Microsoft netwerk, hoe een linux bak erbij ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een linux bak aansluiten op een bestaand netwerk bij onderstaande situatie ?

Een netwerk bestaande uit 3 windows 98 SE computers verbonden via hub met als server/client microsoft netwerk voor bestands, printer en internet deling

>>> Gaarne respons a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh...stekker van de linuc pc in de hub steken :?... geintje..wat wil je ermee doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag internet verbinding delen via de linux bak, dus ik wil dat je bij het starten van een windows bak moet inloggen op het netwerk met je username/password combi van linux. Als iemand een internet oproep doet moet de linux bak gaan inbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 20:58

McMiGHtY

- burp -

EUhm..een linux distro downloaden of kopen, pctje erbij installeren, configureren klaar.

Wil je persee dat ze inmoeten loggen om uit te mogen bellen of wil je een MS PDC emuleren?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, inloggen op het netwerk moet alleen kunnen na password authorization op de linux server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

op http://www.linux-nl.cx staat een hele boel info, in het Nederlands...*D

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah, ik zie daar een stuk over samba...

moet het op die manier lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh

Zarc.oh

Bij mij draait het ook, alleen het is (bij mij ;() een beetje buggy, pakt wachtwoorden niet correct. Maar je kunt natuurlijk altijd lekker aanklooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dus bij jouw draait het op dezelfde manier ? dus password authorizeren met users uit linux server ?

Is dat een mooi sys ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Belt de linux server ook automatisch in als je vanuit een client een internet oproep doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
kijk eens op www.e-smith.com en beoordeel of je er wat aan hebt. Is ideaal om je internet mee te delen over je windows clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eeeeeeeh, het is maar voor een thuis netwerkje hoor ! Daar ga ik geen $595 aan uit geven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh

Zarc.oh

Heb hier een p120+ met 96 mnb edo draaien onder red hat 6.2.
Het is een ip masqerading firewall, ftp + web server (met php + mysql) en samba server.
Draait wel redelijk alleen als ik wil inloggen via de microsoft client, dan geeft ie meestal de melding dat ik geen toegang heb tot de server, soms accepteert ie zelfs verkeerde wachtwoorden.
Heb eerder Red Hat 5.2 gehad, daarmee had ik het probleem niet. Het is toch niet van levensbelang en boven dien heb ik er al FreeBSD op gezet, moet alleen nog uitvinden hoe het allemaal moet configgen, en ik heb momenteel errug weinig tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

uuhhh ben geen linux expert dus kan je ook geen verdere details geven, maar wrom nie gewoon een proxy op de linux bak?
en zoek op de bekende linux sites 's naar ipchains das geloof ik net zowiets als NAT onder windows

en als je dat teveel werk vind: gebruik een windows bak met win router pro

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
e-smith is gratis te dowloaden. dus het kost je geen $595
Als dat zo was zou ik het zelf ook niet gebruiken :)
Als je geen kabelinternet of brander hebt wil ik je wel een kopie maken van de e-smith cd en die opsturen.
Bij interesse mail je maar naar timothee@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmz, wat kun je precies met e-smith ?

Voldoet het aan mijn eisen ?:
- Linux als server, windows als client
- Bij aanzetten windows moeten inloggen op het netwerk via password die bij een linux user hoort
- Bij oproep naar internet linux laten inbellen

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 21:07
oke sorry voor het heropenen van dit toppic, maar het leek me beetje dom om voor dit enkele vraagje een topic te openen, ik heb dus hetzelfde als hierboven (een redhat 8.0) die internet krijgt van windows XP.

Alles werkt enzo, wat ik me nu afvroeg was, als ik nu een webserver of ftp server op die redhat draai (die dus niet direct op internet zit maar via windows xp).

Is die dan op internet zichtbaar?
door bijvoorbeeld een bepaald poortnummer achter mijn ip te zetten?

dus zeg dat 1.2.3.4 mijn ip is van mijn XP pc
dat dan 1.2.3.4:300 mijn webserver is?

Is dit mogelijk zo ja hoe?
of word dat lang verhaal en moet ik nieuw topic openen?
(of misschien staat het er wel al ik heb geen idee hoe je het noemt en kon met de search nix vinden)
Pagina: 1