pc wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• sven93
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 10:44
Mijn pc ( specs volgen ) wil dus nieks meer doen waneer ik er stroom op steek en op de powerbutton druk staryt hij en 5sec later valt hij weer uit en na 5sec start hioj weer heel de tijd door ik heb geen beeld en hoor geen geluit (tuten ) :?
wat ik al geprobeeerd heb :
1ramplaatje in verschillende banken en verwisselld
de bios reset
alles ontkoppeld

specs :
e4300
gigabyte ga-p35-ds3
2x kingston value ram 667mhz cl5
sapphire ati hd2400xt
wd 250gb 16mb cache
sharkoon 500watt voeding
en nog wat andere dingen ( niet interessant )

ik dit gekregen met windows te instaleren toen ik reboote voor mijn drivers blijf hij hangentoen hij windows aan het laden was en toen ik de reset knop indrukte begon hij

de pc was niet oc'ed alles op stock O-) ( was wel de bedoeling om te oc'en na het instaleren )

alvast bedankt ;) :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eerst eens met troubleshooten, er is nog meer dan zat wat je kunt proberen naast de bios resetten en geheugen verwisselen. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door en dan kun je er prima uitkomen lijkt mij.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zonder specs is het weinig zinvol anyway, maar loop eerst de hele troubleshooter door.

Damn you, Terw_Dan. :+

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 09-09-2007 15:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sven93
ok heb eens geke naar de links die jullie zenden maar eigenlijk niet egt veel helpt ( niks eigenlijk )
@ terw_dan heb al geprobeert met het geheugen te verwisselen ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sven93 schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:16:
ok heb eens geke naar de links die jullie zenden maar eigenlijk niet egt veel helpt ( niks eigenlijk )
In 7 minuten de hele troubleshooter doorgelopen? Je moet alles testen, niet alleen doorlezen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Ja :? Wát heb je precies geprobeerd, wat zijn de bevindingen? Dit dien je te vermelden want anders krijgen we hier weer een parade van de geijkte tips die niet voor niets in de FAQ/Troubleshooter zijn opgenomen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ze niet helpen is omdat je meer moet doen dan ze doorlezen. Neem stap voor stap alles door en als je er dan niet uitkomt, post hier de resultaten en dan is er wat meer over te zeggen.
Door te troubleshooten kom je achter het probleem anders niet.

En let ook even op je spelling/hoofdletter- en leestekengebruik. Je post is niet echt heel makkelijk te lezen.

• sven93
Ok heb inderdaad nog niks getest maar volgens mij dan tog zaler toch wel niet veel helpen ( zoals terug klokken zal allesins niegaan ;) ) sorry voor mijn spelling ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sven93 schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:24:
Ok heb inderdaad nog niks getest maar volgens mij dan tog zaler toch wel niet veel helpen ( zoals terug klokken zal allesins niegaan ;) ) sorry voor mijn spelling ;)
Hoe kun je nu zeggen dat het niet zal helpen als je nog geen onderdeel vervangen hebt? Het is hier wel de bedoeling dat je zelf een beetje inzet toont, wij kunnen wel vanalles roepen (zoals Abbadon ook al zegt) maar als je er niets mee doet heb je er natuurlijk nog niets aan.

• sven93
kijk mijn resultaten ;)
Hou rekening met Software: software heeft volgens mij niet te maken dat hij niet goed opstart + dat ik niet in software kan geraken
Voeding : een sharkoon 92€ voor 500watt is volgens mij niet cheapass en is getest met dat draadje en werkt de lijnen weet ik niet en zal kan niet kijken ook ( of gaat dat met zo een multimeter ? )
terug klokken kan ik niet omdat ik niet in de bios geraak en geen beeld heb en hij niet veel doet
mijn mobo is op dit momment niet oc'ed en de temps waren vrrij goed 32°c idle en mss 36°c stessed
moederbord geeft geen piep
bios is helemaal gereset op de verschillende manieren
en verder kan ik niks doen met de bios
de fans draaien 5sec 5sec uit 5sec aan enz ..
alles is correct aangesloten
lekkende condensatoren zullen denk ik nog niet voorkomen op een mobo van 1 maand oud
proc niet oc'ed
proc temp nooit boven de 65°c geweest ( gemeten met tat )
proc niet geupgrade
geheugen heeft altijd al goed gedraait
geheugen niet oc'ed ( zelfs niet de timings )
videokaart had wel eens probs in windows en deed soms raar ja maar heb geen 2pci-ex kaarten en geen gewoone pci kaart
IDE/sata ontkoppeld en nog steeds het zelfde

wat ik nog ga testen is mijn graka testen op een andere pc de cpu ook testen op een andere pc ram testen op een andere pc en als het werkt om te meten met een multimeter de voltages van mijn voeding testen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sven93 schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:51:
kijk mijn resultaten ;)
Voeding : een sharkoon 92€ voor 500watt is volgens mij niet cheapass en is getest met dat draadje en werkt de lijnen weet ik niet en zal kan niet kijken ook ( of gaat dat met zo een multimeter ? )
Wat ik hiervan begrijp is dus dat je de voeding niet getest hebt omdat je niet weet hoe het moet? En je hebt dus ook geen andere voeding getest. Ook al kost een voeding 92€, hij kan alsnog gewoon dood zijn.
lekkende condensatoren zullen denk ik nog niet voorkomen op een mobo van 1 maand oud
Maar heb je dat ook daadwerkelijk gecontroleerd? Als jij een plank hebt met een batch brakke elcos kunnen ze prima in een maand stuk zijn. Het is onwaarschijnlijk, maar gezien je geen flauw benul hebt van waar het probleem zit, is het aan te raden ALLES te testen.
videokaart had wel eens probs in windows en deed soms raar ja maar heb geen 2pci-ex kaarten en geen gewoone pci kaart
Dus je weet dat de kaar problemen heeft gegeven, maar je hebt het ding nog niet vervangen. Ga dat ook eens doen. Wellicht dat dat ding gewoon stuk is.

In de FAQ staat ook dat je de onderdelen allemaal in een andere pc moet testen wil je het zeker weten. Test dus alles eens apart en dan kom je vanzelf het onderdeel tegen waar het fout gaat.

• sven93
Heb eens gekeken en alles ziet er toch nog normaal uit ( die condesatoren )
de voeding gaat met dat draadje in verbinding met de groene draad en een zwarte draad en de dvddrive en de hdd gaan aan als ik dit doe dus ik denk dat ze nog niet dood is :)
Enja was niet van plan om dat stukje afval ( ja ben er tamelijk ontevreden van mijn oude 9550 ging sneller en beter :X ) van een graka te laten zitten en heb gisteren nog een andere kaart besteld ( een xfx 8600gts )
Maar als ik het tegen dinsdag niet gevonden heb zal ik men pc binnenbrengen in men vertrouwde winkel :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sven93 schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:53:
de voeding gaat met dat draadje in verbinding met de groene draad en een zwarte draad en de dvddrive en de hdd gaan aan als ik dit doe dus ik denk dat ze nog niet dood is :)
Dat je de voeding kunt starten door de PSon kort te sluiten zegt vrij weinig. Ik heb zat voedingen gezien die prima aansprongen, ook nog wel in staat waren om een odd of hdd aan te laten gaan, maar verder gewoon te zwak waren om een compleet systeem te booten.

Troubleshoot dus gewoon alles, het probleem kan namelijk overal liggen en alleen jij kunt daar wat mee doen, wij kunnen je hooguit wat tips geven als je na het doorlopen van de troubleshooter nog steeds problemen hebt.
Pagina: 1