grote hoeveelheid foto's toonbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55
Zo nu en dan werk ik voor een foto persbureau en nu is het volgende aan de hand: van een van de contacten hebben we 8 DVD's vol met foto's opgestuurd gekregen, zo'n 7000 foto's per DVD.
Nu willen we deze foto's graag tonen aan relaties, zodat zij op een min of meer snelle manier interessante foto's kunnen overnemen. De foto's zijn wel al ingedeeld in mappen per categorie.

Wat voor software-mogelijkheden zijn er om (geautomatiseerd) al die foto's bijv in pdf documenten (in low res) te plaatsen of online te tonen?
Ik meen dat bijv. Dreamweaver over een soort fotoalbum mode beschikt, maar ik vraag me af in hoeverre dat geschikt is voor deze hoeveelheden...

Mixed Reality dev

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik zou er een HTML-site van maken, al dan niet met thumbnails.
Een klein beetje spelen met "mogrify" (onderdeel van ImageMagick) en een paar regels script moet dit al voor elkaar krijgen.
(iets als: for i in `find`; do cp $i nieuwedir/$i; mogrify -geometry 800x800 nieuwedir/$i; done # en dan nog wat voor een beetje HTML-productie).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er zijn genoeg standalone programma's, of scripts die op je webserver draaien, waar je gewoon een map foto's in stopt en er vervolgens een web-album uit krijgt. Aangezien het uiteindelijk één geheel zal moeten worden zou ik eens kijken naar de verschillende web-album scripts.

Daarbij installeer je een (meestal php) script op je server en vervolgens upload je via ftp je foto's naar die server (in deze hoeveelheden zou ik dat categorie voor categorie doen. Het script kan je dan gewoon per categorie een album laten genereren dat verschijnt op een centrale pagina. Inclusief thumbnails en alles.

Maar goed, uiteindelijk komt het er dus gewoon op neer dat je zelf eens op zoek moet gaan naar welk van de vele beschikbare paketten goed aansluit bij jouw eisen en mogelijkheden :)

Wij kunnen namelijk niet ruiken wat er precies allemaal gewenst is, en over welke kennis en apparatuur etc. jullie beschikken. Verder is het op GoT sowieso de bedoeling dat je zelf eerst wat moeite doet om je probleem op te lossen, voordat je een topic opent :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 09-09-2007 15:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Tip: zorg ook voor een (niet storend maar wel opvallend) watermerk in die low res plaatjes. Een foto die detailrijk genoeg is om kopers te overtuigen is nl. ook detailrijk genoeg om op een website te zetten.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55
Ok bedankt, een simpele website via script lijkt dus de beste oplossing. We hebben de beschikking over een server, al draait die wel asp en geen php, maar waarschijnlijk bestaan er dergelijke dingen ook voor asp.

Mixed Reality dev

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik gebruik zelf Porta
Dit is een windows applicatie en genereert HTML bestanden, dus alle web servers moeten dit ondersteunen.

Edit: Maakt gebruik van (client-side) SWF, dus ook onafhnakelijk van web server.

[ Voor 19% gewijzigd door GoT op 10-09-2007 09:12 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Of Irfanview. Genoeg opties dus :)

Twitter

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58

Petuhr

FreeBSD

Met 'xnview' voor windows kan je ook mooie htmls maken.
Hier kan je ook zelf templates in opgeven, dus kan het helemaal in je eigen stijl gemaakt worden.

http://perso.orange.fr/pierre.g/xnview/enhome.html
Pagina: 1