Systeemherstel Windows Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
Goedenmiddag,
het lukt mij niet op m`n vista-pc systeemherstel uit te voeren.

Bij elke systeemherstel-punt krijg ik na afloop de volgende melding :

Systeemherstel is niet uitgevoerd omdat het systeem opnieuw is opgestart, de stroom is onderbroken of omdat het systeem niet meer antwoordt. Aanvullende gegevens: (Windows Update).

Dit werkt ook niet vanaf veilige modus.

Wie weet hoe dit opgelost kan worden?

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
stop de installatie dvd erin, kies taal etc. in het volgende scherm kun je of vista opnieuw installeren, maar in het klein eronder staat een mogelijkhied om de vista recovery console te starten. Kies hiervoor en in het menu staat ook systeemherstel (1 van de 5 opties). Mogelijk werkt deze hier wel. Er is ook een optie om de command prompt op de starten en op een andere manier je systeem te herstellen. Deze command prompt heeft meer mogelijkheden dan die in XP. Zelfs bestanden kopieren van en naar een USB stick of externe harddisk is dan mogelijk.

• pitchdown
vanuit windows kom ik dat niet tegen..
moet ik perse van dvd booten?
xavalon schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:52:
stop de installatie dvd erin, kies taal etc. in het volgende scherm kun je of vista opnieuw installeren, maar in het klein eronder staat een mogelijkhied om de vista recovery console te starten. Kies hiervoor en in het menu staat ook systeemherstel (1 van de 5 opties). Mogelijk werkt deze hier wel. Er is ook een optie om de command prompt op de starten en op een andere manier je systeem te herstellen. Deze command prompt heeft meer mogelijkheden dan die in XP. Zelfs bestanden kopieren van en naar een USB stick of externe harddisk is dan mogelijk.

• pitchdown
Zijn er nog mensen met ideeën?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pitchdown schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:21:
vanuit windows kom ik dat niet tegen..
moet ik perse van dvd booten?
[...]
Dat is wel zo verstandig ja :)
Je kan dan kiezen voor Windows Recovery Environment, die is gewoon grafisch en bevat ook een hersteloptie.

Maar dat had je natuurlijk zelf al uitgeprobeerd toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pitchdown
Nope,
werkt dus ook niet.

Naar welk punt ik ook ga (met cd of zonder) werkt systeemherstel niet.
Zijn er nog mensen die dit kennen of een andere optie hebben?
alt-92 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:40:
[...]

Dat is wel zo verstandig ja :)
Je kan dan kiezen voor Windows Recovery Environment, die is gewoon grafisch en bevat ook een hersteloptie.

Maar dat had je natuurlijk zelf al uitgeprobeerd toch?

Verwijderd

ja, Het lijkt een bekend probleem, ook hier op twee afzonderlijke Vista desktops is systeemherstel niet mogelijk. ook via de VistaDVD werkt het niet. Op vistainfo.nl staan ook tientallen dezelfde klachten.
Pagina: 1