Is het mogelijk om via een thuisnetwerk CPU te tabben van een andere computer zodat je in totaal meer CPU krijgt...
Je kan inderdaad een cluster bouwen, maar dan moet je wel software gebruiken die het kan gebruiken.
Voor de thuisgebruiker is het voordeliger om gewoon een upgrade te doen..
Voor de thuisgebruiker is het voordeliger om gewoon een upgrade te doen..
Ey!! Macarena \o/
Zoek maar eens op cluster computers..
Als jij van 3 pc's 1 wil maken, heb je dus de kracht van 2 pc's, die andere zal dus als console gebruikt worden. Daarbij heb je er alleen wat aan als de software het ondersteund.
Je zal uitkomen op een *nix omgeving waar je eigenlijk niets mee kan.
Het is voor thuisgebruik niet interresant om hardware neer te zetten die alleenmaar aanstaat om in een cluster te kunnen werken, als je het toch niet gebruikt.
Met welke dingen denk je CPU-kracht te winnen? Dat je deze vraag steld, lijkt het me niet dat je kennis van *nix hebt, anders had je geweten dat het kon. Windows kan je vergeten om te draaien.
Je inzet is goed hoor, dat je de uitdaging wil aangaan, maar ik krijg een beetje klok-klepel idee.
Wiskundige programmatuur die gemaakt zijn om op clusters te draaien zou je dan kunnen draaien, maar om een taak van een half jaar op een cluster te draaien, en dan niets met het systeem te kunnen doen lijkt me niet het gewenste effect wat je wil bereiken
Als jij van 3 pc's 1 wil maken, heb je dus de kracht van 2 pc's, die andere zal dus als console gebruikt worden. Daarbij heb je er alleen wat aan als de software het ondersteund.
Je zal uitkomen op een *nix omgeving waar je eigenlijk niets mee kan.
Het is voor thuisgebruik niet interresant om hardware neer te zetten die alleenmaar aanstaat om in een cluster te kunnen werken, als je het toch niet gebruikt.
Met welke dingen denk je CPU-kracht te winnen? Dat je deze vraag steld, lijkt het me niet dat je kennis van *nix hebt, anders had je geweten dat het kon. Windows kan je vergeten om te draaien.
Je inzet is goed hoor, dat je de uitdaging wil aangaan, maar ik krijg een beetje klok-klepel idee.
Wiskundige programmatuur die gemaakt zijn om op clusters te draaien zou je dan kunnen draaien, maar om een taak van een half jaar op een cluster te draaien, en dan niets met het systeem te kunnen doen lijkt me niet het gewenste effect wat je wil bereiken
Ey!! Macarena \o/
Daarbij moet je toch ook nog gaan investeren in die kabels en netwerk-controllers, want met een UTP-kabeltje in je on-board gaat het je ook niet lukken.
Dan moet je je eerst uitgedaagd worden om te gaan zoeken. 4 vragen geopend in korte tijd, zonder enige eigen voorarbeid?Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:12:
wat voor software, ik ga graag een uitdaging aan
Standaard Windows zal het zeker niet aankunnen, het is zelfs maar de vraag of serverversies van Windows hier iets mee kunnen. Linux/Unix zal er wel wat mee kunnen, maar dat gaat dus meer dan je standaard hardware vereisen, en heel veel eigen inzet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Even nog ter aanvulling, wat ik vergeten was..
Je kan dus niet van 1 pc 50% cpu-kracht afsnoepen voor een andere pc. Elke pc waar je de CPU-kracht van wil gebruiken moet hiervoor een besturingsysteem draaien.
De hele PC, zal dus als een slave-node worden neergezet (en kan je er dus niets mee doen), en wordt door de master aangestuurd.
Een cluster van 2 pc's (1 master en 1 slave), geef zelfs een negatief effect, omdat de snelheid van een computer intern vele malen sneller is dan een netwerk aansluiting van pc1 naar pc2.
Hier staat een leuk schema, en kan je zien dat de 'slave-nodes' dus wel aan staan, maar geen fysiek bruikbare pc's meer zijn..
http://docs.huihoo.com/hpc-cluster/mini-wulf/
Je kan dus niet van 1 pc 50% cpu-kracht afsnoepen voor een andere pc. Elke pc waar je de CPU-kracht van wil gebruiken moet hiervoor een besturingsysteem draaien.
De hele PC, zal dus als een slave-node worden neergezet (en kan je er dus niets mee doen), en wordt door de master aangestuurd.
Een cluster van 2 pc's (1 master en 1 slave), geef zelfs een negatief effect, omdat de snelheid van een computer intern vele malen sneller is dan een netwerk aansluiting van pc1 naar pc2.
Hier staat een leuk schema, en kan je zien dat de 'slave-nodes' dus wel aan staan, maar geen fysiek bruikbare pc's meer zijn..
http://docs.huihoo.com/hpc-cluster/mini-wulf/
Ey!! Macarena \o/
pacecal, ondanks dat dit wel een aardige vraag is, is je gebrek aan eigen inzet in de topicstart een erg vervelend feit. Zou je Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door willen lezen? Dat kan je helpen om je topics in het vervolg meer aan het geldende beleid te laten voldoen
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
dank voor de reacties!
ik heb grid-computing op school gehad en had idd op 'clusters' kunnen zoeken...
Ik heb even de policy doorgelezen, daar stond o.a. het volgende:
Ga niet de moderator uithangen, maar gebruik topicreport en "Schop een Modje".
Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw. Kom je wel iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de moderator gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt mbv een topicreport of een topic in Schop een Modje als het erg dringend is. Moderators kunnen dan ingrijpen. Als je zelf commentaar geeft, resulteert dat alleen maar in verdere escalatie. Doe dat dus niet.
Vanuitgaande dat niemand is deze topic een moderator is denk dat we allemaal iets hebben kunnen leren, waarvoor dank...
ik heb grid-computing op school gehad en had idd op 'clusters' kunnen zoeken...
Ik heb even de policy doorgelezen, daar stond o.a. het volgende:
Ga niet de moderator uithangen, maar gebruik topicreport en "Schop een Modje".
Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw. Kom je wel iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de moderator gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt mbv een topicreport of een topic in Schop een Modje als het erg dringend is. Moderators kunnen dan ingrijpen. Als je zelf commentaar geeft, resulteert dat alleen maar in verdere escalatie. Doe dat dus niet.
Vanuitgaande dat niemand is deze topic een moderator is denk dat we allemaal iets hebben kunnen leren, waarvoor dank...
Mmhh, misschien met de FAQ ook maar eens uitgebreid worden met een stukje over de wijsneus uithangen, en de positieve effecten hiervan. Of misschien de FAQ eerst lezen?Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:24:
hmmm....misschien had ik idd eerst even op zoek moeten gaan naar wie de modjes zijn...
Ontopic: wat wil je er eigenlijk mee bereiken?
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 09-09-2007 21:30 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Altijd een leuk onderwerp, maar op deze manier komt er geen inhoudelijke discussie op gang. Er kennis van hebben hoeft niet, maar lees eerst even een half dozijn websites door (wiki, GoT, de gegeven links, boeken van je opleiding, etc) en vat je ervaringen en dan gevormde mening even samen in een topicstart. Dan pas gaat een topic pas interessant worden, ook voor jezelf
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()