Toon posts:

Gateway Pc overklokken ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort voor mijn Pa een nieuwe Pc bouwen en dan krijg ik de zijne alleen is dat zo'n Gateway Pc en ik heb al gezien dat je in de Bios helemaal niets kunt tweaken.
Het is een P2 350 en die wil ik heel graag wat hoger hebben, ik heb vandaag eff gekeken of er jumpers met informatie op het Mobo stonden maar helaas staat er helemaal niets.
Weet iemand iets meer voor het overklokken met zulk soort Pc's ?
Kun je dan bv. een bios-update ophalen en dat hij daar dan door een "gewone" bios krijgt ( deze bios krijg je via Gateway 2000 ).

Thankx.

Verwijderd

Topicstarter
nobody ????????
:'(

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb het zelfde probleem met een kant en klare P200MMX van m'n broertje. Geen FSB/Multiplier jumpertjes op het mobo / in de BIOS.

Specs

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Vergeet het maar! Gateway gebruikt Intel OEM mobo's, en die zijn op geen enkele manier over te klokken. Dit ligt niet alleen aan het bios maar ook aan het type fsb-chipset welk gebruikt wordt. Je kunt misschien dmv bios upgrade wel een PIII processor tot 500 MHz gaan gebruiken, maar zelfs dit is al twijfelachtig.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dan, helaas pindakaas.
Kan ik dus mooi vergeten na ja dan laat ik hem mooi op 350 draaien en dan zie ik later wel weer ik pleur er wel een gforce 2 in of zoiets ! :P.