Toon posts:

PC doet het niet goed, cpu probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een pc gebouwd en helaas brande de chip door (de chip rechts naast de PCI sloten)
Dus ik bestel een nieuwe een Asus P5N-E SLI.

En ik monteer de hele handel er weer in. En ik kreeg een LANGE PIEP en dat betekend Foute RAM.
Dus ik bestel weer een nieuwe ram en het zelfde LANGE PIEP hoorde ik weer. Dus ik probeer VideoKaart te veranderen. Zelfde LANGE PIEP.

Ik doe voor de grap DE CPU KOELER los en Ja hoor hij boot op... Maar zodra ik de CPU KOELER erweer op schroef. Krijg ik weer een fout.

Volgen jullie me nog?

OK. Ik doe voor de grap 4 Modules Ram erin en met de CPU KOELER vast geschroeft. En ik kon zelfs XP Installeeren.

MAAR. Nu Doet hij rare dingen. Ik krijg BSOD met onherstelbare Systeemfouten. Ik kan geen SP2 Installeeren. Sterker nog zodra ik die AUtomatische updates doe bij Microsoft dan geven ze mij een FOUT melding....En bij sommige gevallen valt me pc uit en reboot hij weer.

Ik zelf denk dat mijn CPU dood is maar ik weet het dus niet zeker. Ik heb al met verschillende ram geprobeerd en met verschillende Videokaarten.

En de HDD is net nieuw (samen gekocht met de nieuwe Mobo)

Wat denken jullie dat er stuk is? Ik kom er maar niet uit :S

Alvast bedankt,
A.Sadikrama

Verwijderd

Niet toevallig ergens schroefje laten zitten onder het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even kijken want dat zou best kunnen inderdaad Daar dacht ik ook even aan. 1 Moment

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Zoals hierboven idd, maakt er niet ergens sluiting?
Echter denk ik dat aan een core die kapot is gegaan door een koeler, alleen was dat tegenwoordig toch bijna niet meer mogelijk ? :|

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat dacht ik. Maar ik ben nu even de Mobo aan he los halen om te kijken of ergens een schroef is...

Verwijderd

Topicstarter
nergens een sluiting te bekennen :s geen schroef :s Nou ik zie dat de PCI ja hoe noem je zo een ding....

dat metale randje van een Videokaart bijvoorbeeld. Dat randje dat je aan de kast schroef.

Is het erg als dat randje van de videokaart de rand van de moederbord raakt?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 14:52 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je CPU is in elk geval niet dood, anders had je nooit XP kunnen installeren.
Je bent erg schaars met info. Welk geheugen heb je er nu ingezet?
Probeer het nog eens met het mobo los op de keukentafel. Dan weet je zeker dat er geen sluiting kan ontstaan met onderdelen in de kast.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke voeding gebruik je? Voor de rest : nooit je systeem überhaupt aanzetten zonder CPU koeler.

• CPF4131
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Trekt je voeding het wel? Een instabiele voeding levert ook altijd van die wazige foutsituaties op...

Verwijderd

Topicstarter
Oja sorry even wat meer info

Ik heb er nu in:
ASUS 550Watt PSU
Intel Core 2 Duo E4500

Corsair TwinX modules (2gb total)

XFX Geforce 7900GS XXX Videokaart

Thermaltake Blue Orb FX CPU Koeler

Nou ik zie dat de PCI ja hoe noem je zo een ding....

dat metale randje van een Videokaart bijvoorbeeld. Dat randje dat je aan de kast schroef.

Is het erg als dat randje van de videokaart de rand van de moederbord raakt?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 14:54 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Heb je jezelf wel geaard tijdens het installeren?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

(en de hele PMG FAQ is misschien ook wel nuttig)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik zal even kijken. Maar is het nou erg als de Metale rand van de videokaart tegen de rand van je moederbord aan zit?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 13:38
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:00:
Ok bedankt ik zal even kijken. Maar is het nou erg als de Metale rand van de videokaart tegen de rand van je moederbord aan zit?
kan je er ook een foto van maken ?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:00:
Lijkt me vrij normaal :)

Verwijderd

Topicstarter
oja zal ik even doen 1 moment

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen is er Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Test alle hardware stap voor stap en kijk welk onderdeel het probleem geeft. Daarbij, je pc starten zonder cpu koeler is niet echt verstandig. Je cpu zal natuurlijk niet direct doorbranden, maar echt bevordelijk om het lange tijd te laten draaien is het natuurlijk niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

contact tussen die metale rand en de zijkant van je moederbord is niet zo'n ramp, komt met goedkope kasten wel eens voor. dus nee dat is niet zo'n heel groot probleem.

Maar ik vind het maar een raar verhaal.. je oude moederbord brand door.. je nieuwe doet ook al raar.
Zeker weten dat je voeding goed is?
Gebruik je wel de afstandbusjes?

Wat je zou kunnen doen is je pc in elkaar te schroeven, maar dan niet in je pc-kast.
Doe dit gewoon op tafel op de plasticen verpakking waar je moederbord inzat.

Verwijderd

Topicstarter
Eum dat heb ik ook al gedaan :S

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 15:09 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
CPU koeler er op en hij boot niet, cpu koeler er af en hij boot. Vervolgens er weer op en hij boot maar je krijgt BSOD's. Kijk dus eens goed of je de koeler er goed op hebt zitten; maakt het ding geen contact met andere componenten?

Geef ook aan wát voor BSOD's. De opmerking 'BSOD' zegt namelijk niet zoveel (ja, dat er iets fout is, duh).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ok...Ik had net mijn Mobo los gehaalt om te kijken of er schroeven los waren...En nu monteer ik hem weer en nu geeft hij foute ram error......

Verwijderd

Topicstarter
Oeps mijn Ram zat er idd niet goed in..Ok Moving on...HMmmmm...

BSOD bij windows startup en die BSOD was te snel om te zien wat voor het was :S

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...Het zou ook een Instabiele Voeding kunnen zijn. Maar ik zelf ken de kenmerken niet van zo een instabiele voeding.... Iemand?

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Als jij een el-cheapo kast hebt dan heb je hele goede kans dat je een brakke voeding hebt en je hardware teveel vraagt.. Hier krijg je weer een brak systeem door..

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
Dus nu even op een rijtje:

Ram doet het
Videokaart doet het
CPU doet het (want ik heb XP geinstalleerd)

Voeding...........Het is een ASUS 550Watt...Het kan zijn dat hij die verbranding niet had overleefd en nu gewoon onstabiel is.

Is er een manier hoe ik dit kan checken?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Andere voeding gebruiken natuurlijk. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:48:
Is er een manier hoe ik dit kan checken?
Voeding checken?
Terw_Dan schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:05:
Voor dit soort dingen is er Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Test alle hardware stap voor stap en kijk welk onderdeel het probleem geeft. Daarbij, je pc starten zonder cpu koeler is niet echt verstandig. Je cpu zal natuurlijk niet direct doorbranden, maar echt bevordelijk om het lange tijd te laten draaien is het natuurlijk niet.
Heb je de links naar de troubleshooter eigenlijk wel aangeklikt? :)

Ik ga dit topic sluiten daar je systematisch met onduidelijke en incomplete replies aan komt zetten. Tevens schop je het topic meerdere malen binnen 24u, daar hebben we een edit knop voor :o. Veel replies van dezelfde user onderelkaar zijn helemaal niet nodig en tevens is het irritant om te lezen.

Ga dus eerst troubleshooten. Ontcijfer die BSOD (Voor BSOD informatie kun je prima terecht in de subfora van Softe Goederen). Zet alles wat wel / niet werkt op een rij en trek conclusies :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.