Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

False positive AVG in Cabos? (dropper.agent.fcb)

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blokjeham
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 15:05

blokjeham

kaas met ham was op... ;-)

Topicstarter
Hi,

was vanmorgen druk op mijn pc.
Zet hem aan en meteen springt AVG tevoorschijn. Ik zou in de nieuwste versie van Hijackthis het virus "worm/generic.DHT" hebben.
Ik heb het laten healen door AVG.
Heb ondertussen meteen even de nieuwste virusdefenities opgehaald. En ga naar Control Panel, add en remove software... om dus hijackthis te verwijderen... en AVG popt weer op... Nu zou ik het volgende hebben in Cabos... de trojan "trojan horse Dropper.Agent.FCB"

Verwijder hijackthis en cabos. Laat een online scan doen bij Trend Micro Housecall. Deze vind niks.
Laat ook alles scannen door AVG. Vind ook niks.

Het virus in Hijackthis bleek een false positive te zijn. Beetje op Google zoeken leverde dat op. Was met de nieuwste virus defenitie opgelost.

Maar Cabos geeft nog steeds probleem. Had versie 0.7.2 geinstalleerd. Die dus verwijdert. Heb de laatste gedownload, 0.7.3 Dit is een msi file. Kon deze gewoon downloaden en installeren. Maar zodra ik Cabos.exe start, springt AVG erweer tussen. Zelfde trojan.
(ik had toevallig 7 sept. nog een volledige scan gedaan van mijn systeem met AVG, die vond toen niks. Heb na 7 sept cabos ook niet meer gebruikt)

Kwam op 1 site ook deze trojan tegen. http://www.cloudynights.c...mber/1828616/Main/1827086
Een site over telescopen. Daar zou het zitten in "astroplanner.exe". Bericht van 7 sept.

Heb de file nog niet kunnen uploaden naar Jotti, want het is een beetje druk daar.

Meer mensen die hier tegenaan liepen?

update:
nieuwste virusdefenities lost het probleem op.

ps. zat toch wel ff raar te kijken toen ik 2 viruswaarschuwingen tegelijk kreeg. Allebei false... ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door blokjeham op 09-09-2007 13:53 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Jeps hier het zelfde met Cabos. AVG heeft nogal eens False Postives he :)

• blokjeham
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 15:05

blokjeham

kaas met ham was op... ;-)

Topicstarter
Ja, het lijkt erop.
De ene false positive (hijackthis) is opgelost... en we hebben een andere terug.
We wachten maar af. Zien wat de volgende virus-update doet...