[MOH:A] Spel draait totaal niet soepel*

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 19:29
Heb sinds 2 dagen het spel.
Na installatie gaf de setup mij het volgende als video installingen aan:

Resolutie: 1280*1024
Vertical sync: on
en de rest stond op high en full.

Nu starte ik het spel.
Eerst filmpje van EA gaat goed.
Maar zodra je in het menu komt waarbij die vliegtuigen overvliegen gaat het fout.
Het beeld haperd enorm blijft zo 5 a 6 seconde stil staan voor ik verandering zie.
Kan dus eigen lijk niks doen.

Setup op het volgende gezet:

Resolutie: 1024*768
Vertical sync: off
en de rest stond op low.

Hetzelfde verhaal.

Mijn systeem:

Intel Core2Duo E6600 @ 3.15Ghz
4Gb DDR2 G.E.I.L 800Mhz 4-4-4-12 timings (4*1Gb)
Asus P5WDH Deluxe
Asus x1950 Pro 256mb

Lijkt mij voldoende om het spel te kunnen spelen.

Heb de laatste drivers al gedownload maar helpt niet.
Als ik via Ctlr+Alt+Del terugschakel zie ik dat MOHA ronde de 80 a 90% processor capaciteit gebruikt.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik zou de vsync maar eens uitzetten

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Zoals je kan lezen had hij dat al geprobeert.

Hier zelfde probleem draait ook voor geen meter wat ik ook doe

D930
2GB Ram
X1950pro 256mb

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 20:32
M.Koers schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:53:

Resolutie: 1024*768
Vertical sync: off
en de rest stond op low.

Hetzelfde verhaal.
:z Welke drivers heb je er nu op staan? En ook al geprobeerd oudere drivers te installen?

• JSTPS
  • Laatst online: 02:34
Allebei een 1950pro dus daar zal ik dan maar naar kijken. Bij mijn 7900gt@x draaide hij gewoon soepel in het menu met de vliegtuigen, en jullie kaarten zijn ongeveer even snel.

Ik gok ook op een graka driver probleem.

Verwijderd

Geluid? Hardware, software en de instellingen ingame?

Verwijderd

overclock terugzetten? Sommige spellen hebben daar last van. Dus om te beginnen zou ik alles op default zetten. Ook nog even defragmenteren en virusscan draaien, zodat al deze dingen uitgesloten zijn.
Verder geen een spel waarbij je problemen (van elke orde) ervaart?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfix + tikje naar het juiste subforum :)

• M.Koers
Dankje voor titel fix enzovoort.

Heb nu de 7.8 driver van Ati had eerder 7.7 draaien.
Zal terugklok eens testen.

Terugklok heeft niks geholpen.
Ik sta er nu echt van te kijken want alle andere spellen draaien wel normaal.

[ Voor 32% gewijzigd door M.Koers op 09-09-2007 20:31 ]

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Ik heb identiek hetzelfde probleem,
Intel Core2Duo E6600
Gainward 7900GT 512mb versie
2gig ram

Kan het zelf niet soepel draaien met alle opties uitgeschakeld en alle settings op lowest. Heb men drivers al meerdere maals vernieuwt, spel al eens herinstalled maar vind het probleem ook niet.
Heb de laatste drivers al gedownload maar helpt niet.
Als ik via Ctlr+Alt+Del terugschakel zie ik dat MOHA ronde de 80 a 90% processor capaciteit gebruikt
Idem, totale cpu load is zelfs constant 100% bij mij.

[ Voor 28% gewijzigd door osorkon! op 10-09-2007 02:08 ]

Verwijderd

als je op VISTA draait , loopt het standaard K*T. (zoals bij mij) maar op XP draait het echt super lekker.
is een bekend probleem. bioshock met dx10 + aa,af op 16x en super sampeling aan draait nog soepeler als moh:airborne op VISTA

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 09:42 ]

• M.Koers
Draait zelf gewoon Windows XP Pro en is Up2Date.

Verwijderd

ow dan weet ik het ook nie , had zelf geen probleme met XP

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 20:15
Ik draai ook Xp, en exact hetzelfde..draait ook voor geen meter, vooral wanneer ik vanuit de lucht word gedropped draait het voor geen meter. Ik heb een E6400, 2gig DDR 800mhz, 7900GTO.

[ Voor 7% gewijzigd door eldeegee op 10-09-2007 15:44 ]

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:52
Heeft iemand ea al gemaild? ;-)

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 11:51

fstieger99

www.Isaia.it

loopt hier prima

The Sartorialist

• M.Koers
Zodra je uit de lucht wortd gedropt?
Mij komt die het menu niet eens zonder dikke lag in.

• osorkon!
Iemand reeds oplossing gevonden?

Verwijderd

geen problemen hiero onder vista hoor. wel makkelijk trouwens om vista de schuld te geven

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 20:30

Prozac[NL]

zucht.......

Vreemd dan 6600 @ stock en Radeon x1950pro 512mb
res 1680x1050 medium settings.
ok het loopt niet als een droom maar 35 fps haal ik gemiddeld wel(wat framedrops als het druk word naar 20 maar in gebouwen enzo tot 50fps).
catalyst 7.9 als driver.

Heb je 7.9 driver al getest dan?

Je weet maar nooit!

• osorkon!
Hier draait ie onder xp, en een nvidia kaartje. Dus tligt niet aan vista, en ik denk ook niet aan de drivers aangezien ik al enkele geprobeerd heb (oude - nieuwe).

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Vista 64bit draait hij op zich goed op, met onderstaande specs. Ik heb tot nu toe wel een keer of 3 een random crash gehad. In verschillende levels blijft hij spontaan hangen.
Zoals Prozac vraagt; 7.9 al geprobeerd?

PC gameplay geen multiplatform!

Verwijderd

ik weet wat het is na een hoop pielen, als je tijden het spel je program manager tevoorschijn tovert
zie je dat je cpu gebruik skyhigh is(viel me op dat het bij iedereen die een dual/quad core heeft gebeurt). laat het spel draaien op 1 core, je zal zien dat het cpu gebruik daalt tot ong 40/50 procent.
de volgende keer als je het spel draait loop het aanzienlijk beter.
succes !

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem :(

Met alle instellingen op zn laagst slaat ht beeld al over tijdens het filmpje, en krijg ik in het menu met de vliegtuigen om de 5/6 sec pas een nieuwe frame.

Mijn specs:

Athlon 3500+
Geforce 6800
1024 DDR
ASUS A8N-SLI

Snap er echt de ballen van, bij andere spellen geen last van. Drivers van mn processor en videokaart al geupdate...

Verwijderd

ook ik heb last van schokkerig beeld.
Alles geupdate inclusief directx 9.c maar geen verbetering.
Ook niet met alles op low
Werk met XP Pro 7900GTX kaart en 3,4 HGZ en 2 GB intern.
BF2 draait als een zonnetje, is zeker zo zwaar

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
HM.. aangezien iedereen met het probleem hier goede systeem hebben die het spel "makkelijk" zou kunnen draaien. vind ik het een raar iets... zou het probleem ook software matig kunnen zijn?
want als battle field 2 gewoon goed draait licht het lijk me neit aan de hardware.
wat je kan proberen (en al lang hebt gedaan denk ik) ff kijken of er geen programa's op de achtergrond draaien. bijvoorbeeld msn (bij sommige spellen scheelt het een hoop) bittorent programa's (voor de nieuwste versie van bitcomet zuigt je pc leeg)
maar mischien ook andere programa's als je alles uit zet controleer het dan nog eens ff.

en andere je schijf defragementeren virsus (spyware)scanner er over heen.

en ff kijken of je nog wel genoeg gig op je hdd vrij hebt staan.
want als je nog maar 1 a 2 gig over hebt word hij ook stuk trager.

Ik weet niet of het veel helpt ik heb er te weinig verstand van ikspreek alleen uit ervaring bij andere game's.

ssuc6 nog. en als je spel nog steeds niet werkt ff een mailtje met als onder werp KLACHT!
zodat ze weten bij EA dat mensen problemen hebben met het spel. anders doen ze niks

www.webshopmasters.nl

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Zo, ik wilde eigenlijk al een eigen topic openen..
Ik heb ongeveer dezelfde problemen..
Ik kan het spel fatsoenlijk starten/spelen, maar zodra ik een checkpoint haal of als ik weer spawn is de pret voorbij. FPS drops naar ongeveer 3 FPS denk ik :P
Dit gaat dan 5 minuten door, dan kan ik weer even spelen.. en dan is het weer 5 minuten wachten..

Start ik het spel opnieuw op, dan kan ik weer prima doorspelen tot het volgende checkpoint, waarna het verhaal weer opnieuw begint.
Het is een schone Vista installatie (net vanavond gedaan) alle drivers up to date..
Ik heb het spel geprobeerd op 1 core te draaien, dit leek verbetering te geven.. maar helaas na het behalen van het 3e checkpoint is het weer huilen met de pet op :'(

Specs:
E6600
2GB DDR
8600GT
Het spel is wel geinstalleerd op de Windows partitie, maar daar heb ik nog meer dan 100GB vrij..
Het maakt ook niet uit in welke resolutie ik speel..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Draai eens op 1024x768 ... Probleem heb ik ook gehad, alles voelde traag aan. Vervolgens een tikke lager met de res en hey hijs ineens speelbaar :)

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:55:
Draai eens op 1024x768 ... Probleem heb ik ook gehad, alles voelde traag aan. Vervolgens een tikke lager met de res en hey hijs ineens speelbaar :)
Dat is dus het probleem.. zelfs op 800x600 geeft hij hetzelfde effect.. (lager ga ik echt niet :P dat is niet speelbaar)
Ik ben er bijna van overtuigd dat het aan het spel ligt.. dat kan bijna niet anders.. zoveel mensen met (ongeveer) dezelfde problemen.. ook mijn collega die eenzelfde soort systeem heeft als ik komt niet eens voorbij het menu..

Als je zoekt op internet kom je zat mensen tegen met dezelfde problemen..

edit: Het schijnt dat wanneer je je sound settings op low zet dit ook wat helpt.. ik heb er niet veel vertrouwen in.. kan nu niet testen.. zit op het werk helaasch

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 26-09-2007 13:54 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

H.Boss

Hugo Boss

Bij mij draait die perfect met een constante fps van 70 met alles op high en 1024 x 1280. Ik heb hem al uitgespeeld. Leuke game, maar zeer kort.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• St@m

St@m

@ Your Service

Fijn dat je het er even in wrijft :+

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:42
SOEDARKMASTER schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:03:
Allebei een 1950pro dus daar zal ik dan maar naar kijken. Bij mijn 7900gt@x draaide hij gewoon soepel in het menu met de vliegtuigen, en jullie kaarten zijn ongeveer even snel.

Ik gok ook op een graka driver probleem.
Bij mijn ouders thuis zit er ook 1950pro in en voor zover ik heb kunnen zien (speel het spel zelf niet) loopt het daar totaal niet schokkerig oid.. Ik weet de settings in het spel niet uit mijn hoofd, maar de specs van de pc:

Processor Core2Duo E6420
Mobo Gigabyte 965P-DS3
Geheugen: 2gig DDR2-533 (2 x 1 gig)
Videokaart: ATi x1950Pro 256MB PCI-E

n.a.

• St@m

St@m

@ Your Service

Geluid op low en zelfs zonder geluid (geluidskaart disabled) maakt niets uit.
Ik ga het vanavond maar proberen zonder mijn PCI kaarten (Hauppauge PVR-150 MCE en een Linksys WMP54g) en mijn 2 extra SATA disks ontkoppeld.
Het probleem moet toch uit te sluiten zijn.. virusscanner heb ik ook al gedeinstalleerd..

Zo zonde, ik keek er erg naar uit :'( heb het spel nu wel bijna uitgespeeld door het iedere keer te herstarten, maar de lol is er zo onderhand wel vanaf

Verwijderd

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl

Probeer dit maar eens, blijkt dat mn 6800 niet wordt ondersteund :S hadden ze wel ff op de doos mogen zetten...en bedankt EA...

Verwijderd

drverhenk dat is bs.. bf2 is niet zwaar..lol
BIOSHOCK dat is zwaar.. of oblivion.. en je kan buggyfiel 2 niet vergelijken met moh airb

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:02:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl

Probeer dit maar eens, blijkt dat mn 6800 niet wordt ondersteund :S hadden ze wel ff op de doos mogen zetten...en bedankt EA...
Ik kom door alle test heen, overal groene vinkjes.. mijn hardware lijkt dus goed te werken

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

Hier draait het ook voor geen meter. Verschrikkelijke mouse-lag... :(
C2D E6600@3GHz, 7900GTO@700/1400, 2GB PC6400.

Ik draai op 1680x1080 en het is werkelijk onspeelbaar. Niet vanwege lage FPS, maar vanwege die enorme lag. Het duurt wel een kwart seconde voordat die reageert. Maakt verder weinig uit of ik de settings wat terugschroef.

Niet dat ik nou een uber-systeem heb, maar met mijn setup zou ik toch wat beters verwachten :? Hele volksstammen hebben mindere specs....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt me dat veel mensen met een nVidia trouble hebben, mijn ATI doet het werkelijke perfect, alles op het maximum @ 1600*1200.

Ik zou eens zoeken op de nVidia fora.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 06:49:
ik weet wat het is na een hoop pielen, als je tijden het spel je program manager tevoorschijn tovert
zie je dat je cpu gebruik skyhigh is(viel me op dat het bij iedereen die een dual/quad core heeft gebeurt). laat het spel draaien op 1 core, je zal zien dat het cpu gebruik daalt tot ong 40/50 procent.
de volgende keer als je het spel draait loop het aanzienlijk beter.
succes !
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen dan om hem op 1 core te draaien?
Pagina: 1