitmaken.
Voor wat maak ik ze uit dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:46:
[...]

Maar daarvoor heb je die reviews toch? Als het idd echt bagger is moet je dat in zo'n review prima terug kunnen vinden.

Daarbij ligt het natuurlijk heel persoonlijk welke kast je wilt nemen. Het gaat er gewoon om dat dat geen topic waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je zegt dat de modjes alleen maar wedstrijdjes aan het spelen zijn om te kijken hoe snel ze topics kunnen sluiten, en als iemand met tegenargumenten komt kom jij met 'Ik heb geen zin om argumenten te geven' en 'Als je het niet met me eens bent dan zegt dan meer iets over jezelf'
Dat is geen manier om ergens over te discussiëren, dat is een bewering neergooien en zeggen 'Ik heb gelijk en als je dat niet snapt ben je dom.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Hahn schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:47:
[...]

Dat lijkt me precies een punt wat je wel in een review terug zou kunnen vinden.
Niet altijd natuurlijk want zoals je weet worden testen altijd met nieuwe kasten gedaan en eventuele mankementen met de gepolijste zijkanten van de Antec zouden pas na een tijdje boven water kunnen komen. Zo ook ander gebreken natuurlijk. Dat soort dingen vindt je niet terug in reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
fsfikke schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:54:
[...]

Je zegt dat de modjes alleen maar wedstrijdjes aan het spelen zijn om te kijken hoe snel ze topics kunnen sluiten, en als iemand met tegenargumenten komt kom jij met 'Ik heb geen zin om argumenten te geven' en 'Als je het niet met me eens bent dan zegt dan meer iets over jezelf'
Dat is geen manier om ergens over te discussiëren, dat is een bewering neergooien en zeggen 'Ik heb gelijk en als je dat niet snapt ben je dom.'
Nog steeds zie ik niet voor wat ik ze uitmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Zelfs als je topic open zou blijven, wat voor reacties verwacht je dan? Er zijn al zat van dat soort topics langsgekomen en dit zijn bijna altijd de reacties die je in dat soort topics terug vindt::
  • Je moet de Coolermaster/Antec nemen, want die heb ik ook en die is goed.
  • Ze zijn allebei bagger en je moet kast x van merk y nemen.
  • Ik ben ook op zoek naar een nieuwe kast. Is kast z niet iets?
En daarom gaan die topics op slot. Er komt gewoon bijna nooit wat zinnigs uit.

Lees gewoon wat reviews over de kasten die je hebt uitgekozen. Als je nog meer kasten zoekt, kijk dan eens op de site van een grote webshop en zoek reviews van de kasten je wel aanspreken op. En aan de hand daarvan maak je zelf een keuze. De keuze voor een kast is persoonlijk. Die kunnen wij niet voor jou maken.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:57:
[...]

Nog steeds zie ik niet voor wat ik ze uitmaak.
Dan zou ik m'n ogen maar open doen als ik jou was.

Oja, FYI:
4 tot een bepaalde conclusie komen over => beslissen
Iemand ergens voor uitmaken hoeft dus niet een letterlijke "jij bent een (...)" te zijn.

Verder is dat volgens mij ook niet iets waarmee je veel gaat bereiken hier, dus ik zou die tactiek maar weer neerleggen.
ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:12:
Ik begrijp alleen niet waarom The Zeroorrez tegen mij zegt FYI. Wat zal dat betekenen? Of zal hij niet durven typen wat ie bedoelt?
Weer een bevestiging van hoe goed je met ons aller Google om kunt gaan, en dat je dus wél oordeelt over mensen... :/

[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 09-09-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sowieso verklaren verschillende personen waaorm je topic is dicht gegaan en helpen je daarbij ook nog is aan reviews van de kasten.
Lees wat hun zeggen en vraag dan bij jezelf af of het terecht is. Ik denk dat je tot de enige conclusie komt dat het gewoon correct is wat er hier gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik heb inderdaad al begrepen waarom hij dicht is gegaan en de een beargumenteerd het een stuk beter als de ander.

Ik begrijp alleen niet waarom The Zeroorrez tegen mij zegt FYI. Wat zal dat betekenen? Of zal hij niet durven typen wat ie bedoelt?

Ik stop er mee voordat ik dingen ga typen waar ik later spijt van ga krijgen. Ik heb ik het begin geschreven dat het wel een wedstrijdje leek tussen moderators. Daar is ook ook antwoord op gekomen en daar wil ik het graag bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zullen we het vriendelijk houden? Over de manier waarop ShaquilleMoreno het doet is misschien wat discussie mogelijk, maar feit is dat hij een beleidskwestie wil aanstippen. Het zou jammer zijn als die discussie afgekapt wordt omdat er nu aangestuurd wordt op een ad hominem-discussie. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:12:
En weer laat je zien dat je eerst over iemand oordeelt, voordat je nadenkt over wat diegene zegt.
Als je iets niet begrijpt is er altijd Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:50:
Ik vraag me af of er een strijd heerst tussen de modjes om te kijken wie er zo snel mogelijk een topic kan sluiten. Om de week komen ze dan eens lekker bij elkaar en bespreken dan hoe snel ze waren en wat voor belachelijk commentaar ze erbij hebben gezet. De één zal dan zeggen dat hij een topic gesloten had binnen 5 minuten en dan zal de ander zeggen dat het langzaam is want hij had hem zelfs binnen 2 minuten platgelegd. Heerlijk die stoere verhalen.
Wellicht overbodig om te melden maar zo werkt het iig niet :)
Maar nu even serieus. Het valt me op hoe snel een topic wordt gesloten wat voor achterlijk commentaar er vaak bij staat.
Omdat dit topic in LA staat en je ook in het algemeen commentaar hebt over de manier van sluiten, wil ik even niet ingaan op je aangehaalde eigen topic. In het algemeen geldt uiteraard dat je uit een sluitpost moet kunnen halen waarom het topic dicht gaat. Snap je dat na 3 keer lezen nog niet, dan doe je er goed aan even navraag te doen bij de moderator in kwestie. Overigens werkt de opmerking dat iemand achterlijk commentaar heeft niet bevorderlijk voor de communicatie ;)
Ik post niet graag meer omdat het gedoe van de moderators me behoorlijk irriteert.
Welk concreet gedoe bedoel je dan precies? Want een gesloten topic is balen, zeker als je op antwoord zit te wachten :)
Jammergenoeg kan het wel zo zijn dat wat jij wilt niet kan op GoT maar dat mag de reden niet zijn om de crew gedoe te verwijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, it ain't rocketscience. Op GoT wordt je geacht zelf eerst aan de slag te gaan, en dat ook duidelijk te maken in de openingspost. Het posten van twee foto's is niet echt een teken van veel voorarbeid, verder wordt er geen teken gegeven van veel eigen inzet.

Uit het gesloten topic:
Nu vraag ik me af of iemand nog wat positiefs of negatiefs te zeggen heeft over één van de twee kasten of de één kan aanraden of juist kan afraden.
Dat is dus een "welke moet ik wel/niet nemen" vraag, en die zijn niet de bedoeling op GoT.

Dus boos worden op de moderators lijkt me niet terecht. Er worden nu eenmaal (terecht) hoge eisen gesteld aan topics op GoT, en imho voldoet deze er niet aan. Dat moet je niet persoonlijk opvatten, maar zien als een reden om zelf aan de slag te gaan. Men geeft je hier de mogelijkheid een nieuw topic te openen, eventueel in overleg met de moderators, en deze moet dan wel voldoen aan de eisen van GoT. Dat zal trouwens moeilijk zijn met jouw vraagstelling, maar het is niet anders :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Toch ben ik blij dat er ook nog normale reacties gegeven worden. O.a van de laatste twee (Gambieter en SmartDoDo en natuurlijk nog een paar andere).

In het begin schreef ik ook al dat ik er niet zo'n zin had in te gaan argumenteren over het hele verhaal omdat ik dacht mijn punt wel duidelijk te hebben gemaakt. Ik zit nu in m'n eentje tegen een een aantal mensen aan te boksen ( :'( ) en kweek daar alleen maar wederzijds onbegrip door. Vandaar dat ik eerder zei het hierbij te willen laten. Het ging trouwens niet zozeer om mijn eigen topic, maar ik zie vaak genoeg hoe (ook) andere topics worden afgekapt.

Maar wat SmartDoDo zegt dat ik zeg dat iemand achterlijk commentaar heeft niet bevorderlijk voor de communicatie is daar heeft ie natuurlijk wel gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:35:
In het begin schreef ik ook al dat ik er niet zo'n zin had in te gaan argumenteren over het hele verhaal omdat ik dacht mijn punt wel duidelijk te hebben gemaakt.
Dat werkt niet echt als je een discussie wil voeren over iets, dan zal je toch echt met argumentatie moeten komen ;)
Ik zit nu in m'n eentje tegen een een aantal mensen aan te boksen ( :'( ) en kweek daar alleen maar wederzijds onbegrip door.
Eventjes objectief bekeken dan (soms werkt een beetje afstand nemen wel goed om even de zaak weer goed op een rijtje te krijgen)..
Als je het gevoel hebt dat 'iedereen tegen je is' (overdreven gezien) dan kan je twee dingen doen :)
Je kan je kont in de krib gooien en zeggen "Jullie zitten allemaal verkeerd", of je neemt even afstand, vraagt je af waarom er dan zoveel mensen een andere mening dan de jouwe erop na houden en nuanceert je eigen mening wat meer.
Statistisch gezien is de kans dat de tweede methode de aangewezen is wat groter ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:53:
[...]
Je kan je kont in de krib gooien en zeggen "Jullie zitten allemaal verkeerd", of je neemt even afstand, vraagt je af waarom er dan zoveel mensen een andere mening dan de jouwe erop na houden en nuanceert je eigen mening wat meer.
Statistisch gezien is de kans dat de tweede methode de aangewezen is wat groter ;)
offtopic:
De tweede is ook een gevalletje "jullie zeggen dat de aarde plat is, dus denk ik dat ook" ;)
Je kan prima van mening zijn dat "de rest" niet gelijk heeft, maar dit is totaal iets anders dan wanneer je "de rest" gelijk beledigd (nofi). Je kan bij een normale discussie als eenling óók normaal discussieren zonder gelijk volgens de wet van de democratie je eigen standpunt maar te veranderen. Want als je dat doet heb je eigenlijk geen ruggengraat. Het gegeven dat de meerderheid vaak wel gelijk heeft, staat hier totaal los van en is geen argument om deze manier van discussieren te onderbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Even afgezien van hoe de 'klacht' gebracht wordt, de 'klacht' is dat moderators sommige topics te snel sluiten of er een wedstrijd van maken om het topic als eerste te sluiten.

Als ik even loslaat dat ik hier veel lees kan ik er ergens wel inkomen, want soms zie je reactie's van moderators die tegelijk een topic sluiten. Hierbij komt soms een 'haha, ik was lekker eerder' spelletje kijken, die compleet onschuldig is als je wat verder kijkt. Ik kan me voorstellen dat dit er als een wedstrijdje uit ziet, maar als je wat langer hier leest weet je dat het puur toeval is.

Daarbij kan een topic - zoals eerder gezegd - aandacht trekken doordat er een topicreport wordt gezet. Het lijkt me alleen maar positief als een moderator eerst de topicreports afhandeld.

Mijn conclusie is dus dat ik me best kan voorstellen dat beginnende gebruikers het idee krijgen dat topics met razend tempo gesloten wordt, doordat ze nog niet genoeg ervaring hebben om te weten hoe GoT werkt. Een oplossing voor deze verkeerde indruk zou ik niet weten.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
AlainS schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:07:
Mijn conclusie is dus dat ik me best kan voorstellen dat beginnende gebruikers het idee krijgen dat topics met razend tempo gesloten wordt, doordat ze nog niet genoeg ervaring hebben om te weten hoe GoT werkt. Een oplossing voor deze verkeerde indruk zou ik niet weten.
Dat is dus het lezen van de FAQ's, registratievoorwaarden en policy. Imo doen veel mensen dat niet als ze registreren en pleuren ze hun vraag maar gewoon in een subforum. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Van de vele topics die gestart worden door mensen voldoet het merendeel aan de "eisen" en is het dus goed mogelijk om een goede TS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Ik heb het niet over de eisen van het forum, maar over de indruk die iemand krijgt. Je hoeft geen topic te starten of een reactie te plaatsen om een indruk te krijgen. Als je hier wat langer leest dan hoef je ook geen FAQ of policy te lezen om te weten wat wel en niet mag. Dat staat los van elkaar imho. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
AlainS schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:26:
Ik heb het niet over de eisen van het forum, maar over de indruk die iemand krijgt. Je hoeft geen topic te starten of een reactie te plaatsen om een indruk te krijgen. Als je hier wat langer leest dan hoef je ook geen FAQ of policy te lezen om te weten wat wel en niet mag. Dat staat los van elkaar imho. ;)
Dat is waar inderdaad, maar GoT is gewoon een forum met een (imo) wat hoger niveau dan de meeste andere compu gerelateerde fora. Dat je daarom wat meer werk moet doen voordat je een topic opent is dan een noodzakelijke bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mithras schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:00:
[...]
offtopic:
De tweede is ook een gevalletje "jullie zeggen dat de aarde plat is, dus denk ik dat ook" ;)
offtopic:
Ik zeg nergens dat je dan hetzelfde moet denken als de meerderheid, toch? Alleen dat enige introspectie dan misschien wel op z'n plaats is.
Juist dan is het van groot belang dat je met argumenten komt om je eigen mening bij te staan ;)
Maar goed, da's allemaal offtopic.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Heb nog een mooi topic-slotje gevonden.
Stappenplan voor dit soort vragen:

1- zet op ouderwetse manier (absoluut geen senseo, liever ook geen expresso of turkse koffie) een lekkere mok koffie. Gebruik een lichtgekleurde mok.
2- zorg ervoor dat een beetje van de bijbehorende koffiedik onderin je kop terechtkomt
3- geniet van je koffie
4- als je koffie bijna op is, het allerlaatste beetje incl de koffiedik in kwestie onderin je mok laten.
5- kijk hoe de korrels koffiedik liggen en voorspel daaruit de toekomst

Mocht je geen koffie drinken, dan gaat dit ook prima met theeblaadjes. Sinaasappelsap met drab erin zou ook moeten lukken, maar bij frisdranken kun je het vergeten tenzij je een krachtige microscoop hebt
De schrijver van de topic zal denk ik niet echt goed begrijpen waarom zijn topic gesloten is, want onderbouwing is er niet echt.

Dit soort dingen bedoelde ik dus toen ik de topic startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:19:
[...]
De schrijver van de topic zal denk ik niet echt goed begrijpen waarom zijn topic gesloten is, want onderbouwing is er niet echt.

Als je nu eens een link geeft naar het desbetreffende topic, dan kunnen anderen ook zien of je commentaar terecht is. Bij sommige topics is het dat mogelijk wel, zoals bij mensen die totaal geen informatie geven en rekenen op helderziendheid van de lezers.

Er worden hier (terecht!) veel slotjes gezet, en de moderators zijn ook maar mensen. Gezien het aantal brakke topics dat hier voorkomt heb ik juist meestal bewondering voor hun geduld en beheersing, want sommige topicstarters verdienen een hardhandig (virtueel) pak slaag omdat ze blijkbaar nog geen opvoeding hebben gehad ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Ik heb wel zo'n idee wat voor topic dat dit was. Waarschijnlijk iemand die vroeg wat voor pc hij over 6 maanden moest gaan kopen ;). En ja, topics worden ook wel eens op een humoristische wijze op slot gegooid, imho geen probleem, want het is prima te begrijpen waarom het ding op slot is gegaan (mits je de uitdrukking koffiedik kijken natuurlijk kent).

Overigens lijkt dit een slotje van dion_b te zijn, als ik zo kijk naar de humor die gebruikt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 09-09-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En mocht je de uitdrukking niet snappen, en niet weten waarom je topic op slot is gegaan, doe je toch even simpel een DM naar desbetreffende moderator? Die wil het dan vast nog wel eens uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Dit is de link

Jullie kijken misschien eerder of een topic terecht is of niet en met die gedachte wordt een topic gesloten of mag hij doorgaan.

Begrijp me goed, maar ik kijk eerder naar de manier waarop hij gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:28:
Er wordt een keertje humor gebruikt, kan toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online

[...]
Erg mooi slotje inderdaad :+
Ook de schrijver van dat topic heeft bij het registreren de nettiquette en de registratieFAQ voor z'n neus gekregen, dus die weet het prima. Ook bovenaan het debetreffende subforum stond weer een FAQ, en met enigzinds logisch nadenken weet je ook wel dat wij niet altijd een glazen bol bij de hand hebben.
Een onderbouwing is in sommige gevallen niet echt nodig trouwens, soms is het gewoon duidelijk. Mits je weet wat hier wel/niet hoort natuurlijk. (Maar dat wist degene die het topic opende waarschijnlijjk niet, anders had die het anders aangepakt, dus daar heb je wel een punt. Onee, komen we weer bij de FAQ/voorwaarden uit...)
Dan vraag ik me toch af waarom je nu pas met die quote komt ;)
Terw_Dan schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:24:
Overigens lijkt dit een slotje van dion_b te zijn, als ik zo kijk naar de humor die gebruikt wordt.
:Y

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 09-09-2007 19:32 . Reden: Haastige spoed doet zelden goed... Quotes in elkaar flansen ook niet :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Natuurlijk kan en mag dat maar niet iedereen zal daar de humor van in (kunnen) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 08:38

Haan

dotnetter

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:28:
Dit is de link

Jullie kijken misschien eerder of een topic terecht is of niet en met die gedachte wordt een topic gesloten of mag hij doorgaan.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat als een topic op slot zou moeten, dat dat dan ook gebeurt.. Als dat al na een paar minuten is, omdat een modje dat toevallig snel opmerkt, of een TR leest, so be it. Of moet er een bepaalde tijd zijn waarna er een slot op mag?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:31:
Natuurlijk kan en mag dat maar niet iedereen zal daar de humor van in (kunnen) zien.
Dat kan natuurlijk. Maar moeten we daarom helemaal geen humor meer gebruiken? Dan is het leuke er ook snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Was even wezen eten :)

Zal ik er maar over ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
dion_b probeerde waarschijnlijk een poging te doen om het meest grappige slotje binnen te halen. Dat is humor die je pas begrijpt als je de verkiezingen een keer gezien hebt.

Ik snap dat het lullig over komt, maar het is puur humor zonder enige kwade bedoeling (zoals ik het lees).

Ik vind dit ook niet de gelegenheid om een bepaalde actie van een moderator te bespreken. Je zou over het geheel moeten kijken vind ik.

Om argumenten aan te voeren voor deze discussie zou ik me het volgende afvragen:
  • Heb je uberhaupt ergens last van?
  • Is hetgeen waar je last van hebt GoT-wide of beperkt het zich tot een bepaalde hoofdgroep?
  • Is de instapdrempel misschien iets te hoog?
  • Waarom zou humor in een slotje niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je alleen naar de tekst kijkt snap je inderdaad niet wat er wordt bedoeld. Zo bezien kun je het kwalificeren als een waardeloos slotje omdat er niet objectief wordt gezegd wat er fout is aan het topic en waarom het dicht gaat.

Wat je echter bij dat voorbeeld moet doen is naar het topic zelf kijken, de opmerkingen van anderen en dán de sluitpost erbij pakken. Die geeft dan waarschijnlijk een ander (lees: duidelijker) beeld :)

En om eerlijk te zijn denk ik dat het soms ook geen kwaad kan om een slotje wat losjes te plaatsen, het hoeft en kan niet altijd strak zakelijk objectief neergezet worden. Soms wil je mensen prikkelen om zelf ook eens na te denken waarom er een slot op een topic zit, als dat muntje dan valt dan heeft dat een beter effect dan voorkauwen dat er in die en die faq dat en dat regeltje staat waaraan niet wordt voldaan :)

Neemt niet weg dat het muntje niet altijd zal vallen en gelukkig is het dan mogelijk de moderator in kwestie aan te schieten om zo je vragen over het slotje neer te leggen. Laat duidelijk zijn dat vragen over een (onduidelijk) slotje altijd gesteld mogen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ShaquilleMoreno schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:31:
Een volkomen terecht slotje. Er schijnen geen domme vragen te zijn, maar dat topic kwam er wel heel erg dicht bij in de buurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neemt niet weg dat het muntje niet altijd zal vallen en gelukkig is het dan mogelijk de moderator in kwestie aan te schieten om zo je vragen over het slotje neer te leggen. Laat duidelijk zijn dat vragen over een (onduidelijk) slotje altijd gesteld mogen worden
En mocht je nog een nuttige bijdrage een een topic hebben die gesloten is of die gesloten werd op het moment dat jij je bijdrage wilde postte; mail gewoon even naar de moderator in kwestie :) Als het echt nuttig is zijn ze echt wel zo behulpzaam je bijdrage er nog in te zetten :)

En verder, tsja ik ga persoonlijk voor de 'meest actieve topicreporter' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

AlainS schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:39:
dion_b probeerde waarschijnlijk een poging te doen om het meest grappige slotje binnen te halen. Dat is humor die je pas begrijpt als je de verkiezingen een keer gezien hebt.
Ik denk eerder dat dion_b een melige bui had of de paar dagen/weken ervoor wel meer van dit soort topics heeft gesloten. Geloof me maar als ik zeg dat met dit soort zaken er echt geen rekening wordt gehouden met de verkiezingen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Creepy schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:40:
[...]

Ik denk eerder dat dion_b een melige bui had of de paar dagen/weken ervoor wel meer van dit soort topics heeft gesloten. Geloof me maar als ik zeg dat met dit soort zaken er echt geen rekening wordt gehouden met de verkiezingen.
Idd. Als ik bij elk slotje die verkiezingen in het achterhoofd moest houden... 8)7

Verder was dit typisch een topic waar de andere user die postte eigenlijk al het inhoudelijke gemeld had dat er gemeld moest worden. Dan kan ik drie dingen doen:

- alles alsnog (evt in eigen bewoordingen) herhalen: overbodig
- topic zonder verder bericht op slot: vatbaar voor misverstanden, not done
- dan maar iets van luchtigere toon: check :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dion_b schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:58:
[...]
Idd. Als ik bij elk slotje die verkiezingen in het achterhoofd moest houden... 8)7
Maar die nominatie heb je nu _/-\o_

(oneerlijk dat alleen moderators die verkiezing kunnen winnen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het lijkt me toch enorm voor de hand te liggen waarom deze topics gesloten worden, en waarom de commentaar zo ongeïnspireerd lijkt soms?

Deze screenshot zou alles moeten verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/topic.JPG

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je inderdaad een paar keer per dag een rondje maakt over het forum waarbij je alles wat "slecht" is sluit, dan moet je af en toe zo'n 5+ topics op rij sluiten en raakt de inspiratie wel eens op, ja. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Laatst online: 23-09 12:42
offtopic:
Wat zijn nu eigenlijk die verkiezingen die hier telkens genoemd worden? Mod van het jaar oid?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 17:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Quincy5 schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:40:
offtopic:
Wat zijn nu eigenlijk die verkiezingen die hier telkens genoemd worden? Mod van het jaar oid?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1