Geen piep bij opstarten, zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:27
Ik heb een oude MSI bord om zeep geholpen met flashen, nu heb ik een 2e hands bordje gekocht een Asus P4T, alles ingepugd maar zwart beeld bij het opstarten en geen pieptoon. wat lopen wisselen met geheugen modules, nopes...... grafische kaart er uit en geheugen....geen piepjes.

Dus ik ging er van uit dat het MB kapot was, nu heb ik een ander MB gehad en weer hetzelfde liedje geen beeld en geen opstart piep.

2 dode bordjes achter elkaar lijkt me wel heel stug maar verder kom ik hier niet uit.

De overige ondedelen komen van een packard-hell (I-extreme music m@chine)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2 dode bordjes achter elkaar is onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) maar neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het kan ook aan de voeding, cpu, mem etc liggen. Dus test dat eens en kijk waar het fout gaat.
Heb je geen plank waarvan je zeker weet dat hij werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 09-09-2007 15:39 ]

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:27
Ik heb m'n al een andere zwaardere voeding eraan gehangen, maar geen resultaat het is een socket 423 bordje met rdram en AGP kaartje en dat bejaarde spul heb ik ook niet ff op voorraad om te testen.

wel heb ik bij beide keren van het aansluiten van het MB dat er een vreemd luchtje van het MB af kwam het is geen brand lucht ofzo, maar je ruikt wel duidelijk iets. Dus ik vroeg me af of een voeding in staat is een MB om zeep te helpen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05 21:04

Nemesizz

Untouchable

Als het 2e hands bordjes zijn, misschien even het CMOS wissen.

Misschien staan de settings nog ingesteld van de vorige eigenaar (mits het een 2e hands is uiteraard)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

whazzzup schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:01:
Ik heb m'n al een andere zwaardere voeding eraan gehangen, maar geen resultaat het is een socket 423 bordje met rdram en AGP kaartje en dat bejaarde spul heb ik ook niet ff op voorraad om te testen.

wel heb ik bij beide keren van het aansluiten van het MB dat er een vreemd luchtje van het MB af kwam het is geen brand lucht ofzo, maar je ruikt wel duidelijk iets. Dus ik vroeg me af of een voeding in staat is een MB om zeep te helpen?
Als een voeding geen deugdelijke voltages heeft dan kan het zijn dat je daarmee je mobo sloopt. Wat voor voeding heb je?