Toon posts:

[Vista] start niet op, zwart na loading screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu al twee Vista computers die niet meer willen opstarten.

Ik zet de pc aan, je ziet het groen/gele loadingbalkje met de tekst "Copyright Microsoft" en daarna blijft het zwart.

Bij 1 computer kan ik via veilige modus systeemherstel doen waarna het weer werkt.. maar na een tijdje wordt het weer zwart.

Ik vermoed dat het ligt aan een update die binnenkomt waarna windows niet meer wil opstarten.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Hoe los ik het op?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit wat het euvel was: Ik heb 2 gb DDR geheugen extra geplaatst (4 gb in totaal) en Windows Vista vond dat blijkbaar niet leuk.

Je zou denken, dan is vast dat nieuwe geheugen stuk? Als ik enkel het nieuwe geheugen plaats (2gb) werkt het perfect, als ik enkel het oude geheugen plaats (ook 2gb) werkt het ook perfect. Maar als ik beide plaats dan werkt het niet.

Iemand enig idee wat hier fout gaat?

Verwijderd

Als ik me niet vergis kan Vista 32bit maar 3gig aan geheugen aan. De 64bit versie kan wel 4gig aan.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21
Het zit zo dat Vista max 4Gb in 32Bit modus aankan en dit is een combinatie van je gewoon geheugen samen met het virtueel geheugen.

Ik denk dat je gewoon de latjes van 2Gb eruit moet halen... Of de 64Bit versie installeren en je kan een whooping 128Gb installeren! Kwestie van ineens genoeg te hebben ;)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Oke ik had het fout

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 16:58 ]