Ik ben bezig met het studeren van de welbekende 70-291 en tijdens het sturen bedenk ik me altijd een stel vragen om de stof zelf beter te snappen.
Ikzelf speel natuurlijk situaties na in een VPC omgeving met 2 servers maar uti deze vraag kan ik het antwoord niet echt uit opmaken.
Daarom dat ik deze Netwerk gerelateerd vraag even hier op GOT stel, uiteraard heb ik het na gebouwd en opgezocht op internet maar kon nergens echt uitsluitsel vinden.
Hier de setup cq vraag:
SRV1 is een DC met DNS geinstalleerd en heeft een IP adres 192.168.1.1
SRV1 host de primary AD intergrated zone WBC.COM
SRV2 is een member server met DNS geinstalleerd en heeft een IP adres192.168.1.2
SRV2 host een secondary zone (copy) van WBC.COM (utieraard niet AD intergrated omdat het geen DC is)
Mijn vragen zijn als volgs:
- Moet je voor het aanmaken van de seconday zone op SRV2 de prefered DNS op de NIC van SRV2 naar SRV1 laten verwijzen of kan je deze gewoon naar zichzelf laten verwijzen? (wel even allow zone tranfsers aanvinken?)
Nu wordt het wat ingewikkelder en kwam ik er dus zelf ook echt niet meer uit:
Nu wilt WBC een primary domein op SRV2 aanmaken HUN.WBC.COM die niet AD intergrated is want SRV2 is nog steeds geen DC.
Mijn vragen:
-Wat doe ik nu met de configuratie van de NIC van SRV2?
-Laat de prefered DNS naar SRV1 verwijzen of naar zichzelf?
-Maak daarna het domein HUN.WBC.COM aan op SRV2?
-Gaat de zone transfer van het WBC.COM domein wat op SRV1 gehost wordt nog steeds getranfserd worden naar SRV2 als de prefered DNS op de NIC van SRV2 naar zichzelf verwijst?
(- prefered DNS en Zone tranfser eigenlijk niks met elkaar te maken toch?)
Ikzelf speel natuurlijk situaties na in een VPC omgeving met 2 servers maar uti deze vraag kan ik het antwoord niet echt uit opmaken.
Daarom dat ik deze Netwerk gerelateerd vraag even hier op GOT stel, uiteraard heb ik het na gebouwd en opgezocht op internet maar kon nergens echt uitsluitsel vinden.
Hier de setup cq vraag:
SRV1 is een DC met DNS geinstalleerd en heeft een IP adres 192.168.1.1
SRV1 host de primary AD intergrated zone WBC.COM
SRV2 is een member server met DNS geinstalleerd en heeft een IP adres192.168.1.2
SRV2 host een secondary zone (copy) van WBC.COM (utieraard niet AD intergrated omdat het geen DC is)
Mijn vragen zijn als volgs:
- Moet je voor het aanmaken van de seconday zone op SRV2 de prefered DNS op de NIC van SRV2 naar SRV1 laten verwijzen of kan je deze gewoon naar zichzelf laten verwijzen? (wel even allow zone tranfsers aanvinken?)
Nu wordt het wat ingewikkelder en kwam ik er dus zelf ook echt niet meer uit:
Nu wilt WBC een primary domein op SRV2 aanmaken HUN.WBC.COM die niet AD intergrated is want SRV2 is nog steeds geen DC.
Mijn vragen:
-Wat doe ik nu met de configuratie van de NIC van SRV2?
-Laat de prefered DNS naar SRV1 verwijzen of naar zichzelf?
-Maak daarna het domein HUN.WBC.COM aan op SRV2?
-Gaat de zone transfer van het WBC.COM domein wat op SRV1 gehost wordt nog steeds getranfserd worden naar SRV2 als de prefered DNS op de NIC van SRV2 naar zichzelf verwijst?
(- prefered DNS en Zone tranfser eigenlijk niks met elkaar te maken toch?)
fat to da bone