Toon posts:

Hamachi en ip-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 1.498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,
Ik heb sinds kort Hamachi weer geïnstalleerd, en ik speel Call of Duty 2.
Ik ging vanmorgen dus over het netwerk van hamachi spelen maar degene met wie ik ging spelen zag mij niet in Cod2. Hetzelfde andersom. Ik denk dus dat Cod het gewone ip adres ziet, en niet die van Hamachi.
Want gister was een vriend bij mij en toen gingen we ook Cod2 doen, (want hij had een pc bij zich) en toen zag hij me wel. Maar toen speelden we niet over hamachi.

Kan iemand helpen hiermee?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 13:27 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dat is geen hamachi probleem maar een probleem met CoD, dus ik zou zeggen, op naar het games forum :)
Aan de andere kant: kijk eerst eens op het hamachi forum/site.

No production networks were harmed during this posting

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
Inderdaad op de hamachi fora is vaak veel te vinden. Misschien vergezocht hoor maar vereist CoD misschien dat het spel in de 192.168 range gespeeld wordt wanneer het LAN games betreft? Wanneer je Far Cry namelijk helemaal patcht tot 1.4 vereist deze ineens dat alle spelers zich in de 192.168 ip reeks bevinden. Je ziet de games wel maar op het moment dat je normaal het spel binnenkomt word je teruggekicked naar de lobby met de melding dat je ipadres niet in de juiste reeks zit. En naar mijn weten is hamachi's ip reeks niet in te stellen. Een gewoon vpn zou wel werken maarja hamachi is eigenlijk ook best ok... Ik vraag me echt af wie dat heeft besloten bij CryTek :?

Verwijderd

Topicstarter
Om eerst even antwoord te geven op Gody. Ik heb CoD wel over hamachi gespeeld. Gewoon zonder problemen. Alleen bij 1 of 2 spelers zit het probleem dat ik ze niet zie en andersom.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
En zij zien elkaar wel? En in hamachi kun je ook pingen en/of chatten met hen of dat ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
In hamachi kan ik ze wel zien, maar het kan ook goed zijn dat het probleem bij hun ligt :p

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-03 19:45
met bf2142 heb ik het probleem ook.
in hamachi zien we elkaar wel maar zodra we ingame lan game starten dan zet iemand een game op maar niemand ziet die.
er worden geen firewalls gedraaid,maar de optie van 192.168 range klinkt wel erg logische

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sommige games eisen idd een private range IP adres. 192.168.x.x, 169.172.x.x, 10.x.x.x series.
Dat is gedaan omdat men van Hamachi af weet.
De makers van een game hebben die instelling gedaan omdat Hamachi het mogelijk maakt om online te spelen tegen anderen zonder dat je key gechecked wordt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als jij 2 IP adressen hebt, 1 fysieke en 1 virtuele (hamachi) en je spel luistert alleen maar op het IP van de fisieke interface, dan houd het een beetje op natuurlijk.

Ik ken hamachi niet, dus misschien is er nog wat routing mogelijk, maar ik denk dat je het eerder bij het spel moet zoeken.

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
je kunt ergens de volgorde instellen (in ieder geval in xp pro, weet niet of het met home kan) van het ip waarover ie probeerd verbinding te maken. IPV 192.168.x.x als eerste hamachi ip op 1e plaats zetten, ik gebruik nu vista, maar het kon ergens bij internet explorer en dan extra of opties.

Verwijderd

Je moet ook wel een Lan-game simuleren, en even checken of je de juiste poorten voor naar buiten & naar binnen hebt staan. Zelfde geld voor die vriend van je :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
Wij hadden eerst ook altijd veel problemen elkaar te zien met Hamachi, ook vaak op dat soort dingen gegooid, maar het blijkt dat Hamachi na versie 1.0.1.5 (bij ons) gewoon niet meer doet wat het moet doen: zorgen dat je spelletjes kunt spelen met elkaar, waardoor het hele programma waardeloos is geworden.

Via oldversion.com kun je de oude nog downloaden, kun je (als je beiden die oude versie hebt) wel spelen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik een game opgezet met CoD, en een andere speler zag me gewoon.. Dat was overigens niet de speler niet me nooit kon zien.. kan die nou nog steeds niet nl...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zoals ik al eerder aanhaalde: Hamachi gebruikt IP adressen die geen private range adressen zijn.
Veel spellen tegenwoordig sluiten non-private adressen uit van gebruik voor LAN games, waardoor je via Hamachi niet kan spelen.
Wat je beter kan doen is een VPN maken en daar op een private range IP gebruiken.

Wat Lism aanhaalt klopt deels. De poorten die open moeten staan zijn die voor VPN, zodat je dus een virtueel netwerk kan maken met private adressen.

Hamachi is alleen zinvol voor oudere games die die check nog niet hebben en geen key vereissen om online te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen andere cracks of progamma's voor? (behalve vpn)?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Cracks doen we sowieso niet aan hier ;)
Simpele VPN programma's zijn er wel, er was een tijd terug nog een topic over. Iets met "alternatieven voor hamachi" oid als titel.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
Welke versie heb(ben) je(jullie) nu?

Ik krijg dit soort problemen echt iedere keer opgelost (specifieke games uitgezonderd, zoals AoE3) door 1.0.1.5 te installeren.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-03 18:11

Mud

Als het niet lukt om via een hamachi ip te spelen kun je altijd nog een bridge maken tussen je netwerkkaart en hamachi kaart *heeft zoals AoE3 etc*

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-03 15:42
Bedoel je met niet kunnen zien het niet kunnen zien van een andere server in de "Lobby" ? Ik zie namelijk ook mijn maat niet waarmee ik normaal speel als ik gewoon bij Lan kijk..
Direct connect werkt wel, dus in de console het command "Connect <ip>" invullen.. (ip dan niet tussen haakjes, het hamachi ip dan wel! )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu versie 1.0.2.2.

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-03 16:42
Zo hebben ik en een ander Clanmaatje het ook geprobeerd via Hamachi en is het ons ook niet gelukt. We hadden Punkbuster zo en zo al verwijderd dus dat kan al geen belemmering meer zijn.
We zien elkaar gewoon niet in de LAN serverlist maar kunnen wel pingen via Hamachi.......toch wel vreemd. Verder iedere vorm van firewall uitgeschakeld etc.

Weet iemand al een oplossing.................???
Pagina: 1